Komunikaty PR

Praktyczne porady na świadome zakupy

2021-03-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Praktyczne porady na świadome zakupy

Dobre nawyki zakupowe to wspaniały gest w stronę naszej planety. Jak prawidłowo dokonywać zakupów? Odpowiedź brzmi: rozmyślnie, oszczędnie i ekologicznie! Wprowadź w życie poniższe rozwiązania i kupuj świadomie, dbając tym samym o środowisko.

 

Od czego zaczynamy…

 

Ogranicz niepotrzebne wydatki. Przed wyjściem do sklepu sprawdź, jakich artykułów brakuje w Twojej lodówce lub szafie i zrób listę. Z punktu widzenia psychologii dobrym pomysłem jest jej odręczne spisanie. Otóż dla naszej podświadomości takie działanie to sygnał, że właśnie zawarliśmy kontrakt.  To większa szansa, że w trakcie zakupów nie “złamiemy” go.

 

Zabierz torbę wielokrotnego użytku. Przygotuj jedną torbę płócienną i miej ją zawsze przy sobie na wypadek spontanicznych zakupów. Ponadto, idąc po owoce i warzywa zabierz tkane eko woreczki - z łatwością zrobisz je sama lub kupisz w markecie. Poprzez takie działania unikniesz gromadzenia plastiku w swoim mieszkaniu. Jak wiadomo, jednorazowe tzw. foliówki przynoszą więcej szkody dla środowiska niż faktycznych korzyści.

 

Nie kupuj z nadmiarem, zwłaszcza żywności. Możliwe, że za 2-3 dni będziesz musiała ponownie zrobić zakupy, więc produkty kupione w dużej ilości mają większe szanse zepsuć się w Twojej lodówce, zanim pojawi się ochota je zjeść.

 

Kupuj rzeczy dobrej jakości

 

Sprawdź informacje o składzie i sposobie wyprodukowania. Znajdziesz je na etykiecie,
a w niektórych przypadkach warto też sięgnąć do internetu i dowiedzieć się więcej
o producencie. Przy okazji zapoznasz się z jego certyfikatami jakości i poczytasz opinie innych użytkowników na temat produktu. Dzięki temu unikniesz impulsywnych i nieprzemyślanych zakupów. Kupowanie rzeczy dobrej jakości opłaca się - nawet jeżeli pojedynczy wydatek na jakościowy produkt będzie większy, bo w perspektywie czasowej może się okazać, że i tak zaoszczędzimy.

 

 

Kupuj od odpowiedzialnego producenta

 

Dobry producent wytwarza nie tylko jakościowe produkty, ale także dba o środowisko: wykorzystuje zrównoważone technologie, minimalizuje ilość odpadów i szuka innowacyjnych ekologicznych rozwiązań dla swojej produkcji. Jednym z takich odpowiedzialnych producentów w Polsce jest marka Wendre. Jej nowa linia kołder i poduszek EKO, wykonanych w całości z materiałów recyklingowych stała się prawdziwym hitem. Tkaniny z których zostały wyprodukowane mają kolor złamanej bieli, ponieważ w procesie produkcji nie poddano ich żadnej chemicznej obróbce.  Tekstylia tej linii są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale również wygodne i przyjemne w dotyku. Pikowana poduszka EKO idealnie dostosowuje się do naturalnego ułożenia szyi i głowy, a lekka puszysta kołdra to idealny wybór dla osób ceniących ciepło i komfort podczas odpoczynku. Produkty tej linii są przyjazne alergikom, minimalizują rozwój roztoczy kurzu domowego, są uniwersalne i przeznaczone do użytku przez wszystkich miłośników dobrego snu. Technologia recyklingu, którą Wendre wykorzystuje w tej linii, daje drugie życie dla wielu materiałów, które w przeciwnym razie zanieczyściłyby naszą planetę.

 

Zadbaj o środowisko kupując świadomie!

 

Wendre umieszcza na etykietach kołder i poduszek szczegółowe oznaczenia dotyczące konserwacji każdego ze swoich produktów. Tylko kołdry i poduszki oznakowane logo Wendre są produktami oryginalnymi.

***

Grupa Wendre jest jednym z największych europejskich producentów artykułów pościelowych z własnymi zakładami produkcyjnymi w Estonii i Polsce, o rocznej zdolności produkcyjnej 18 milionów kołder i poduszek oraz 600 000 łóżek i materacy. Wendre ma biura sprzedaży w Szwecji, Finlandii, Niemczech i Polsce, a wśród klientów grupy znajduje się wiele wiodących europejskich sieci handlowych z branży mebli i tekstyliów domowych. Obroty ze sprzedaży wynoszą 126 mln Euro, a liczba zatrudnionych wynosi 800 pracowników. Główną częścią działalności Wendre są marki własne, ale sukcesy odnoszą również dzięki markom Wendre, Familon oraz Geska. Grupa Wendre jest firmą świadomą ekologicznie, stosuje najnowsze technologie tak by wykorzystać ponownie do 95% odpadów produkcyjnych. Więcej informacji na: www.wendre.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.