Komunikaty PR

Recybond – klej montażowy przyjazny środowisku

2024-07-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

W portfolio firmy Soudal pojawił się nowy produkt, spełniający oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów szukających proekologicznych rozwiązań. Recybond czyli nowy klej montażowy przeznaczony do klejenia lekkich elementów dekoracyjnych ze styropianu, drewna itp. do powierzchni chłonnych jest kwintesencją odpowiedzialnej społecznie strategii firmy. Wykonany on został aż w 82% z surowców pochodzących z recyklingu, w tym 35%  z biokomponentów na bazie akrylu nie zawierającego rozpuszczalników. Innowacyjna i proekologiczna formuła kleju została nagrodzona statuetką Top Builder 2024.

Koncepcja nowego kleju montażowego Recybond została opracowana w najdrobniejszych szczegółach z troską o środowisko naturalne. Przy produkcji każdej pojedynczej sztuki Recybond ograniczona zostaje emisja CO2 aż o 81,4 g w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, a wody aż o 900 ml w porównaniu ze „standardowym” klejem wodnym. Produkt pakowany jest w kartusze pochodzące w 80% z recyklingu, a opakowanie zbiorcze aż w 100% wytwarzane jest z surowców z odzysku. Nowy „zielony” klej Soudal przeznaczony jest do montażu lekkich elementów dekoracyjnych ze styropianu, drewna itp. do powierzchni chłonnych (np. betonu, tynku, płyt kartonowo – gipsowych), do zastosowania wewnętrznego. Klej charakteryzuje się odpornością termiczną w zakresie od -20°C do +70°C. Nie zawiera izocyjanianów, silikonów, a także nie emituje lotnych związków organicznych.   

Kleje „z zielonej linii” Soudal otrzymały w lipcu 2021 r. nagrodę  World Alliance for Efficient Solution przyznawaną przez Fundację Solar Impulse. Oznacza to, że zespół niezależnych ekspertów uznał kleje z zielonej linii Soudal za komercyjne produkty, przyczyniające się do ochrony środowiska.

„Zielona” strategia Soudal

Strategia rozwoju firmy Soudal opiera się na konsekwentnym rozszerzaniu oferty o produkty o minimalnym śladzie węglowym, między innymi dzięki stosowaniu na coraz większą skalę czystej energii odnawialnej. Już dziś w największych zakładach koncernu zlokalizowanych w Turnhout w Belgii energia słoneczna zapewnia zaspokojenie 100% potrzeb linii produkcyjnych, a nowe inwestycje z wykorzystaniem również energii wiatrowej i geotermalnej przewidziane są we wszystkich zakładach produkcyjnych. Soudal promuje restrykcyjne ograniczenie zużycia i odzysku wody użytkowej oraz emisji CO2, zarówno we własnych procesach produkcyjnych, jak i u swoich dostawców. Najlepszym przykładem może być tu linia opakowań aerozolowych Bluemint steel. Portfolio Soudal systematycznie poszerzane jest o produkty charakteryzujące się minimalną emisją substancji lotnych, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty, takie jak EC1 Plus. Dbałość Soudal o stan środowiska naturalnego wyraża się również w produkcji ekologicznych opakowań. Firma chce nie tylko ograniczyć zużycie surowców, ale także ilość generowanych odpadów. Kleje i masy uszczelniające pakowane obecnie  w cienkościenne kartusze pozwalają zmniejszyć ilość plastikowych odpadów o około 285 ton rocznie. Takie proekologiczne kartusze w gamie popularnych klejów z gamy T-REX pojawiły się w Polsce już w 2019 roku, a od 2020 roku na rynku obecne są charakterystyczne wiaderka wyprodukowane w 75% z tworzywa PCR. Materiał ten powstaje z odpadów postkonsumenckich, co przekłada się na znaczne ograniczenie zużycia surowców pierwotnych. Coraz więcej produktów dostępnych jest również w super oszczędnych opakowaniach z folii aluminiowej.

Więcej informacji na temat energooszczędnych i proekologicznych rozwiązań Soudal można znaleźć na stronach – www.soudal.pl oraz www.domszczelny.pl  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Marmur, beton i dużo błysku! Jakie płytki do łazienki są modne? Biuro prasowe
2024-07-30 | 11:00

Marmur, beton i dużo błysku! Jakie płytki do łazienki są modne?

Modne łazienki w dzisiejszych czasach cechują się różnorodnością. Możemy spotkać zarówno prostotę z nutą elegancji, jak i wnętrza pełne błysku oraz naturalnych
Dom TopSwing - Elastyczny stół na małe przestrzenie
2024-07-30 | 10:40

TopSwing - Elastyczny stół na małe przestrzenie

W dzisiejszych czasach, kiedy przestrzeń w naszych domach staje się coraz bardziej ograniczona, potrzeba praktycznych i wielofunkcyjnych mebli nigdy nie była większa. Jednym z takich
Dom Nowy trend w projektowaniu: regenerative design
2024-07-30 | 10:30

Nowy trend w projektowaniu: regenerative design

W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej i potrzeby ochrony planety regenerative design zdobywa uznanie jako innowacyjne podejście do architektury i projektowania wnętrz. Ten nowoczesny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Sport

Coraz mniej Polaków ćwiczy regularnie przez brak czasu i motywacji. To może pogłębiać problemy ze zdrowiem psychicznym

Ludzie, którzy w ciągu całego życia są aktywni fizycznie, zapadają na niektóre nowotwory co najmniej o 25 proc. rzadziej niż osoby mało aktywne. Mniejsze jest też u nich ryzyko wystąpienia chorób serca czy cukrzycy. Mimo świadomości dobroczynnego wpływu aktywności fizycznej tylko co czwarty Polak podejmuje ją regularnie przez minimum 30 minut dziennie, zgodnie z rekomendacjami WHO – wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”. Brak ruchu najczęściej wynika z braku czasu i motywacji, ale może być także efektem poważniejszych problemów ze zdrowiem psychicznym. Eksperci dowodzą, że może jednocześnie te problemy pogłębiać, co tworzy błędne koło. Duża może być rola pracodawców, by zachęcać pracowników do aktywności fizycznej.

Moda

Luna: Bardzo mocno przeżyłam swój występ na Eurowizji. Nie do końca potrafię kontrolować emocje i często po prostu wygrywają łzy

Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że mogła reprezentować nasz kraj na tegorocznej Eurowizji w Szwecji i jak zapewnia, był to milowy krok w jej karierze. Jej zdaniem najważniejsza nie jest bowiem sama wygrana, ale możliwość zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców. I choć bardzo przeżyła brak awansu do finału konkursu, to miło wspomina swój udział w tym wydarzeniu. Udało jej się zdobyć nowe doświadczenia i nawiązać wiele cennych muzycznych znajomości.