Komunikaty PR

Pro Nature – codzienne małe kroki w kierunku ekologii

2020-11-24  |  12:00
Biuro prasowe

W dzisiejszym świecie wszyscy już mamy świadomość, jak ważne dla środowiska są nasze codzienne wybory związane z kupowaniem środków czystości. Warto jednak wciąż przypominać o tym, co jeszcze możemy robić, aby pozostawić po sobie jak najmniejszy ślad na naszej planecie. Oto parę małych codziennych kroków dla człowieka, a wielkich dla ekologii!

Sprawdzaj skład produktów

Na rynku dostępne są produkty nawet w 99,9% oparte na składnikach pochodzenia naturalnego, które są równie skuteczne w usuwaniu zanieczyszczeń, co zwykłe detergenty. Do takich inspirowanych naturą produktów należą między innymi środki czystości z serii Pro Nature firmy Henkel. Używanie ich jest bezpieczne dla planety, ponieważ są biodegradowalne. Dlatego zawsze sprawdzajmy skład środków do czyszczenia i szukajmy oznaczeń wskazujących na przyjazność dla środowiska, takich jak np. Ecolabel.

Spójrz na źródło pochodzenia składników

Przy wyborze środków do czyszczenia warto też zwrócić uwagę na wykorzystanie odnawialnych surowców pochodzących ze zrównoważonej uprawy, które zmniejsza negatywny wpływ na środowisko. Czym jest rolnictwo zrównoważone? Jest to efektywna produkcja bezpiecznych, wysokiej jakości produktów rolnych w sposób chroniący środowisko naturalne, a także poprawiający jego stan. Jeśli mamy więc do wyboru produkt, którego składniki pochodzą ze zrównoważonych upraw, taki jak np. płyn do czyszczenia Bref Bath Pro Nature, to nie ma się nad czym zastanawiać!

Zwróć uwagę na rodzaj plastiku

Rosnąca góra plastiku to zmora każdego konsumenta, któremu zależy na przyszłości planety. Zwykle to właśnie plastikowych opakowań jest wyrzucanych najwięcej w gospodarstwach domowych. Dlatego najlepiej wybierać takie produkty, których opakowanie nadaje się do recyklingu. Ważnym aspektem ochrony środowiska podczas produkcji opakowań jest również stosowanie surowców pochodzących w jak największym stopniu z recyklingu. Dzięki zaawansowanej technologii i odpowiedzialności społecznej firm, na rynku dostępne są już opakowania, które w 100% pochodzą z surowców z recyklingu, np. opakowania produktów z linii Pro Nature firmy Henkel: tabletek do zmywarki Somat, płynu do naczyń Pur czy zawieszek do toalet Bref.

Czy wiesz, co to jest social plastic?

W 2017 r. Henkel wprowadził na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu, dzięki czemu kupując produkty tej firmy, np. z linii Pro Nature, dokładamy swoją cegiełkę do troski o środowisko. Ale nie wszyscy wiedzą, że aż do 50% plastiku, z którego są wykonane opakowania marek Henkla, to tzw. social plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki. Social plastic jest pozyskiwany poprzez zbiórkę w najbardziej zanieczyszczonych i najbiedniejszych regionach świata, których mieszkańcy w zamian za zebrane przez siebie plastikowe odpady otrzymują pieniądze, produkty lub usługi. W ten sposób firma Henkel, wykorzystując ten surowiec do produkcji opakowań, wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym, przeciwdziała zanieczyszczaniu plastikiem oceanów oraz poprawia standard życia najbiedniejszych. Warto to wiedzieć, wybierając się na zakupy po środki czystości.

Tabletki do zmywarki Somat Pro Nature

Dzięki skutecznej formule opartej w 94% na składnikach pochodzenia naturalnego tabletki do zmywarki Somat Pro Nature sprawiają, że naczynia są czyste i lśniące. Ponadto tabletki są zapakowane w wodorozpuszczalną folię i nie zawierają substancji zapachowych, a ich opakowanie pochodzi w 100% z recyklingu.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Somat Pro Nature 36 – 21,99 zł; Somat Pro Nature 54 – 29,99 zł

Płyn do mycia naczyń Pur Pro Nature

Inspirowany naturą płyn do mycia naczyń Pur Pro Nature zawiera składniki w 95,5% pochodzenia naturalnego, a jego butelka nadaje się w 100% do recyklingu. Ponadto płyn nie zawiera substancji zapachowych.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Pur Pro Nature 500 ml – 4,49 zł

Płyn do czyszczenia powierzchni Bref Bathroom Pro Nature

Dzięki skutecznej formule opartej w 99,9% na składnikach pochodzenia naturalnego płyn do czyszczenia Bref Bathroom Pro Nature usuwa kamień oraz brud ze wszystkich powierzchni łazienkowych. Wykorzystanie odnawialnych surowców pochodzących ze zrównoważonej uprawy zmniejsza negatywny wpływ na środowisko. Ponadto butelka płynu pochodzi w 100% z recyklingu, w tym 25% z social plastic.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Bref Bathroom Pro Nature 750 ml – 10,99 zł

Żel do toalet Bref Pro Nature

Dzięki specjalnej recepturze zapobiegającej osadzaniu się kamienia, zawierającej w 90% składniki pochodzenia naturalnego, żel do toalet Bref Pro Nature utrzymuje czystość toalety w sposób przyjazny dla środowiska. Butelka pochodzi w 50% z recyklingu.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Żel do toalet Bref Pro Nature 700 ml – 7,99  zł

Zawieszki do toalet Bref Pro Nature

Opakowanie zawieszki toaletowej Bref Pro Nature jest przyjazne dla środowiska, ponieważ plastikowa zawieszka i karton pochodzą w 100% z recyklingu i nadają się do ponownego przetworzenia.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Bref Pro Nature 1x50 g – 6,99 zł, Bref Pro Nature 2x50 g – 10,99 zł, Bref Pro Nature 3x50 g – 13,99 zł

Koncentrat płynu do szyb Clin Pouch

Koncentrat płynu do szyb Clin Pro Nature zawiera 99,9% składników pochodzenia naturalnego i zapewnia czystość oraz połysk bez smug. Ponadto opakowanie koncentratu zawiera o 91% mniej plastiku w porównaniu do butelki Clin 500 ml.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Clin Pro Nature 250 ml – 6,49 zł 

Płyn do szyb Clin Pro Nature

Płyn do szyb Clin Pro Nature zawiera 99,9% składników pochodzenia naturalnego. Butelka płynu pochodzi w 100% z recyklingu, w tym 50% z social plastic. Clin Pro Nature pozwala cieszyć się idealnie czystymi i lśniącymi szybami przy jednoczesnej trosce o środowisko.

Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Clin Pro Nature 500 ml – 6,49 zł

*Podane ceny są jedynie cenami rekomendowanymi, finalną cenę ustala dystrybutor.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Muzyka

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.