Komunikaty PR

Poznajcie trendy łazienkowe na 2021 rok!

2021-01-22  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Łazienka to miejsce codziennego relaksu i strefa odpoczynku. Jej zadaniem jest uwolnienie nas od napięć i stresów po ciężkim dniu pracy. Jednocześnie nie jest to już odosobniona, intymna przestrzeń, ukryta gdzieś z tyłu domu, a coraz częściej pomieszczenie reprezentacyjne, płynnie połączone z sypialnią. To wnętrze, które wciąż ewoluuje. Jak zmieni się w 2021 roku?

Co nowego w trendach?

W minionym roku było pastelowo, czasem surowo i oszczędnie w formach. We wnętrzach królowała równowaga kolorów i proste geometryczne kształty. I choć w dalszym ciągu będą nam towarzyszyć ponadczasowe rozwiązania, coraz wyraźniej widoczna jest potrzeba zmiany. Wśród propozycji na rok 2021 możemy spodziewać się odejścia od jasnych i ciepłych aranżacji na rzecz ciemniejszych, kameralnych, bardziej buduarowych… Nie zabraknie jednak także znanych nam klasyków z minionego roku.

Nowoczesna łazienka to wciąż minimalistyczna przestrzeń, gdzie dominują gładkie i matowe powierzchnie, szafki o prostych kształtach, czy delikatnie zaokrąglonych rantach.  Łazienki stały się strefami odpoczynku i relaksu. Czas, jaki obecnie spędzamy w domowym zaciszu zdecydowanie się wydłużył i jednocześnie wzrosły nasze wymagania. Przestrzeń łazienkowa przekształciła się w domową strefę SPA. Już nie wystarcza nam szybki prysznic, którym rozpoczynamy dzień. Chętnie korzystamy z wygodnych wanien, w których kąpiel daje nam możliwość relaksu i odprężenia. Ważne, żeby ich kształty były ergonomiczne – komentuje architekt wnętrz Katarzyna Rosłon, ambasadorka Geberit i właścicielka pracowni RK Studio z Gliwic.

Zwrot w stronę minimalizmu uzupełnia także wyraźne ukierunkowanie na akcepty nawiązujące do natury – Wszystkie elementy infrastruktury powinny być maksymalnie ukryte, aby nie zaburzać minimalistycznej prostoty wnętrza, w której królować będą organiczne formy roślin naturalne wykończenia. Łazienka ma być miejscem wytchnienia i relaksu, azylem, w którym możemy poczuć się jak na wakacjach. Coraz częściej do aranżacji wprowadza się zieleń i roślinność, która uspokaja i daje poczucie obcowania z naturą – mówi Jacek Tryc, architekt wnętrz z pracowni Jacek Tryc Wnętrza z Warszawy.

Trend na czerń i biel

Jeśli mowa o trendach, przed nami rok pod znakiem eleganckiej czerni. I nie będzie to tylko przyciągająca wzrok intensywna poświata płytek. Projektanci poszli o krok dalej. – W tym sezonie na uwagę zasługują odważne zestawienia kolorystyczne, często podkreślone wręcz biżuteryjnymi dodatkami. – dodaje architekt wnętrz Katarzyna Rosłon.

Czerń w łazienkach tworzy eleganckie wykończenie, ale architekci coraz częściej proponują mariaże czerni i bieli. Ciemny kolor wykorzystany w roli dominanty, może niestety przytłoczyć aranżację, co niekorzystnie wpłynie na odbiór przestrzeni. Dlatego obowiązkowym kompanem czerni często stają się elementy rozświetlające. Dobrym rozwiązaniem osadzonym w trendach,  będzie łazienka wyłożona czarnymi kafelkami z urządzeniami sanitarnymi w kolorze eleganckiej bieli. Takie zestawienie barw przypadnie do gustu zarówno miłośnikom minimalizmu, jak i nowoczesnych rozwiązań. – Zwróciłabym uwagę na same materiały i gabaryty płytek, które w tej chwili występują już w rozmiarach slabów kamiennych i jednocześnie do złudzenia przypominają naturalny kamień – komentuje Katarzyna Rosłon.

Ciekawą propozycją od firmy Geberit, wpisującą się w trend kamiennego wykończenia jest brodzik Sestra – ultra płaski i wyjątkowo elegancki, wykonany z trwałego materiału łączącego proszek mineralny i żywicę syntetyczną, co w finalnie daje wygodną, strukturalną powierzchnię użytkową.

Trend na minimalizm i mat

Czasy, kiedy królowały łazienki na wysoki połysk - odchodzą w zapomnienie. Obecnie architekci stawiają na mat.

– Ściany i sprzęty tracą połysk. Pojawia się kolor wspólny dla ścian, podłóg i sufitów – mówi Anna Chmielewska, architekt wnętrz z pracowni JAM KOLEKTYW w Warszawie.

