Komunikaty PR

Powierzchnie doskonale naturalne

2020-10-22  |  17:05
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Zrównoważony rozwój - tożsamość marki Laminam.

Firma Laminam z odwagą patrzy w przyszłość i stawia czoło wyzwaniom jutra. Mimo, że wciąż utrzymuje pozycję lidera w branży, Laminam skupia się także na dbałości o środowisko, dobrym samopoczuciu pracowników i ich zawodowym rozwoju. Marka blisko współpracuje z lokalnymi samorządami i stowarzyszeniami, angażując się społecznie i wspierając swój region. - Firma Laminam zbudowała silne relacje regionalne, aby wspomóc rozwój społeczności lokalnych regionów, w których znajdują się fabryki marki. Sponsoruje i wspiera kulturę, inicjatywy sportowe i inwestycje architektoniczne – podkreśla Alberto Selmi, prezes i dyrektor generalny firmy. Laminam szczerze wierzy w wartości zrównoważonego rozwoju i uważa je za integralną i zasadniczą część swojej tożsamości.

 

 

Zielony raport

Właśnie w tym duchu Laminam przygotował swój pierwszy raport dotyczący zrównoważonego rozwoju. Zobowiązując się do upublicznienia twardych danych, wyznaczył sobie jednocześnie nowe i ambitne cele biznesowe. Firma pragnie wytwarzać powierzchnie wykończeniowe z surowców naturalnych, wykorzystując najnowocześniejsze procesy i metody produkcji mające minimalny wpływ na środowisko naturalne. Marka Laminam chce być nie tylko liderem w odpowiedzialnym podejściu do produkcji, lecz także w etycznym prowadzeniu biznesu.

 

 

Twarde dane

Dane, które marka Laminam publikuje w swoim raporcie jasno pokazują, że strategia działań w duchu zrównoważonego rozwoju nie jest jedynie przelotnym kaprysem wynikającym z mody.
Przytoczone w raporcie liczby mówią same za siebie. Laminam ma najszerszy asortyment produktów w swoim sektorze rynku (136 rodzajów wielkoformatowych spieków kwarcowych w czterech grubościach i dwóch rozmiarach). Dziś Laminam, ze skonsolidowanymi przychodami wysokości 129 milionów Euro i 464 pracownikami produkuje i dystrybuuje płyty do ponad 100 krajów! W ciągu ostatnich 5 lat firma osiągnęła średni skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) na poziomie 27% . To najlepszy dowód na to, że obrany przez firmę model biznesowy, odróżniający ją od konkurencji jest właściwy. W samym 2019 obrót Laminam wzrósł o 13% w stosunku do 2018 roku. Co ważne, aż 78% obrotu osiągnięte zostało poza Włochami. To świadczy o prawdziwym międzynarodowym sukcesie. W ślad za sukcesami idzie znaczny wzrost zrealizowanych szkoleń wolontariackich, pracowników z umową na czas nieokreślony i spadek liczby wypadków w miejscu pracy. Laminam w stu procentach korzysta z wody technologicznej, ponownie wykorzystuje metalowe wsporniki, ma także własną instalację fotowoltaiczną, która w dużej części zaspokaja jej zapotrzebowanie na energię elektryczną.

 

 

 

Innowacje

- Zespół Badań i Rozwoju firmy Laminam od początku swojego istnienia wprowadza technologie produkcji mające na celu wytwarzanie produktów z naturalnych surowców, które są trwałe,
a jednocześnie nadają się do recyclingu. To sprzyja promowaniu dbałości o środowisko naturalne – mówi prezes i dyrektor generalny firmy Alberto Selmi. Wielkoformatowe spieki kwarcowe marki Laminam produkowane są przy użyciu innowacyjnych metod i technologii. Zautomatyzowane i zdigitalizowane maszyny zwiększają efektywność energetyczną i bezpieczeństwo przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu produkcji na środowisko naturalne. Najlepszym przykładem odpowiedzialnego podejścia marki do kwestii zrównoważonego rozwoju jest proces zagęszczania – ma on kluczowe znaczenie przy produkcji spieków kwarcowych. Proces ten przebiega przy minimalnym zużyciu energii i wody oraz umożliwia ponowne wykorzystanie odpadów produkcyjnych, co pozwala z kolei zmniejszyć zużycie nowych zasobów. Jednocześnie kolejne zakłady produkcyjne instalują technologie redukujące emisję dwutlenku węgla, co wpływa na poprawę jakości powietrza i ogólny dobrostan okolicy.

 

 

 

Przełomowa nowość

IN-SIDE to wyjątkowy produkt, nowość w ofercie Laminam. Pierwsza kolekcja, która oferuje ten sam efekt wizualny na krawędzi przeciętego spieku i jego powierzchni. Osiągnięto to dzięki nowej technologii mieszania naturalnych surowców o zróżnicowanej wielkości ziaren. Dzięki niej uzyskany efekt do złudzenia przypomina naturalny kamień. Nowa kolekcja to absolutna nowość w branży producentów ceramiki na świecie, także na szczeblu technologicznym w duchu zrównoważonego rozwoju. Laminam stosuje naturalne surowce i barwniki na bazie wody (mają one śladowy wpływ na środowisko). Efekt wizualny widoczny już po przecięciu płyty, pozwala również ograniczyć ilość prac przy obróbce, a tym samym zminimalizować wykorzystanie wody w trakcie produkcji blatu.

 

Czystość i higiena

Nastały czasy, gdy łatwość w utrzymaniu czystości nie jest tylko kwestią estetyki. Dzięki zastosowaniu powłoki Hydrotect®, powierzchnie płyt Laminam są bioaktywne. Powłoka Hydrotect® oczyszcza powietrze, neutralizuje brzydkie zapachy, eliminuje rozwój bakterii, a dzięki hydrofilowym właściwościom i reakcji chemicznej indukowanej przez działanie promieni UV, usuwa brud
i zanieczyszczenia. Powłoka Hydrotect® to także obniżenie kosztów - tym razem, tych związanych utrzymaniem powierzchni w czystości.

 

Certyfikaty świadczą o jakości

Cyrkon lub krzemian cyrkonu to popularny minerał. Jest twardy jak diament i biały jak śnieg. Często więc wykorzystuje się go na przykład przy produkcji białych blatów. Jednak, ze względu na czynniki geochemiczne i mineralogiczne, z natury jest to minerał radioaktywny. Nie dziwi więc, że w całej Europie, a od niedawna również i w Chinach obowiązują bardzo ostre restrykcje przy imporcie produktów zawierających cykron. Laminam do produkcji swoich płyt wykorzystuje nowy krzemian cyrkonu uzyskiwany z uważnie wyselekcjonowanych minerałów. Gwarantuje to uzyskanie takich samych parametrów technicznych i takiego samego jasnego odcienia bieli przy spełnieniu wymogów importu do krajów europejskich oraz Chin.  Laminam posiada ważne certyfikaty takie jak EPD, LEED and BREEAM Certification, KosherCertification, National Standard Food Certification, CCC, UPEC, ITB.

 

 

„Powierzchnie doskonale naturalne” to nowe hasło Laminam. Ma ono promować produkty marki na całym świecie. Slogan symbolizuje nową tożsamość firmy, jej zaangażowanie w ochronę środowiska
i dobro pracowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.