Razem, czy osobno? Hotel w czasach pandemii
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Mimo dodatkowych obostrzeń związanych z pandemią, hotele pozostają wciąż otwarte. Wciąż trwają również prace nad nowymi inwestycjami. W jaki sposób zmieni je epidemia? Czy dostosowanie się do obecnego reżimu sanitarnego jest w ogóle możliwe? Oto, jak postrzegają sytuację architekci.
Dotychczas hotelowe projekty zaskakiwały coraz bardziej innowacyjnymi i kreatywnymi rozwiązaniami, często skoncentrowanymi wokół integracji, przenikaniu się hotelu z tkanką miejską i integrować lokalną społeczność z gośćmi. Niestety, kilka miesięcy temu sytuacja diametralnie się zmieniła. W którą stronę zmierza design hoteli w czasie pandemii?
- Projektując hotele byliśmy do tej pory skoncentrowani przede wszystkim na tym, aby łączyć ludzi, sprzyjać nawiązywaniu relacji. W dobie smartfonów i atomizacji społeczeństwa, inwestorom zależało na tym, by wizyta w ich hotelach była związana z doświadczeniem wspólnoty i integracji - nie tylko z innymi Gośćmi, ale również z lokalsami. Obecnie nadal nie chcemy całkowicie rezygnować z tej idei. Szukamy wciąż rozwiązań, które umożliwią bycie ze sobą przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa - wyjaśnia architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes pracowni Tremend.
Subtelne podziały
Na początku pandemii wszyscy sięgnęli po osłony ze szkła akrylowego, które wprowadzało jasny komunikat o tym, że panuje podwyższony reżim sanitarny. Obecnie jednak trwają poszukiwania alternatyw, które sprawią, że wymagania związane z bezpieczeństwem zostaną zachowane, jednak będą nieco subtelniejsze w formie. Architekci z Tremend tradycyjnie skłaniają się w stronę natury i w roli uniwersalnego dividera, który będzie jednocześnie ozdobą przestrzeni widzą… rośliny.
Pokojowa rewolucja
Pandemia wpłynie nie tylko na części wspólne, ale także - na hotelowe pokoje. W momentach, gdy zgromadzenia będą podlegać szczególnie restrykcyjnym ograniczeniom, pokój będzie zastępować lobby, restaurację czy strefę coworkingu. Być może znajdą się w nich niewielkie miejsca do pracy oraz do krótkich spotkań biznesowych. W ten sposób pokój będzie mógł choć częściowo przejąć inne funkcje.
Stay safe!
Pojawienie się dozowników z płynami dezynfekcyjnymi to już oczywistość, jednak warto wprowadzić w hotelu oznaczenia, które pozwolą je szybko odnaleźć, a jednocześnie będą spójne z DNA marki i atmosferą miejsca. Można wpleść tu elementy storytellingu, przygotować symbole w postaci naklejek czy infografik, które będą częścią całej aranżacji, a nie tylko chłodnym komunikatem.
Więcej na: http://tremend.pl
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/pakosinska-kmn-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej
Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.
Media i PR
Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem
![](/files/1922771799/iwp-prawa-wydawcow-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców. Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.
Psychologia
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
![](/files/1922771799/luna-alive-foto,w_133,_small.jpg)
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.