Uwagę przykuwa także obecność funkcjonalnego, a zarazem dekoracyjnego elementu toalet – matowy przycisk spłukujący, będący widoczną częścią stelaża podtynkowego. Marka Geberit posiada w swojej ofercie produkty, które swoim designem, wpisują się we współczesne trendy. Przyciski nie tylko świetnie wyglądają, ale są połączone z  dodatkowymi funkcjami – np. z Geberit DuoFresh – modułem do usuwania zapachów, który pasuje do wszystkich przycisków mechanicznych z serii Sigma. Nowoczesna spłuczka powinna harmonijnie wtapiać się w przestrzeń albo być akcentem kontrastującym z powierzchnią ściany. Kolorystyczne inspiracje obejmują ponadczasową i elegancką czerń, a także stylową biel w wykończeniu matowym.

Trend na naturalne materiały i drewno

Coraz wyraźniejsze w trendach łazienkowych jest szukanie ukojenia i relaksu w kontakcie z naturą. Zwrot w stronę roślin czy drewna to kolejny hit, który pojawia się w propozycjach na ten rok. – Minimalistyczne, wnętrze może pomóc nam odsunąć od siebie natłok myśli. Dlatego urządzając łazienkę tak chętnie sięgamy dziś po kolory i materiały nawiązujące do natury. Paleta barw ziemi uspokaja zmysły. Naturalne drewno lub imitujące je płytki dodają łazience przytulności. Kojarzą się z sauną, przebieralnią na plaży albo domkiem na wsi, a takie skojarzenia odciągają nas od spraw biznesowych i przyziemnej codzienności. – mówi architekt wnętrz Ida Mikołajska, ambasadorka Geberit i współwłaścicielka pracowni MIKOŁAJSKAstudio z Krakowa.

Dość dużą popularnością cieszą się szafki z drewnianymi frontami czy ściany z naturalnych desek. Najlepszym rozwiązaniem, które sprawdzi się w łazience, są płytki ceramiczne drewnopodobne dające efekt naturalnego drewna na podłodze czy ścianach. Jest to praktyczne, ekologiczne i przede wszystkim bardzo efektowne, dlatego „drewniane” łazienki robią coraz większą furorę – Innym nawiązaniem do natury może być kamień, gres czy konglomeraty – dają one poczucie trwałości i solidności. Z kolei roślinność wprowadza do przestrzeni łazienki – zazwyczaj podporządkowanej funkcjonalności – nieco organicznego luzu. Służy to zarówno wnętrzu, jak i jego użytkownikom – dodaje Ida Mikołajska.

Trend na toaletę XXI wieku

Łazienka 2021 roku to przestrzeń, w której innowacyjność idzie w parze z komfortem i designem. Najlepszym przejawem takiego myślenia są toalety, których funkcjonalność nie kończy się na zaspokojeniu podstawowych potrzeb fizjologicznych, ale idzie o krok dalej… zapewnia użytkownikowi czystość i wygodę. Mowa oczywiście o toalecie myjącej, trendzie ostatnich lat, obecnym również w prognozach na rok 2021. Technologiczne zaawansowanie tego produktu pozwala na wiele praktycznych udogodnień.

Toaleta myjąca łączy funkcjonalność tradycyjnej miski z bidetem i inteligentną technologią. Po skorzystaniu z toalety Geberit AquaClean można uruchomić funkcję mycia miejsc intymnych ciepłym strumieniem wodyi cieszyć się uczuciem świeżości, jak po porannym prysznicu. To ogromne ułatwienie, ale także oszczędność miejsca w łazience. Z szerokiej oferty Geberit można wybrać odpowiednią toaletę myjącą dostosowaną praktycznie do każdej sytuacji życiowej i potrzeb użytkownika.

Śmiało można przypuszczać, że prędzej znudzi nam się wystrój łazienki niż komfort, jaki zapewniają zaawansowane technologicznie sprzęty łazienkowe.  –  Łazienka 2021 to powrót do minimalizmu, ale w organicznej formie. Obłości i miękkie linie łączą się z ultranowoczesnymi minimalistycznymi rozwiązaniami technicznymi, a te ostatnie są nieodzownym motywem aktualnych katalogów – podsumowuje Anna Chmielewska, architekt wnętrz z pracowni JAM KOLEKTYW w Warszawie.

Geberit Sestra – https://www.geberit.pl/produkty/produkty-do-lazienek/rozwiazania-prysznicowe/brodziki-geberit-sestra/

Geberit DuoFresh – https://www.geberit.pl/landingpages/duofresh-swieze-powietrze-dla-wszystkich.html

Geberit Sigma – https://www.geberit.pl/produkty/produkty-do-lazienek/przyciski-uruchamiajace-i-systemy-splukiwania-wc/

Geberit AquaClean – https://www.geberit-aquaclean.pl/produkty/przeglad-produktow/?gclid=EAIaIQobChMIrZ7a_Oas7gIVlB4YCh0Q6ggXEAAYASAAEgI2GfD_BwE

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.