Raport wzorniczy Domoteki z Salone del Mobile 2024 już dostępny!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro@okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Jakie są najnowsze trendy w urządzaniu wnętrz? I jakie wnioski architekci i projektanci wynieśli z tegorocznej edycji Salone del Mobile, najbardziej prestiżowych międzynarodowych targów designu? 30 lipca, podczas oficjalnej premiery Raportu wzorniczego ze słynnego mediolańskiego wydarzenia, o wszystkim tym opowiedzieli eksperci, którzy wspólnie z Domoteką pracowali nad dokumentem. Raport „Mediolańskie Inspiracje” można już pobrać bezpłatnie na stronie internetowej Domoteki.
Salone del Mobile eksperckim okiem
30 lipca w Centrum Designu Domoteka w Warszawie miała miejsce premiera Raportu wzorniczego „Mediolańskie Inspiracje” z Salone del Mobile 2024. Tak jak w poprzednich latach, także i w tym roku Domoteka opracowała raport z tego najistotniejszego międzynarodowego wydarzenia w dziedzinie designu oraz projektowania i architektury wnętrz. Do współpracy nad dokumentem zostali zaproszeni cenieni eksperci – architekci, dziennikarze i influencerzy. Podczas jego premiery, która odbyła się w ramach spotkania z cyklu Domopasje, autorzy przedstawili najnowszy raport wzorniczy Domoteki prezentowany pod hasłem „Mediolańskie Inspiracje” oraz opowiedzieli o tegorocznej edycji targów. Spotkanie było okazją do wymiany opinii na temat obowiązujących trendów wśród organizatorów wydarzenia oraz poszczególnych marek, a także żywej dyskusji, do której zaproszono również osoby z publiczności, które chętnie dzieliły się swoimi wrażeniami z Salone del Mobile: programu, wystaw, oferty stoisk zebranych w przestrzeni wystawienniczej Rho Fiera Milano oraz showroomów na terenie całego Mediolanu.
Trendy, inspiracje, design
Raport wzorniczy Domoteki „Mediolańskie Inspiracje” to swego rodzaju autorski przegląd, w którym wyselekcjonowane i merytorycznie omówione zostały wybrane propozycje z szerokiej oferty targów Salone del Mobile 2024. Jakie są najnowsze trendy w urządzaniu wnętrz? Co zaproponowały topowe designerskie marki? Czym wyróżniało się tegoroczne wydarzenie, a które tendencje utwierdziły swoją pozycję, potwierdzając tym samym, że są czymś więcej niż tymczasową modą? I jak w designie przejawiają się ogólne zjawiska i zmiany, które zachodzą też w innych dziedzinach sztuki i nauki? Eksperci poruszają w raporcie Domoteki takie tematy jak m.in. współczesne interpretacje wzorniczej klasyki, renesans rzemiosła, cyrkularność i ekologia, „cicha elegancja”, „przytulny minimalizm” czy formy i kolory, które powracają w wielkim stylu. Zagadnienia te zostały opracowane przez specjalistów i specjalistki, do grona których należą: Anna Chwalińska („Elle Decoration”), Anna Grużewska („Czas na Wnętrze”), Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Aneta Dudek i Martyna Leśniewska (NABOO), Małgorzata Liebhart (WZ Studio), Łukasz Siwiec, Alina Badora, Katarzyna Sosińska, Anna Koszela, Katarzyna Bobocińska (Conchita Home), Ireneusz Bednarz (Calligaris) i Szczepan Zalewski oraz Olga Kisiel-Konopka (OKK! PR). Wszyscy miłośnicy designu mogą bezpłatnie pobrać raport wzorniczy „Mediolańskie Inspiracje” na stronie www.domoteka.pl.
Pasja do designu
Premiera Raportu wzorniczego odbyła się w ramach trzeciego już spotkania z serii Domopasji. Domopasje to autorski cykl wydarzeń Centrum Designu Domoteka w Warszawie. Podczas każdego ze spotkań przedstawiane są najbardziej inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej oraz przybliżane są ich historie. Spotkaniom tym towarzyszą kameralne rozmowy w otoczeniu najwyższej jakości designu. Do tej pory gośćmi Domopasji były znana projektantka biżuterii Anna Orska oraz założycielki cenionej pracowni WZ Studio, architektki, Ada Skwira i Małgorzata Liebhart.
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.