Przytulny minimalizm w zabytkowej kamienicy
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kawalerka w starej krakowskiej kamienicy wymagała świeżego spojrzenia i odpowiedniego podziału niewielkiego metrażu. Wyzwanie podjął architekt Karol Ciepliński z biura architektonicznego BLACKHAUS. Tak powstało nowoczesne wnętrze, w którym króluje przytulny minimalizm. Projekt został nagrodzony w konkursie Vasco Integracja z okazji jego 10-lecia.
Mieszkanie o powierzchni 27m2 zostało utrzymane w konwencji przytulnego minimalizmu. W strefie dziennej króluje biel, która optycznie powiększa pomieszczenie. W tym kolorze został również utrzymany monochromatyczny aneks kuchenny, wtopiony w jedną ze ścian. Dominują tu oszczędne, proste formy, a jedynymi nawiązaniem do klasyki są tu podłoga z parkietem ułożonym we francuską jodełkę oraz elegancki fotel.
Less is more
W sercu kawalerki znajduje się strefa dzienno-nocna, którą tworzą duże łóżko, stół jadalniany wraz z designerskimi krzesłami, a także fotel i dyskretna szafka RTV z telewizorem. Nad łóżkiem wisi medalion daniela – rodzinna pamiątka właściciela mieszkania. Funkcję stolika nocnego pełni drewniany pień. Jasna paleta barw nie tylko sprawia, że przestrzeń wydaje się większa, ale także podkreśla walory zachodniej ekspozycji i naturalnego światła.
Back in black
Salon kąpielowy jest zaskoczeniem i zupełnym przeciwieństwem strefy dziennej. Tu dominuje czerń, geometria i sztuka. Z sufitu spogląda “Dziewczyna z perłą” Johannesa Vermeera (reprodukcja w formie muralu), który odbija się w dużym, okrągłym lustrze. Na ścianie znajduje się czarny grzejnik VASCO, który idealnie komponuje się z pomieszczeniem. Podłogę zdobi posadzka z naturalnego kamienia ułożona w geometryczny wzór. Na wprost drzwi znajduje się jasna wnęka z wanną.
O nagrodzie
Wyróżniony przez VASCO projekt otrzymał nagrodę specjalną z okazji 10-lecia konkursu VASCO INTEGRACJA. Najlepszą realizację wyłoniono spośród wszystkich nagrodzonych w dziesięciu edycjach w kategorii REALIZACJA oraz KONCEPCJA. Projekty zostały przedstawione do komisji, która została powołana w głównej siedzibie firmy VASCO w Belgii. W skład komisji weszli przedstawiciele Zarządu VASCO Group oraz główny projektant grzejników VASCO Wim Segers.
Powierzchnia: 27 m2
Projekt: Karol Ciepliński, BLACKHAUS, Kraków, http://www.blackhaus.co/
Fot. Bartłomiej Senkowski
Więcej informacji na stronie: http://www.vascoart.pl/konkurs/#post-10877
Profil Instagram: https://www.instagram.com/vascoart.pl/
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.