Przygotuj dom na zimę, czyli o polisach ubezpieczeniowych
Odpowiednie zabezpieczenie domu na zimę to temat, który szczególnie w obliczu trudnych i coraz częściej zmieniających się warunków pogodowych zyskuje na znaczeniu. Niskie temperatury, obfite opady śniegu czy zamarzające rury mogą stanowić wyzwanie dla każdego gospodarstwa domowego. Wybór odpowiedniego ubezpieczenia staje się zatem kluczowy – właściwie dobrana polisa pomoże zabezpieczyć dom przed najczęstszymi zimowymi zagrożeniami.
Jaki powinno być dobre ubezpieczenie?
W Polsce rynek ubezpieczeń rozwija się dynamicznie, a polisy dla nieruchomości często oferują szeroki zakres ochrony, jednak nie każda z nich jest odpowiednio dopasowana do zimowych realiów. Powinniśmy przede wszystkim pamiętać o najbardziej prawdopodobnych zagrożeniach, takich jak awarie wodno-kanalizacyjne. Zamarznięte rury mogą pękać, prowadząc do zalania domu, dlatego istotne jest, aby ubezpieczenie pokrywało koszty napraw w przypadku takich szkód. Dobra polisa powinna także uwzględniać ochronę instalacji grzewczych oraz systemów elektrycznych, które zimą pracują intensywniej, zwiększając ryzyko awarii. Warto się także upewnić, czy ubezpieczenie obejmuje ochronę dachu. Nadmiar zalegającego śniegu może uszkodzić konstrukcję, zwłaszcza w przypadku intensywnych opadów.
Poszukując najlepszej oferty ubezpieczeniowej, warto zwrócić uwagę na dostępność usługi assistance, która ma na celu pomoc właścicielom nieruchomości w nieoczekiwanych zdarzeniach, umożliwiając szybki kontakt z fachowcami – hydraulikiem, elektrykiem czy ślusarzem. Assistance może również zagwarantować wsparcie w uprzątnięciu powalonych drzew albo uszkodzonych elementów domu.
Bezpieczny dom podczas zimowych wyjazdów
Zima to także okres licznych wyjazdów związanych ze świętami i feriami. Warto upewnić się, że ubezpieczenie chroni nasz dom przed kradzieżą oraz aktami wandalizmu, które zdarzają się częściej, gdy nieruchomość pozostaje pusta.
Planując dłuższy wyjazd, warto zadbać o ubezpieczenie, które ochroni nasz dom przed nagłymi i niespodziewanymi zdarzeniami – mówi Anna Grzegorzewicz, Product Manager w firmie Balcia Insurance. – Zwłaszcza przed zimowym urlopem, powinniśmy zdecydować się na ofertę obejmująca dodatkowe opcje, takie jak odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym, która zabezpiecza przed kosztami szkód wyrządzonych osobom trzecim, np. zalanie mieszkania sąsiada spowodowane niespodziewaną awarią. Takie możliwości daje ubezpieczenie House Combo z oferty Balcia Insurance, które uwzględnia także koszty naprawy i prac porządkowych po nagłych zdarzeniach. To gwarancja kompleksowej ochrony od wszystkich ryzyk, w tym również kradzieży z włamaniem czy wandalizmu. Przed zimą warto rozeznać się w rynku i wybrać takie ubezpieczenie, które najlepiej odpowie naszym potrzebom.
Dobrze dobrane ubezpieczenie to nie tylko ochrona mienia, ale także poczucie bezpieczeństwa. Zima to czas, kiedy nasz dom jest szczególnie narażony na szkody. Wybierając ubezpieczenie, warto pamiętać o dopasowaniu zakresu ochrony do specyficznych potrzeb oraz o konsultacji z ekspertem, który pomoże dostosować polisę do naszego miejsca zamieszkania i stylu życia.
NAJEM KRÓTKOTERMINOWY – WYZWANIA BRANŻY
Zamów teraz, odbierz nawet na wiosnę – sprawdź najnowszą promocję WIŚNIOWSKI
Black Weeks w MOVA: Świetne urządzenia w jeszcze niższej cenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.