Salon pod chmurką? Naturalnie! Ogrodowe trendy 2021
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Splatające się wątki
Trend pierwszy to zawsze modna klasyka – meble ogrodowe z wikliny, rattanu, trawy morskiej – ale w wydaniu na miarę XXI wieku. Wszelkiego typu meble wyplatane niezmiennie budzą relaksujące skojarzenia z wyjazdem do letniego kurortu. Skoro jednak mają towarzyszyć krótkim chwilom relaksu wśród codziennego zabiegania, muszą być znacznie bardziej praktyczne niż ich pierwowzory, wykonywane z naturalnych materiałów.
Stąd ciągły rozwój i rosnąca popularność ekorattanu. Materiał ten, wprost nie do odróżnienia od naturalnego rattanu, okazuje się znacznie bardziej odporny na tarasowo-ogrodowe wyzwania. Niestraszne mu bowiem ani palące promienie słońca (nie zmienia koloru nawet mimo długotrwałej operacji słonecznej), ani deszcze.
– Ekorattan jest sposobem na to, by urokiem plecionych mebli cieszyć się bez konieczności zamartwiania się o ich konserwację. Wykonanych ze wspomnianego materiału sof czy foteli nie trzeba chować przed kaprysami pogody. Nawet najbardziej upalne lub rozczarowująco deszczowe lato nie zaszkodzi ich urodzie – podkreśla Monika Bielska, Dyrektor Kreatywna marki Miloo Home.
Nowoczesne meble tarasowe to nie tylko ekorattan. Rytmiczne linie grubego sznura, zastosowanego w kolekcji SERENITY do złudzenia przypominają projekty epoki modernizmu – wzornictwo lat 50. i 60. XX wieku. Z kolei grube, przeskalowane dzianinowe sploty w tapicerce mebli KAMPALA WHITE przywodzą na myśl wygodę i przytulność, jaką oferują luksusowe meble salonowe awangardowych włoskich marek. Tu jednak ten wyjątkowy komfort jest dostępny w zdecydowanie korzystniejszej cenie.
Egzotyka na wyciągnięcie ręki
Drugi ważny trend to sięganie po meble nawiązujące do dalekich podróży, w które dziś wielu z nas decyduje się wyruszyć tylko w wyobraźni. Ikoną tego rodzaju stylistyki jest fotel paw, który w ofercie Miloo Home znajdziemy pod nazwą IVY. – Jego charakterystyczny kształt, z obszernym kolistym oparciem, zainspirowany został ceremonialnymi chińskimi tronami. Zachwycił świat zachodni w końcu XIX wieku i do teraz króluje wśród mebli tarasowych. Przypomniał o sobie w epoce dzieci kwiatów, wystąpił w głośnym filmie „Emmanuelle”, a dziś powraca triumfalnie na fali zainteresowania stylem boho – opowiada Monika Bielska.
Na dużym tarasie czy w ogrodzie warto jednak ustawić mebel niemal wprost przeniesiony z zachwycających plaż Tajlandii lub Zanzibaru. Mowa o łóżku SAVANNAH, ręcznie wyplatanym ze wspomnianego już ekorattanu. Jego swobodna forma z zawadiackim zwieńczeniem tchnie wakacyjną beztroską i gwarantuje fantastyczny wypoczynek również na naszej szerokości geograficznej.
Maksymalny efekt minimalizmu
Trend trzeci, jak to często z trendami bywa, sytuuje się na antypodach poprzedniego. Mowa o minimalizmie, który wszedł do wnętrzarskiego mainstreamu na fali popularności stylu industrialnego, a dziś funkcjonuje już zupełnie samodzielnie. – W przypadku mebli ogrodowych ukazuje ogromnie wiele zalet! – podkreśla Monika Bielska. – Świetnie łączy się z architekturą i nowoczesną, i bardziej tradycyjną. Zwraca uwagę miłośników dobrego wzornictwa, ale nie konkuruje z pięknem przyrody. Daje też gwarancję, że nigdy nie wyjdzie z mody.
Co warto podkreślić, kolekcje, które możemy powiązać z trendem minimalizmu, charakteryzują się ogromną rozmaitością form. Seria KIARA ma w sobie niezobowiązujący rys egzotyki. BERI – szyk rodem z nadmorskiego kurortu, podkreślony białym kolorem lekkich stelaży. Z kolei MEI, w czarnej szacie, odwołuje się do nowoczesnej interpretacji miejskiej elegancji.
Miękki, kojący dotyk
Czwarty trend wyraźnie zaznaczył się w większości spośród zaprezentowanych dotąd kolekcji. Mowa o rosnącym znaczeniu tapicerki w meblach outdoorowych. Do niedawna wystarczały nam poduszki nakładane na krzesła ogrodowe, dziś szukamy komfortu, jaki oferują m.in. w pełni tapicerowane fotele, szezlongi, sofy.
– Ta tendencja ściśle wiąże się z rozwojem technologicznym. W kolekcjach przeznaczonych do ogrodu i na taras wykorzystuje się tkaniny odporne na wodę i ostre promienie słońca, a wypełnienia wykonuje z szybkoschnącej pianki – wyjaśnia Monika Bielska. – Materiały te świetnie więc znoszą warunki atmosferyczne. A jeśli na tapicerce pojawią się zabrudzenia, wystarczy sięgnąć po wilgotną ściereczkę, ewentualnie, w trudniejszych przypadkach, po odkurzacz piorący – dodaje.
Tkaniny w postaci obić tapicerskich, a także dodatkowych poduszek, pledów czy dywanów zewnętrznych, stają się jednocześnie naturalnym nośnikiem kolorów. Wprowadzić do ogrodu czy na taras letnie barwy – czyste, świeże, energetyczne – pozwalają m.in. fotele z serii RAINBOW i sofy z linii ISLA.
Wyższy poziom wygody
Ostatni z kluczowych trendów, które nadadzą ton naszym ogrodom, tarasom i balkonom w tym roku, to indywidualizacja. Swobodnie dobieramy meble, które odpowiadają na nasze własne wyobrażenie o idealnej formule letniego relaksu w plenerze. W znacznej mierze zapewne stąd bierze się popularność bestsellerowego fotela wiszącego COCOON, dostępnego w tym roku już nie tylko w bieli i w czerni, lecz także w naturalnym odcieniu brązu. W modelu COCOON DE LUXE przynosi go trwały i praktyczny ekorattan.
Tarasowo-ogrodowym hitem stają się w związku z tym także sofy modułowe. – Z różnorodnych segmentów można łatwo skomponować komfortowy mebel doskonale dopasowany do warunków przestrzeni i oczywiście preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu – podkreśla Monika Bielska. Znakomitym przykładem jest kolekcja BERG, obejmująca siedziska i stoliki do własnej aranżacji. Warto wspomnieć, że taką sofę w zależności od bieżących potrzeb można też zamienić np. w dwa szezlongi albo w szerokie ogrodowe łóżko. Moduły nie są bowiem łączone raz na zawsze. Z biegiem czasu można je też uzupełniać o kolejne elementy zestawu.
W trend indywidualizacji plenerowej strefy wypoczynku wpisuje się ponadto stale wzbogacany asortyment mebli towarzyszących (stolików kawowych i okolicznościowych, pufów, parawanów) oraz najróżniejszych dodatków. Wszystko rzecz jasna po to, by letni salon pod chmurką nie ustępował pokojowi dziennemu ani urodą, ani komfortem.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.