Przyszłość obowiązków domowych wg Samsung
Samsung powiększa portfolio o kolejne urządzenia mające ułatwić życie. Należy do nich JetBot 90 AI+, który dba o czystość podłóg korzystając z innowacyjnej technologii nawigacji oraz pralki i suszarki AI Control, które sprawiają, że dbanie o odzież jest prostsze i szybsze.
Podczas targów CES 2021, firma Samsung zaprezentowała innowacyjne urządzenia AGD pomagające zautomatyzować codzienne domowe zadania. Nowy JetBot 90 AI+ wyposażono w inteligentne technologie, które optymalizują trasę robota i pozwalają mu dokładnie rozpoznawać elementy otoczenia, w jakim się znajduje. Z kolei pralki i suszarki AI Control korzystają ze sztucznej inteligencji, by uczyć się preferencji użytkownika oraz komunikować się między sobą i rekomendować najlepsze cykle prania i suszenia dopasowane do potrzeb użytkownika. Zarówno JetBot 90 AI+, jak i inteligentne pralki zostały niedawno wyróżnione tegorocznymi nagrodami CES Innovation Awards.
– W Samsung niezmiennie pracujemy nad tym, by zapewniać urządzenia AGD, które będą innowacyjne i będą ułatwiały codzienne życie na wiele nowych sposobów – mówi John Herrington, Senior Vice President, General Manager of Home Appliances. – Automatyzacja dbania o podłogi oraz nauka preferencji dotyczących prania sprawiają, że te nowe urządzenia pracują za użytkownika, który zyskuje dzięki temu więcej czasu dla siebie.
Odkurzacz JetBot 90 AI+ z czujnikami opartymi o AI i nawigacją
Za sprawą JetBot 90 AI+ – pierwszego na świecie inteligentnego robota sprzątającego napędzanego Intel® AI – użytkownik praktycznie bez wysiłku uzyskuje niezwykle precyzyjnie wyczyszczone podłogi.
Dzięki połączeniu czujników i działającej na bazie AI technologii rozpoznawania obiektów JetBot 90 AI+ porusza się po domu użytkownika z niezwykłą sprawnością i uważnością. Czujnik LiDAR, podobny do tych, których używa się w autonomicznych samochodach, wykrywa odległość i śledzi lokalizację, zapewniając precyzję ruchu odkurzacza. Czujnik 3D rozpoznaje różnicę pomiędzy przedmiotami takimi jak zabawki czy nogi krzeseł, wykrywa także drobne obiekty leżące na podłodze, a ponadto mapuje kształt pomieszczenia, by robot sprawnie się po nim poruszał. Algorytm rozpoznawania obiektów pozwala identyfikować wszelkiego rodzaju przedmioty i wytyczać najbezpieczniejszą i najbardziej efektywną trasę. JetBot 90 AI+ używa zebranych informacji, by sprzątać w pobliżu rozmieszczonych na podłodze przedmiotów, zachowując przy tym bezpieczną odległość od delikatnych obiektów, a także by w razie potrzeby wjeżdżać pod meble. Jeżeli jakikolwiek przedmiot zostanie sklasyfikowany jako niebezpieczny lub mogący spowodować uszkodzenie (np. kabel), odkurzacz po prostu go ominie.
Gdy JetBot 90 AI+ odkurza, jego zaawansowany silnik typu Digital Inverter maksymalizuje ssania Jet Cyclone o mocy 30W, by urządzenie wychwytywało zarówno kurz z powietrza, jak i zanieczyszczenia z podłogi. Natomiast samoczyszcząca szczotka o delikatnych włóknach z miękkich tekstyliów zbiera kurz z podłogi, docierając także do trudno dostępnych miejsc.
Po zakończeniu odkurzania JetBot 90 AI+ automatycznie wraca do Clean Station™ – opracowanego przez firmę Samsung systemu usuwania zanieczyszczeń. Tam wysypuje zebrany kurz, pył i zanieczyszczenia do worka, który należy wymieniać co dwa lub trzy miesiące.
Połączenie odkurzacza ze smartfonem poprzez aplikację Samsung SmartThings[1] sprawia, że JetBot 90 AI+ oddaje całą kontrolę w ręce użytkownika. Teraz można sterować urządzeniem z dowolnego miejsca – ustalając harmonogram odkurzania, określając na mapie domu „strefy zakazane” czy nawet łącząc się z kamerą JetBot 90 AI+, by móc obserwować mieszkanie i przebywające w nim zwierzęta, gdy użytkownik jest poza domem.
Lepsze dbanie o odzież dzięki pralce i suszarce z AI
Innowacje wykorzystujące AI firmy Samsung wciąż zmieniają nasz sposób radzenia sobie z codziennymi zadaniami. Nowe pralki i suszarki Samsung AI Control zaprojektowany, by pranie i suszenie stało się łatwiejsze, bardziej intuicyjne i mniej stresujące.
Nowe urządzenia AGD wyposażono w panel AI Control. Pralka i suszarka uczy się preferowanych przez użytkownika cykli i ustawień, by proponować je automatycznie na uproszczonym, łatwym w użyciu panelu starowania. Dzięki inteligentnemu uczeniu pralka rekomenduje programy na podstawie cykli wybranych w przeszłości w konkretne dni tygodnia lub o określonych porach. Nowe pralki Samsung współpracują również z suszarkami AI Control – program suszenia zostanie automatycznie dopasowany na podstawie parametrów prania.
Warto zwrócić również uwagę na program Optymalny AI – wykrywa wagę wsadu i wykorzystuje opatentowany czujnik, by określić idealną dla niego ilość wody i detergentu. Ustala także, jak długo powinno trwać pranie, by odzież była dokładnie wyprana. Pozwala to na zmniejszenie zużycia detergentów, wody oraz prądu.
Użytkownik może także korzystać w swoim smartfonie z aplikacji SmartThings[2], za pośrednictwem której m.in. otrzyma powiadomienia o zakończonym cyklu, zdalnie rozpocznie i zakończy pranie czy ustali harmonogram prania i suszenia.
JetBot 90 AI+ oraz pralkę i suszarkę można obejrzeć na wirtualnej wystawie Samsung podczas targów CES w dniach 11–14 stycznia. Więcej informacji o najnowszych urządzeniach Samsung znaleźć można na: https://www.samsung.com/us/explore/experiences/ces2021.
[1] Dostępne na urządzeniach z systemem operacyjnym Android i iOS. Wymagane połączenie z siecią Wi-Fi oraz konto Samsung.
[2] Wymaga sieci bezprzewodowej, konta Samsung i aplikacji SmartThings. Aplikacja Samsung SmartThings jest obsługiwana na urządzeniach z systemem operacyjnym Android 4.0 (ICS) lub nowszym zoptymalizowanym dla smartfonów Samsung (serie Galaxy S i Galaxy Note). Aplikacja jest też obsługiwana przez iPhone’y z systemem operacyjnym iOS 7 lub nowszym. Aplikację SmartThings można pobrać z App Store lub Play Store.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.