Komunikaty PR

Przygotuj dom na święta wspólnie ze swoją teściową: sprawdź porady ekspertów

2020-12-07  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Agata SA ( 25.82 MB )

Akcesoria kuchenne, ozdoby choinkowe, dekoracje na stół, prezenty dla najbliższych – lista świątecznych potrzeb nie ma końca. Bez względu na to, czy dokonasz zakupów stacjonarnie, czy też online, przygotowania warto zacząć już teraz. Ekspert ds. aranżacji wnętrz marki Agata przedstawia świąteczny niezbędnik dla każdego. Z kolei psycholog współpracujący z marką wyjaśnia, dlaczego świąteczne przygotowania warto poczynić wspólnie z… teściową.

Aby umilić rodzinne spotkania przy świątecznym stole, warto wcześniej zaopatrzyć się w akcesoria dekoracyjne, które stworzą niepowtarzalny klimat. Już nie tylko choinka, ale również świece, tekstylia, przybory kuchenne czy figurki mogą pełnić rolę świątecznych symboli w Twoim domu. Zaproś do tych przygotowań swoją teściową i wspólnie zaplanujcie święta dla Waszej rodziny.

Zakupy, które integrują pokolenia

Właściwe planowanie jest podstawą udanych przygotowań, a następnie spokojnych świąt. Warto zatem już teraz postawić cele do zrealizowania jeszcze przed pierwszą gwiazdką, aby cieszyć się świętami w gronie najbliższych. Zacznij od zakupów – wybierz się na nie z bliską Ci osobą, która będzie doskonałym doradcą. Jak wynika z badania opinii Polek pt. „Synowe i Teściowe – o relacji dwóch światów i ich preferencjach w urządzaniu wnętrz” Salonów Agata, zrealizowanego w ramach nowej kampanii promocyjnej marki, synowa i teściowa podczas zakupów wnętrzarskich kierują się tymi samymi potrzebami, dlatego może to być doskonały duet łączący pokolenia na świątecznych zakupach.

- Aż 28% teściowych i 26% synowych wskazało, że wspólny czas spędzają na zakupach. Co więcej, teściowe przyznały, że cenią rady drugiej strony dot. aranżacji wnętrz, dlatego synowe mogą okazać się dla nich doskonałym wsparciem podczas zakupów. Także większość teściowych zadeklarowała, że podoba im się styl, w jakim urządzony jest dom synowej. Co ciekawe, w kwestii stylistyki zarówno synowe, jak i teściowe mają bardzo podobne gusta – dlatego może to być neutralny i przyjemny temat, dający początek wspólnym zakupom, rozmowom, planowaniu urządzania domu, szukania pomocy, wsparcia lub opinii w tych kwestiach komentuje Magdalena Chorzewska, psycholog i ekspert wielu programów telewizyjnych poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, która współpracuje z marką Agata przy okazji badania opinii Polek.

Badanie pokazało, że obie grupy Pań chętnie kupują dekoracje do domu (51% synowych i 61% teściowych) i akcesoria do kuchni i jadalni (45% synowych i 56% teściowych). Zdaniem badanych wspólne zakupy są najczęściej inicjatywą obydwu stron.

- Warto szukać zawsze punktów wspólnych z osobami, z którymi chcemy nawiązać relacje. Ta między synową i teściową, jak każda inna relacja, wymaga przede wszystkim poświęcenia sobie czasu, gotowości do budowania, a także otwartości i tolerancji – dodaje psycholog.

Świąteczny niezbędnik

Jak wynika z badania marki Agata, teściowe mogą być dobrymi doradcami dla swoich synowych, jeśli chodzi o wybór akcesoriów kuchennych – dzięki swojemu doświadczeniu pomogą dobrać odpowiednie przybory, które będą przydatne podczas świątecznych przygotowań. Na liście powinny znaleźć się elegancka zastawa, naczynia do serwowania, czy też formy i akcesoria do pieczenia. Taki zestaw to „must have” świątecznych przygotowań. Z kolei synowe przyjdą z pomocą swoim teściowym, jeśli chodzi o dekoracje – stworzą wspólnie modne i klimatyczne wnętrze. Przydatne będą bieżniki, wazony, poszewki dekoracyjne, świece i latarenki, a także figurki z motywami świątecznymi.  Zarówno synowa, jak i teściowa mogą podczas wspólnych zakupów zdecydować się na dekoracje
w innym, modnym w tym sezonie stylu, dopasowanym do indywidualnych potrzeb. Takie rozróżnienie pozwoli im obiektywnie spojrzeć na każdą z aranżacji. Inspiracji z pewnością nie brakuje w sklepach stacjonarnych oraz online, dlatego każda z tych osób znajdzie coś dla siebie.

