Rzemiosło na pierwszym planie: ibis Styles Bolesławiec
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Hotel ibis Styles Bolesławiec to miejsce, w którym można przenieść się do świata lokalnej tradycji i przyjrzeć się słynnej ceramice. Wnętrza opowiadają jej historię, zachęcając do bliższego poznania kultowych naczyń. Projekt bryły oraz wnętrz hotelu powierzono pracowni Tremend.
Bolesławiec to urokliwe miasto, nierozerwalnie kojarzące się z ceramiką, jej kobaltowym kolorem oraz niepowtarzalnymi wzorami. Nic więc dziwnego, że to właśnie tradycyjne naczynia stały się główną inspiracją dla najnowszego projektu pracowni Tremend – Ibis Styles Bolesławiec, marki należącej do grupy Accor Hotels. Wnętrza hotelu stanowią dla odwiedzających miłą niespodziankę. Nowoczesna, minimalistyczna bryła budynku nie zdradza tego, co czeka na odwiedzających w środku. Kolorowe, nasycone i pełne fantazyjnych rozwiązań przestrzenie zapraszają do świata bolesławieckiego rzemiosła. Projekt budynku oraz wnętrz hotelu stworzyło biuro Tremend, które pełniło także rolę inżyniera kontraktu.
Lokalne wpływy
Motywem przewodnim projektu są nawiązania do historii oraz procesu powstawania tutejszej ceramiki. Goście hotelu, już po przekroczeniu progu zapoznają się z pierwszym etapem formowania kształtu i rzeźby naczyń. Recepcje przybrały tu formę barwnych, przeskalowanych filiżanek. Ich kolory odzwierciedlają barwniki używane do nakładania wzorów na naczyniach.
Opowieść o ceramice
Na Gości hotelu czeka 65 żółto-kobaltowych pokoi, restauracja Winestone oraz kręgielnia, która jest dostępna również dla mieszkańców miasta. Nie brakuje również strefy dla dzieci z instalacja ścieną do zabawy. Mali artyści będą mogli tu tworzyć własne wzory bądź napisy, poprzez wkładanie klocków do perforowanej ścianki. W pobliżu znajduje się kącik do pracy oraz strefa lounge, a nad nią - grafika bolesławieckich kubków.
Focus na detal
Architekci starannie dobrali wyposażenie, dzięki czemu całość jest spójna i pełna fantazji. Podłogę zdobi wykładzina ze spersonalizowanym geometrycznym motywem w odcieniach błękitu. Wspólny stół kształtem przypomina koło garncarskie, a ustawione wokół niego hokery przywołują skojarzenia z siedziskami z miejscowych warsztatów. Na ścianach można podziwiać nawiązujące do rzemiosła grafiki stworzone na specjalne zamówienie przez współpracujących z architektami artystów.
Architekci: Magdalena Federowicz-Boule, Joanna Staniek, Kamila Stajno, Aleksandra Pawłowska, Maciej Kucharuk, Kama Kowacz, Daria Cichoń, Paulina Szarzec, Martyna Wojtasik, Renata Kuczera, Marta Szymanowska, Aleksander Dymkowski.
Więcej na:
Facebook: https://www.facebook.com/tremendarchitects
Instagram: https://www.instagram.com/tremend_architects/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/12623022/admin/

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.