Proste rozwiązania na optyczne powiększenie Twojej łazienki od SANPLAST SA
Nie zawsze mamy wpływ na metraż naszej łazienki, ale zawsze możemy wykorzystać parę niezawodnych sposobów, aby ograniczona przestrzeń była wciąż w pełni funkcjonalna i estetyczna. Kilka trików łatwo i szybko może sprawić, że nasza ciasna łazienka będzie sprawiać wrażenie większej i bardziej przestrzennej.
Postaw na przejrzyste szkło
Małe metraże w łazience to niejednokrotnie spore wyzwanie, aby odpowiednio zaaranżować przestrzeń tak, żeby była dla nas w pełni funkcjonalna, a jednocześnie wygodna i przestronna. Nawet z małą łazienką niekoniecznie trzeba rezygnować z wanny. Owszem, prysznic oszczędzi nieco miejsca, ale wanna wciąż nie musi zaburzać całej przestrzeni. Ważne, aby w obydwu tych przypadkach zdecydować się na szklaną kabinę lub drzwi, które wykonane będą ze szkła transparentnego.
Białe barwy w małych pomieszczeniach – to jest to
Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, są jasne barwy ścian. Delikatne wzory lub dwa kolory, w tej samej barwie są pożądane o tyle, że eliminują ewentualny „sterylny” charakter, przy zachowaniu optycznie większej przestrzeni. Łazienka może zdecydowanie zyskać przy takim rozwiązaniu, jednak należy pamiętać, że nie wszystkie cztery ściany powinny być w tym samym odcieniu. Lekki akcent kolorystyczny, pozostający w jasnych barwach doda nie tylko klasy, ale może jeszcze bardziej rozjaśnić przestrzeń. Spójność w tym kontekście ważna jest również przy płytkach podłogowych. Pamiętajmy również o zabawie światłem. Wybór chłodno białego nie tylko sprawi, że łazienka będzie wyglądała na większą, ale też na schludniejszą.
Minimalizm w akcesoriach
W przypadku małych łazienek nie rekomenduje się pozostawiania na wierzchu zbyt wielu dodatków lub akcesoriów. Może się tak wydarzyć, że zaburzą one aranżację całej łazienki. Dlatego tak ważne są meble łazienkowe, które oprócz nieprzytłaczającego charakteru będą również funkcjonalne i pozwolą utrzymać porządek. Akcesoria, które mają stanowić dodatki do wnętrza powinny być niewielkie i stanowić jedynie pojedynczy akcent kolorystyczny.
„Małej łazienki nie trzeba wcale traktować jako wyzwania. Kilka sprawdzonych rozwiązań wystarczy, aby nawet niewielka powierzchnia była funkcjonalna i panował w niej porządek i przyjemna atmosfera. Mnogość dostępnych na rynku rozwiązań, a także możliwość stworzenia np. kabin prysznicowych na zamówienie powoduje, że każdy- nawet ten najbardziej wymagający Klient- znajdzie rozwiązanie idealne dla siebie.” – podkreśla Robert Rachowski Product Manager SANPLAST SA.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.