Komunikaty PR

Rynny na gwarancji

2021-08-31  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/

Wybierając system rynnowy, pragniemy, aby służył nam jak najdłużej i najlepiej. Dlatego analizując propozycje oferowane przez producentów, zwykle długo je rozważamy, zwracając uwagę na parametry, wygląd oraz cenę. Pamiętajmy jednak, że równie istotną przesłanką, która powinna decydować o zakupie, jest gwarancja.

Każdy system rynnowy oczywiście jest objęty gwarancją, ale jej długość warunkują różne czynniki, z których klienci nie zawsze zdają sobie sprawę. Dlatego przed zakupem warto zapoznać się z kartą gwarancyjną, aby być świadomym zarówno swoich praw, jak i obowiązków. Dla tych, którzy dopiero planują zakup rynien, zebraliśmy najważniejsze informacje gwarancyjne, biorąc za przykład systemy rynnowe firmy Galeco.

Najważniejszy jest materiał

Podstawowa zasada jest taka, że długość gwarancji uzależniona jest od materiału, z jakiego system rynnowy został wykonany. Rozwiązania z PVC mają zwykle najkrótszą gwarancję i wynosi ona 10-15 lat. Systemy PVC i PVC2 firmy Galeco mają 15-letnią gwarancję na odporność mechaniczną, jednak w zakresie stabilności koloru wynosi ona już 5 lat. Dłuższy okres gwarancji mają systemy wykonane z aluminium i stali. W przypadku systemu Galeco STAL2 jest to 35 lat pod warunkiem montażu w środowisku o klasie korozyjności C1-C3. Gwarancja obejmuje wtedy tzw. korozję performacyjną (oznacza korozję blachy od wewnątrz na zewnątrz). Jeśli jednak nasz budynek został postawiony w środowisku o klasie korozyjności C4, gwarancja skraca się do 15 lat. Na długi okres gwarancji mogą liczyć też klienci wybierający systemy tytanowo-cynkowe lub miedziane. W przypadku systemu Galeco TYTAN-CYNK gwarancja na trwałość mechaniczną materiału wynosi 30 lat.

Zaplanowane działania

Co w przypadku, gdy zauważymy korozję? Powinniśmy działać od razu! Należy zgłosić problem, przeważnie w miejscu zakupu systemu. – W Galeco mamy na to 14 dni roboczych od momentu zaobserwowania korozji lub uszkodzenia. Zgłaszający reklamację powinien załączyć kopię dowodu zakupu – tłumaczy Magdalena Buryło, specjalista ds. promocji w Galeco. Gwarant ma zwykle 21 dni na rozpatrzenie reklamacji. Warto jednak pamiętać, że nie zawsze mamy podstawy do zgłoszenia reklamacyjnego. Na karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu są przeważnie wypisane okoliczności powstania uszkodzeń, które nie skutkują pozytywnym rozpatrzeniem zgłoszenia. Zapoznając się z nimi, zaoszczędzimy sobie sporo czasu i zapewne nerwów. W firmie Galeco są to niewłaściwe przechowywanie i transport, montaż niezgodny z instrukcją dołączoną do gwarancji, użycie systemu niezgodnie z jego przeznaczeniem, użycie elementów systemu innego producenta, uszkodzenia mechaniczne, brak systematycznego czyszczenia i konserwacji systemu (powinno się go sprawdzać dwa razy do roku) czy wreszcie siły wyższe. Zwróćmy uwagę, że zaistnienie wielu z opisanych powyżej okoliczności ma związek z nieprofesjonalnym montażem, dlatego zawsze warto korzystać z usług wykwalifikowanych fachowców. Nie należy również dokonywać na własną rękę modyfikacji – przykładowo utratą gwarancji skutkuje pomalowanie systemu rynnowego przez użytkownika.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć Biuro prasowe
2024-07-06 | 11:00

Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć

Przeprowadzenie termomodernizacji latem jak planowanie rejsu wymaga sprawdzenia prognozy pogody. Przy coraz łagodniejszych zimach i wydłużonych ciepłych miesiącach w praktyce sezon budowlany
Dom Marcin Giba gościem LEO w Domotece
2024-07-05 | 12:10

Marcin Giba gościem LEO w Domotece

W Centrum Designu Domoteka w Warszawie odbyło się spotkanie z Marcinem Gibą, wybitnym fotografem, wielokrotnie nagradzanym zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Wydarzenie
Dom Soudal wspiera edukację młodych architektów
2024-07-05 | 11:00

Soudal wspiera edukację młodych architektów

Podczas gali finałowej Builder for the Future 2024 rozstrzygnięto XI Konkurs dla Młodych Architektów, organizowany przez miesięcznik „Builder”. Wzorem lat  ubiegłych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.