Premiera kolekcji Classics. Carpets & More na PTAK EXPO Warsaw Home
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Inspirowana dawnymi posadzkami kolekcja dywanów Classics to wspólne dzieło Carpets & More oraz Magdy Fornal. Na nowo reinterpretując tradycyjne wzory i nadając im nowoczesną formę, doskonale wpisuje się we współczesne wnętrza. O tym, jaką wartość wprowadza ona w aktualne trendy wzornicze mogli się przekonać wszyscy odwiedzający tegoroczne targi PTAK EXPO Warsaw Home, na których to miała miejsce oficjalna premiera nowej linii dywanów premium Carpets & More.
Za nami kolejna już edycja targów wyposażenia wnętrz PTAK EXPO Warsaw Home. Jak co roku, wydarzenie przyciągnęło tłumy zwiedzających, wśród których nie zabrakło profesjonalistów – projektantów, architektów, designerów oraz przedstawicieli mediów branżowych. To dla nich były dedykowane dwa pierwsze dni eventu – 23 i 24 października. Wystawcy, wśród których nie mogło zabraknąć Carpets & More – dystrybutora i producenta ekskluzywnych dywanów premium, postarali się więc, by i w tym roku były one wyjątkowe.
- Tak prestiżowe wydarzenia, jak tragi PTAK EXPO to doskonała okazja dla każdej firmy, by pokazać się z jak najlepszej strony. My postanowiliśmy jednak pójść o krok dalej i mimo, że mamy w naszej ofercie naprawdę zachwycające wzorem i fakturą dywany, pokazać coś zupełnie nowego. Dlatego właśnie na te dni zaplanowaliśmy premierę naszej najnowszej kolekcji Classics, powstałej przy współpracy z Magdą Fornal – mówi Magdalena Świerlikowska, właścicielka Carpets & More.
W ten sposób wyjątkowa okazja stała się tłem dla prezentacji wyjątkowej kolekcji. Classics to bowiem zupełnie nowa reinterpretacja tradycji wzorniczych i historii sztuki dekoratorskiej. Inspirowana wzorami dawnych posadzek, zarówno tych, które zdobiły miejskie kamienice, jak i tych bardziej rustykalnych, przenosi ich motywy zdobnicze na miękkie, przytulne i ciepłe w odbiorze dywany. Tym samym wyznacza one nowe trendy w aranżacji współczesnych wnętrz, gdzie klasyczne wzorce ubrane zostają we współczesne, wykonane przy pomocy zaawansowanych technologii, formy.
- W swoich projektach często sięgam do przeszłości. Tradycyjna sztuka dekoratorska to bowiem skarbnica pomysłów i inspiracji do tworzenia współczesnych, wpisujących się w aktualny styl życia wnętrz. Tak było i w przypadku tej kolekcji. Stare posadzki, z charakterystycznymi motywami zdobniczymi, z jednej strony niezwykle finezyjnymi, z drugiej – prostymi, symetrycznymi i często zgeometryzowanymi stały się punktem wyjścia do jej powstania. Współpraca z Carpets & More pozwoliła przenieść je na zupełnie inny materiał - tkaniny. I choć proces ten był technologicznie bardzo zaawansowany i do najprostszych nie należał, dziś śmiało mogę powiedzieć, że wspólnie z Magdaleną Świerlikowską „utkałyśmy” marzenia – wyznaje Magda Fornal.
Cookie, Cottage, Delta, Flicker, Glam, Layla, Luna, Noble i Scallop to modele wchodzące w skład nowej kolekcji Classics, które światło dzienne ujrzały właśnie podczas tegorocznej edycji PTAK EXPO Warsaw Home. Efektownie wyeksponowane na stoisku Carpets & More zachwyciły one zwiedzających targi swą stylistyczną prostotą i precyzją wykonania. Niezwykle misternie utkane, miękkie w dotyku i ciepłe w odbiorze przykuwały uwagę swym wyjątkowym wzornictwem.
- Ta unikatowa linia przywołuje motywy dawnych, kamienicznych posadzek oraz wiejskich podłóg, łącząc klasyczną elegancję z nowoczesnym podejściem do designu. Każdy dywan z kolekcji stanowi wyrafinowaną fuzję tradycji i współczesności – od finezyjnych mozaik inspirowanych starożytnymi ornamentami, poprzez minimalistyczne wzory z początków XX. wieku, do rustykalnych form – mówi Magdalena Świerlikowska. – Nie ukrywam, że już na etapie projektu spodziewaliśmy się, że będzie to kolekcja, która spotka się z dobrym odbiorem i odniesie komercyjny sukces. Jednak obserwując, z jakim zainteresowaniem spotkała się w dniu premiery zarówno wśród profesjonalistów, jak i osób niezwiązanych z branżą wyposażenia wnętrz, jestem pewna, że sukces ten przerośnie nasze oczekiwania – dodaje właścicielka Carpets & More.
Premierową kolekcję Carpets & More można było odkrywać nie tylko wszystkimi zmysłami, ale też szczegółowo poznać historię jej powstania, inspiracje projektantki i proces produkcji. Właścicielka marki – Magdalena Świerlikowska wraz z projektantką kolekcji Magdą Fornal spotykały się bowiem osobiście z dziennikarzami i architektami. W trakcie drugiego dnia targów, na stoisku Carpets & More, odbyły się aż dwa oficjalne mini eventy, podczas których obie Panie wraz z prowadzącą dyskusję Olgą Kisiel-Konopką, opowiadały o tajnikach kolekcji. Zaproszeni goście, przy poczęstunku oraz lampce Prosseco, dowiedzieli się m.in. jakie są korzenie marki Carpets & More, co było inspiracją do założenia firmy, oferującej tak fantastyczne dywany z całego świata i jak Carpets & More rozwijało się na przestrzeni lat. Przede wszystkim poznali jednak główne cechy wyróżniające kolekcję Classics i jak odpowiada ona na aktualne potrzeby rynku oraz jak przebiegał proces projektowania kolekcji we współpracy z Magdą Fornal.
Zdjęcia: Bartek Barczyk
Więcej na: https://carpetsandmore.pl/ https://www.instagram.com/carpetsandmore_pl
Proste przyjemności na zimowe wieczory
Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.