Komunikaty PR

Rynny na gwarancji

2021-08-31  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/

Wybierając system rynnowy, pragniemy, aby służył nam jak najdłużej i najlepiej. Dlatego analizując propozycje oferowane przez producentów, zwykle długo je rozważamy, zwracając uwagę na parametry, wygląd oraz cenę. Pamiętajmy jednak, że równie istotną przesłanką, która powinna decydować o zakupie, jest gwarancja.

Każdy system rynnowy oczywiście jest objęty gwarancją, ale jej długość warunkują różne czynniki, z których klienci nie zawsze zdają sobie sprawę. Dlatego przed zakupem warto zapoznać się z kartą gwarancyjną, aby być świadomym zarówno swoich praw, jak i obowiązków. Dla tych, którzy dopiero planują zakup rynien, zebraliśmy najważniejsze informacje gwarancyjne, biorąc za przykład systemy rynnowe firmy Galeco.

Najważniejszy jest materiał

Podstawowa zasada jest taka, że długość gwarancji uzależniona jest od materiału, z jakiego system rynnowy został wykonany. Rozwiązania z PVC mają zwykle najkrótszą gwarancję i wynosi ona 10-15 lat. Systemy PVC i PVC2 firmy Galeco mają 15-letnią gwarancję na odporność mechaniczną, jednak w zakresie stabilności koloru wynosi ona już 5 lat. Dłuższy okres gwarancji mają systemy wykonane z aluminium i stali. W przypadku systemu Galeco STAL2 jest to 35 lat pod warunkiem montażu w środowisku o klasie korozyjności C1-C3. Gwarancja obejmuje wtedy tzw. korozję performacyjną (oznacza korozję blachy od wewnątrz na zewnątrz). Jeśli jednak nasz budynek został postawiony w środowisku o klasie korozyjności C4, gwarancja skraca się do 15 lat. Na długi okres gwarancji mogą liczyć też klienci wybierający systemy tytanowo-cynkowe lub miedziane. W przypadku systemu Galeco TYTAN-CYNK gwarancja na trwałość mechaniczną materiału wynosi 30 lat.

Zaplanowane działania

Co w przypadku, gdy zauważymy korozję? Powinniśmy działać od razu! Należy zgłosić problem, przeważnie w miejscu zakupu systemu. – W Galeco mamy na to 14 dni roboczych od momentu zaobserwowania korozji lub uszkodzenia. Zgłaszający reklamację powinien załączyć kopię dowodu zakupu – tłumaczy Magdalena Buryło, specjalista ds. promocji w Galeco. Gwarant ma zwykle 21 dni na rozpatrzenie reklamacji. Warto jednak pamiętać, że nie zawsze mamy podstawy do zgłoszenia reklamacyjnego. Na karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu są przeważnie wypisane okoliczności powstania uszkodzeń, które nie skutkują pozytywnym rozpatrzeniem zgłoszenia. Zapoznając się z nimi, zaoszczędzimy sobie sporo czasu i zapewne nerwów. W firmie Galeco są to niewłaściwe przechowywanie i transport, montaż niezgodny z instrukcją dołączoną do gwarancji, użycie systemu niezgodnie z jego przeznaczeniem, użycie elementów systemu innego producenta, uszkodzenia mechaniczne, brak systematycznego czyszczenia i konserwacji systemu (powinno się go sprawdzać dwa razy do roku) czy wreszcie siły wyższe. Zwróćmy uwagę, że zaistnienie wielu z opisanych powyżej okoliczności ma związek z nieprofesjonalnym montażem, dlatego zawsze warto korzystać z usług wykwalifikowanych fachowców. Nie należy również dokonywać na własną rękę modyfikacji – przykładowo utratą gwarancji skutkuje pomalowanie systemu rynnowego przez użytkownika.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.