Premiera serii gresów Grand Concept marki Opoczno
W artystycznej przestrzeni warszawskiej Galerii Ornament marka Opoczno, najstarszy polski producent płytek ceramicznych, zaprezentowała swoje premierowe kolekcje gresów z serii Grand Concept, inspirowane wyrafinowanym pięknem naturalnego kamienia oraz motywami industrialnymi.
Trzynaście wyjątkowych kolekcji wielkoformatowych gresów z polskiego Opoczna mieli okazję zobaczyć na żywo dziennikarze i architekci podczas prezentacji w artystycznych wnętrzach Galerii Ornament 30 września i 1 października. Gospodynią tego wyjątkowego miejsca jest architekt wnętrz Anna Koszela, która zaaranżowała przestrzeń idealną do ekspozycji tej spektakularnej serii. Grand Concept stanowi bowiem wyjątkowe połączenie niepowtarzalnych wzorów, luksusowej, polerowanej powierzchni oraz imponujących formatów.
Uczestniczący w spotkaniach dziennikarze i architekci poznali wszystkie premierowe kolekcje, które charakteryzuje ekscytujący design i świeża, wychodzącą poza schematy interpretacja klasycznych materiałów: kamienia naturalnego, betonu i stali. Wraz z ekspertami marki Opoczno odkryli również inspiracje, jakie towarzyszyły projektowaniu wzorów każdej z trzynastu kolekcji. Od jasnych, które charakteryzuje delikatniejszy rysunek (Brave Onyx, Night Shade, Distance, Eternal), poprzez mocniejsze kamienie z bogatym użyleniem (Stonington, Marble Skin, Silver Point, Essential Graphite), aż po odważne, wyraziste wzory w zdecydowanych kolorach (Color Crush, Ironic, Desert Wind, Vulcanic Dust, Essential Grey).
Podstawą projektów graficznych wszystkich kolekcji z rysunkiem kamienia są skany autentycznych minerałów. To ekscytujące wzornictwo bazuje zarówno na klasycznym, dostojnym rysunku marmuru, jak i surowym, żywiołowym obliczu wysokogórskiej skały. To sprawia, że najnowsze kolekcje stanowią doskonałą propozycję nie tylko dla wielbicieli aranżacji w klasycznym stylu, ale również dla miłośników nowoczesnych, bardziej minimalistycznych projektów. Każda z kolekcji zapewni niepowtarzalny klimat wnętrzom mieszkalnym i przestrzeniom komercyjnym.
Gwiazdą prezentacji była flagowa kolekcja Color Crush, zachwycająca melanżem żył, załamań i rozświetleń tworzących mocny rysunek, podkreślony wyjątkowym kolorem granatu. Pierwowzorem kolekcji jest labradoryt, minerał odkryty na półwyspie Labrador w Ameryce Północnej. To kamień ceniony ze względu na swoje metaliczne refleksy, które w najpiękniejszych i najrzadszych okazach prezentują niezwykle szeroką gamę kolorów, w tym odcienie niebieskiego i brązu. Gości spotkania urzekły również oddające wyrafinowane piękno natury wzory Stonington, Marble Skin, Silver Point oraz Essential Graphite, zaczerpnięte z pełnych energii i różnorodności naturalnych kamieni.
Kolekcja Stonington odkrywa przed nami majestatyczne oblicze natury. W unikalny sposób łączy w sobie mocny charakter i niepowtarzalny urok kamienia naturalnego w odcieniu szarości. Mocny, wyrazisty rysunek tworzą zdecydowane, ciemne żyły w odcieniach grafitów i brązów, a wyjątkowej głębi dodaje polerowana powierzchnia. To płytki, które z pewnością będą grały główną rolę w rozmaitych aranżacjach, a minimalistycznym wnętrzom zapewnią ekskluzywny wygląd. Kolekcja Marble Skin stanowi powiew niewymuszonej elegancji w najlepszym wydaniu. Inspirowana ponadczasowym marmurem, prezentuje jego szlachetne i klasyczne oblicze. Kolorystyka płytek utrzymana jest w odcieniach głębokiej szarości w surowym, matowym wykończeniu. Całość została podkreślona brązowymi i czarnymi żyłami wykończonymi błyszczącym tuszem, co tworzy wysublimowany efekt. To kolekcja, która będzie stanowić doskonałą bazę aranżacji w różnych stylach. Kolekcja Silver Point udowadnia nam, że szarości, podobnie jak naturalne materiały, nigdy nie wychodzą z mody. Płytki zdobi niezwykle dyskretny wzór marmuru w odsłonie subtelnego srebra. Minimalistyczny efekt został podkreślony dzięki matowemu wykończeniu. Eleganckie i stylowe połączenie chłodnej szarości z rysunkiem marmuru stanowi doskonały punkt wyjścia do aranżacji utrzymanych w różnych stylach wnętrzarskich. Te oryginalne płytki zaspokoją gusta zarówno osób poszukujących nowoczesnych rozwiązań, jak i tych, którzy cenią ponadczasowe materiały. Szlachetny, a zarazem surowy charakter kamienia oddaje wzór płytek z kolekcji Essential Graphite. Motyw wysokogórskiej skały z wyraźnie odwzorowanymi spękaniami pokazuje naturę w swojej pięknej, choć chłodnej odsłonie. Polerowana powierzchnia podkreśla szykowny charakter płytek, a także nadaje im nieco tajemniczy wymiar. Płytki utrzymane są w ciemnym, grafitowym odcieniu, którego głębię przełamują białe żyły. Kolekcja świetnie sprawdzi się w nowoczesnych, minimalistycznych przestrzeniach.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.