Komunikaty PR

Salon pod chmurką? Naturalnie! Ogrodowe trendy 2021

2021-04-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Splatające się wątki

Trend pierwszy to zawsze modna klasyka – meble ogrodowe z wikliny, rattanu, trawy morskiej – ale w wydaniu na miarę XXI wieku. Wszelkiego typu meble wyplatane niezmiennie budzą relaksujące skojarzenia z wyjazdem do letniego kurortu. Skoro jednak mają towarzyszyć krótkim chwilom relaksu wśród codziennego zabiegania, muszą być znacznie bardziej praktyczne niż ich pierwowzory, wykonywane z naturalnych materiałów.

Stąd ciągły rozwój i rosnąca popularność ekorattanu. Materiał ten, wprost nie do odróżnienia od naturalnego rattanu, okazuje się znacznie bardziej odporny na tarasowo-ogrodowe wyzwania. Niestraszne mu bowiem ani palące promienie słońca (nie zmienia koloru nawet mimo długotrwałej operacji słonecznej), ani deszcze.

Ekorattan jest sposobem na to, by urokiem plecionych mebli cieszyć się bez konieczności zamartwiania się o ich konserwację. Wykonanych ze wspomnianego materiału sof czy foteli nie trzeba chować przed kaprysami pogody. Nawet najbardziej upalne lub rozczarowująco deszczowe lato nie zaszkodzi ich urodzie – podkreśla Monika Bielska, Dyrektor Kreatywna marki Miloo Home.

Nowoczesne meble tarasowe to nie tylko ekorattan. Rytmiczne linie grubego sznura, zastosowanego w kolekcji SERENITY do złudzenia przypominają projekty epoki modernizmu – wzornictwo lat 50. i 60. XX wieku. Z kolei grube, przeskalowane dzianinowe sploty w tapicerce mebli KAMPALA WHITE przywodzą na myśl wygodę i przytulność, jaką oferują luksusowe meble salonowe awangardowych włoskich marek. Tu jednak ten wyjątkowy komfort jest dostępny w zdecydowanie korzystniejszej cenie.

Egzotyka na wyciągnięcie ręki

Drugi ważny trend to sięganie po meble nawiązujące do dalekich podróży, w które dziś wielu z nas decyduje się wyruszyć tylko w wyobraźni. Ikoną tego rodzaju stylistyki jest fotel paw, który w ofercie Miloo Home znajdziemy pod nazwą IVY. – Jego charakterystyczny kształt, z obszernym kolistym oparciem, zainspirowany został ceremonialnymi chińskimi tronami. Zachwycił świat zachodni w końcu XIX wieku i do teraz króluje wśród mebli tarasowych. Przypomniał o sobie w epoce dzieci kwiatów, wystąpił w głośnym filmie „Emmanuelle”, a dziś powraca triumfalnie na fali zainteresowania stylem boho – opowiada Monika Bielska.

Na dużym tarasie czy w ogrodzie warto jednak ustawić mebel niemal wprost przeniesiony z zachwycających plaż Tajlandii lub Zanzibaru. Mowa o łóżku SAVANNAH, ręcznie wyplatanym ze wspomnianego już ekorattanu. Jego swobodna forma z zawadiackim zwieńczeniem tchnie wakacyjną beztroską i gwarantuje fantastyczny wypoczynek również na naszej szerokości geograficznej.

Maksymalny efekt minimalizmu

Trend trzeci, jak to często z trendami bywa, sytuuje się na antypodach poprzedniego. Mowa o minimalizmie, który wszedł do wnętrzarskiego mainstreamu na fali popularności stylu industrialnego, a dziś funkcjonuje już zupełnie samodzielnie. – W przypadku mebli ogrodowych ukazuje ogromnie wiele zalet! –  podkreśla Monika Bielska. – Świetnie łączy się z architekturą i nowoczesną, i bardziej tradycyjną. Zwraca uwagę miłośników dobrego wzornictwa, ale nie konkuruje z pięknem przyrody. Daje też gwarancję, że nigdy nie wyjdzie z mody.

Co warto podkreślić, kolekcje, które możemy powiązać z trendem minimalizmu, charakteryzują się ogromną rozmaitością form. Seria KIARA ma w sobie niezobowiązujący rys egzotyki. BERI – szyk rodem z nadmorskiego kurortu, podkreślony białym kolorem lekkich stelaży. Z kolei MEI, w czarnej szacie, odwołuje się do nowoczesnej interpretacji miejskiej elegancji.

Miękki, kojący dotyk

Czwarty trend wyraźnie zaznaczył się w większości spośród zaprezentowanych dotąd kolekcji. Mowa o rosnącym znaczeniu tapicerki w meblach outdoorowych. Do niedawna wystarczały nam poduszki nakładane na krzesła ogrodowe, dziś szukamy komfortu, jaki oferują m.in. w pełni tapicerowane fotele, szezlongi, sofy.

Ta tendencja ściśle wiąże się z rozwojem technologicznym. W kolekcjach przeznaczonych do ogrodu i na taras wykorzystuje się tkaniny odporne na wodę i ostre promienie słońca, a wypełnienia wykonuje z szybkoschnącej pianki – wyjaśnia Monika Bielska. Materiały te świetnie więc znoszą warunki atmosferyczne. A jeśli na tapicerce pojawią się zabrudzenia, wystarczy sięgnąć po wilgotną ściereczkę, ewentualnie, w trudniejszych przypadkach, po odkurzacz piorący – dodaje. 

Tkaniny w postaci obić tapicerskich, a także dodatkowych poduszek, pledów czy dywanów zewnętrznych, stają się jednocześnie naturalnym nośnikiem kolorów. Wprowadzić do ogrodu czy na taras letnie barwy – czyste, świeże, energetyczne – pozwalają m.in. fotele z serii RAINBOW i sofy z linii ISLA.

Wyższy poziom wygody

Ostatni z kluczowych trendów, które nadadzą ton naszym ogrodom, tarasom i balkonom w tym roku, to indywidualizacja. Swobodnie dobieramy meble, które odpowiadają na nasze własne wyobrażenie o idealnej formule letniego relaksu w plenerze. W znacznej mierze zapewne stąd bierze się popularność bestsellerowego fotela wiszącego COCOON, dostępnego w tym roku już nie tylko w bieli i w czerni, lecz także w naturalnym odcieniu brązu. W modelu COCOON DE LUXE przynosi go trwały i praktyczny ekorattan.

Tarasowo-ogrodowym hitem stają się w związku z tym także sofy modułowe. – Z różnorodnych segmentów można łatwo skomponować komfortowy mebel doskonale dopasowany do warunków przestrzeni i oczywiście preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu – podkreśla Monika Bielska. Znakomitym przykładem jest kolekcja BERG, obejmująca siedziska i stoliki do własnej aranżacji. Warto wspomnieć, że taką sofę w zależności od bieżących potrzeb można też zamienić np. w dwa szezlongi albo w szerokie ogrodowe łóżko. Moduły nie są bowiem łączone raz na zawsze. Z biegiem czasu można je też uzupełniać o kolejne elementy zestawu.

W trend indywidualizacji plenerowej strefy wypoczynku wpisuje się ponadto stale wzbogacany asortyment mebli towarzyszących (stolików kawowych i okolicznościowych, pufów, parawanów) oraz najróżniejszych dodatków. Wszystko rzecz jasna po to, by letni salon pod chmurką nie ustępował pokojowi dziennemu ani urodą, ani komfortem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.