Komunikaty PR

Przyszłość technologii jest eko. Samsung prezentuje nowe rozwiązania

2021-01-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas targów CES2021 wypełnionych innowacją i urządzeniami, które mają za zadanie podnosić komfort naszego życia, dało się zauważyć jeden bardzo istotny trend. Firma Samsung w swoich planach na rozwój bierze pod uwagę dobro naszej planety i zrównoważony rozwój. Oto szereg rozwiązań, które wyznaczają kierunek rozwoju całej branży.

Recykling w produktach

W trosce o środowisko Samsung zmniejsza ślad węglowy w procesie produkcji oraz na etapie projektowania urządzeń. W 2021 roku firma skupiła się na wdrożeniu tej technologii w najnowszych telewizorach zmierzając do zmniejszenia zużycia energii i wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu w oferowanych produktach. Doskonałym tego przykładem jest nowy pilot, zasilany energią słoneczną. Pilot będzie można ładować za pomocą oświetlenia wewnętrznego, światła naturalnego czy USB. Dzięki temu w ciągu 7 lat pozwoli to wyeliminować odpady pochodzące z ok. 99 milionów baterii AAA, które normalnie byłyby użyte do obsługi pilotów. Ponadto do produkcji pilota wykorzystano innowacyjny proces przetworzenia plastikowych butelek, w tym 24 proc. materiałów pochodzących z recyklingu. Najnowsze pralki i suszarki Samsung z technologią AI Control, niemal w całości wykonano z części nadających się do recyklingu. Oznacza to, że gdy sprzęt się zużyje i nie będzie nadawał się do naprawy, pralkę lub suszarkę można rozebrać na części i zutylizować bez obaw o niekorzystny wpływ na środowisko. Inteligentne technologie pozwalają na optymalizowanie ustawień prania, a także zużycia wody i detergentu. Użytkownicy otrzymują także raporty o błędach i mogą monitorować zużycie energii w czasie.

Większy dostęp do technologii

Inżynierowie i projektanci starają się także zwiększyć dostępność produktów dla osób  niedosłyszących, niesłyszących, niedowidzących i niewidomych. Z myślą o tej grupie odbiorców, modele telewizorów w 2021 roku zostały uzupełnione o nowe rozwiązania, takie jak przenoszenie napisów, powiększenie wyświetlania języka migowego i dźwięk z wieloma wyjściami, dając możliwość dogodnego przystosowania dźwięku i obrazu do potrzeb oraz preferencji widza. Z kolei Aplikacja SeeColors pomoże osobom dotkniętym zaburzeniem rozpoznawania barw dostosować ustawienia tegorocznych telewizorów QLED tak, by mogły cieszyć się lepszymi wrażeniami z oglądania. Ponadto do 2022 roku Samsung rozszerzy funkcję przewodnika głosowego, dzięki czemu wskazówki głosowe dla osób z zaburzeniami widzenia będą dostępne w większej liczbie urządzeń.

Drugie życie opakowań i produktów

Nowe produkty to też opakowania. Samsung w znacznym stopniu zmniejszył ilość plastiku również w tym obszarze zastępując go papierem pochodzącym z recyclingu*. Niektóre pudełka służące wcześniej za opakowania urządzeń o dużych gabarytach z powodzeniem mogą być wykorzystywane jako elementy wyposażenia wnętrza mieszkania. W tym roku Samsung rozszerzył projekt „Ekoopokowanie”, który z kartonów po telewizorach z linii Lifestyle oraz niektórych modeli Neo QLED, pozwala stworzyć domek dla kota, gazetnik, stolik kawowy. W tekturze opakowania znajduje się  teraz mniej tekstu i grafiki, co przyczynia się do wyeliminowania farby drukarskiej tworzonej na bazie oleju.

Poza drugim życiem opakowań firma wykorzystuje obieg zamknięty w podejściu produktowym. Samsung znalazł rozwiązanie na ponowne wykorzystanie urządzeń tym samym wspomagając długoterminowy program zrównoważonego rozwoju.

Przykładem tego typu działań jest program Galaxy Upcycling at Home. Zapewne większość z nas ma gdzieś w szufladzie nieużywane od kilku lat smartfony. W ramach programu Samsung chce pokazać, że telefonom można dać „drugie życie”, zamieniając je w szereg wygodnych urządzeń IoT, takich jak chociażby czujnik oświetlenia. Celem programu jest zredukowanie trafiających na wypiska elektrośmieci oraz wsparcie ruchu less waste.

Wizja firmy, zaprezentowana na targach CES2021 opiera się na pewności, że technologia może umożliwić postęp i budowanie lepszego jutra dla wszystkich. Dlatego Samsung koncentruje się na trzech kluczowych obszarach, które w największym stopniu mogą czerpać korzyści z rozwoju innowacji. Są to zrównoważony rozwój, edukacja i dostępność.

 

*dotyczy wybranych produktów Samsung

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.