Stylowe wnętrza na święta

- Aby zaskoczyć swoich bliskich i w nietypowy sposób podkreślić świąteczny nastrój, warto zdecydować się na jeden wybrany styl. W tym roku wyróżnić możemy 3 wyjątkowe kierunki, które sprawdzą się w każdym wnętrzu. Klimatyczna aranżacja rustykalna może być doskonałym rozwiązaniem dla synowej, z kolei elegancka stylizacja glamour z pewnością przypadnie do gustu teściowej. Tradycyjny wystrój jest wciąż w modzie, dlatego czerwone, zielone i złote dodatki z pewnością i w tym roku znajdą swoich zwolenników – komentuje Natalia Nowak, ekspert ds. aranżacji wnętrz Salonów Agata.

Jak zaaranżować wnętrze w stylu rustykalnym? Przede wszystkim pamiętaj o akcesoriach i dodatkach z naturalnych, najlepiej drewnianych materiałów. Doskonale sprawdzi się lampion z wikliny, drewniana figurka choinki, porcelanowy półmisek ze wzorem imitującym drewno lub kula dekoracyjna z szyszkami. Świece i tekstylia w kolorach ziemi nadadzą wnętrzu niepowtarzalnego uroku.

W przypadku stylizacji glamour, przydatne okażą się zastawa z połyskującej porcelany, tekstylia ze złotymi zdobieniami, eleganckie, szklane świeczniki, czy też świąteczne, ceramiczne figurki gwiazdy oraz anioła.

Tradycyjna, świąteczna aranżacja będzie z kolei pełna kolorów i zapachów – dominować powinny dodatki w czerwonych, zielonych i białych kolorach, barwne świece, ciepłe tekstylia, ozdoby
z motywami świątecznymi – gwiazdki, skrzaty, renifery, czy mikołaje będą się doskonale prezentowały w każdym domowym wnętrzu.

Dla synowej, dla teściowej, dla każdego – każda z tych aranżacji z pewnością zrobi wrażenie na domownikach i sprawdzi się w niemal w każdej przestrzeni. A Ty jak udekorujesz wnętrze
w przedświątecznym okresie?

- Zwrócenie uwagi na podobne style może otworzyć dwa różne pokolenia na dialog, nie tylko
w kwestii wykończenia wnętrz i zakupu mebli.
Świąteczne zakupy to zatem doskonała okazja, aby lepiej się poznać, w myśl przysłowia „Pokaż mi, jak mieszkasz, a powiem Ci, kim jesteś” – mogą kierować się nim zarówno synowa, jak i teściowa – podsumowuje Magdalena Chorzewska.

Kampania Salonów Agata zwraca uwagę na rozmaite potrzeby dwóch różnych pokoleń. W spotach bohaterki przedstawiane przez Małgorzatę Sochę i Ewę Kasprzyk w humorystyczny sposób pokazują tę relację w kontekście aranżacji wnętrz. Ponadto, badanie przeprowadzone w ramach kampanii pokazuje, że zarówno synowe, jak i teściowe mają bardzo podobne gusta, co może być początkiem do zbudowania pozytywnej relacji między nimi.

 

*Badanie pt. „Synowe i Teściowe – o relacji dwóch światów i ich preferencjach w urządzaniu wnętrz” zrealizowane zostało na zlecenie marki Agata na Ogólnopolskim Panelu Badawczym „Ariadna” w lipcu 2020 r. Grupa ponad 1000 osób odpowiedziała na pytania dotyczące relacji pomiędzy dwoma grupami Synowych i Teściowych, odnosząc się do wielu popularnych stereotypów na temat tej relacji, a także podejścia do urządzania wnętrz. Badanie przeprowadzone zostało w związku z nową kampanią marki z udziałem dwóch Ambasadorek – Małgorzaty Sochy i Ewy Kasprzyk, które w reklamach Salonów Agata wcielają się w role Synowej i Teściowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.