Komunikaty PR

Salon pod chmurką? Naturalnie! Ogrodowe trendy 2021

2021-04-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Splatające się wątki

Trend pierwszy to zawsze modna klasyka – meble ogrodowe z wikliny, rattanu, trawy morskiej – ale w wydaniu na miarę XXI wieku. Wszelkiego typu meble wyplatane niezmiennie budzą relaksujące skojarzenia z wyjazdem do letniego kurortu. Skoro jednak mają towarzyszyć krótkim chwilom relaksu wśród codziennego zabiegania, muszą być znacznie bardziej praktyczne niż ich pierwowzory, wykonywane z naturalnych materiałów.

Stąd ciągły rozwój i rosnąca popularność ekorattanu. Materiał ten, wprost nie do odróżnienia od naturalnego rattanu, okazuje się znacznie bardziej odporny na tarasowo-ogrodowe wyzwania. Niestraszne mu bowiem ani palące promienie słońca (nie zmienia koloru nawet mimo długotrwałej operacji słonecznej), ani deszcze.

Ekorattan jest sposobem na to, by urokiem plecionych mebli cieszyć się bez konieczności zamartwiania się o ich konserwację. Wykonanych ze wspomnianego materiału sof czy foteli nie trzeba chować przed kaprysami pogody. Nawet najbardziej upalne lub rozczarowująco deszczowe lato nie zaszkodzi ich urodzie – podkreśla Monika Bielska, Dyrektor Kreatywna marki Miloo Home.

Nowoczesne meble tarasowe to nie tylko ekorattan. Rytmiczne linie grubego sznura, zastosowanego w kolekcji SERENITY do złudzenia przypominają projekty epoki modernizmu – wzornictwo lat 50. i 60. XX wieku. Z kolei grube, przeskalowane dzianinowe sploty w tapicerce mebli KAMPALA WHITE przywodzą na myśl wygodę i przytulność, jaką oferują luksusowe meble salonowe awangardowych włoskich marek. Tu jednak ten wyjątkowy komfort jest dostępny w zdecydowanie korzystniejszej cenie.

Egzotyka na wyciągnięcie ręki

Drugi ważny trend to sięganie po meble nawiązujące do dalekich podróży, w które dziś wielu z nas decyduje się wyruszyć tylko w wyobraźni. Ikoną tego rodzaju stylistyki jest fotel paw, który w ofercie Miloo Home znajdziemy pod nazwą IVY. – Jego charakterystyczny kształt, z obszernym kolistym oparciem, zainspirowany został ceremonialnymi chińskimi tronami. Zachwycił świat zachodni w końcu XIX wieku i do teraz króluje wśród mebli tarasowych. Przypomniał o sobie w epoce dzieci kwiatów, wystąpił w głośnym filmie „Emmanuelle”, a dziś powraca triumfalnie na fali zainteresowania stylem boho – opowiada Monika Bielska.

Na dużym tarasie czy w ogrodzie warto jednak ustawić mebel niemal wprost przeniesiony z zachwycających plaż Tajlandii lub Zanzibaru. Mowa o łóżku SAVANNAH, ręcznie wyplatanym ze wspomnianego już ekorattanu. Jego swobodna forma z zawadiackim zwieńczeniem tchnie wakacyjną beztroską i gwarantuje fantastyczny wypoczynek również na naszej szerokości geograficznej.

Maksymalny efekt minimalizmu

Trend trzeci, jak to często z trendami bywa, sytuuje się na antypodach poprzedniego. Mowa o minimalizmie, który wszedł do wnętrzarskiego mainstreamu na fali popularności stylu industrialnego, a dziś funkcjonuje już zupełnie samodzielnie. – W przypadku mebli ogrodowych ukazuje ogromnie wiele zalet! –  podkreśla Monika Bielska. – Świetnie łączy się z architekturą i nowoczesną, i bardziej tradycyjną. Zwraca uwagę miłośników dobrego wzornictwa, ale nie konkuruje z pięknem przyrody. Daje też gwarancję, że nigdy nie wyjdzie z mody.

Co warto podkreślić, kolekcje, które możemy powiązać z trendem minimalizmu, charakteryzują się ogromną rozmaitością form. Seria KIARA ma w sobie niezobowiązujący rys egzotyki. BERI – szyk rodem z nadmorskiego kurortu, podkreślony białym kolorem lekkich stelaży. Z kolei MEI, w czarnej szacie, odwołuje się do nowoczesnej interpretacji miejskiej elegancji.

Miękki, kojący dotyk

Czwarty trend wyraźnie zaznaczył się w większości spośród zaprezentowanych dotąd kolekcji. Mowa o rosnącym znaczeniu tapicerki w meblach outdoorowych. Do niedawna wystarczały nam poduszki nakładane na krzesła ogrodowe, dziś szukamy komfortu, jaki oferują m.in. w pełni tapicerowane fotele, szezlongi, sofy.

Ta tendencja ściśle wiąże się z rozwojem technologicznym. W kolekcjach przeznaczonych do ogrodu i na taras wykorzystuje się tkaniny odporne na wodę i ostre promienie słońca, a wypełnienia wykonuje z szybkoschnącej pianki – wyjaśnia Monika Bielska. Materiały te świetnie więc znoszą warunki atmosferyczne. A jeśli na tapicerce pojawią się zabrudzenia, wystarczy sięgnąć po wilgotną ściereczkę, ewentualnie, w trudniejszych przypadkach, po odkurzacz piorący – dodaje. 

Tkaniny w postaci obić tapicerskich, a także dodatkowych poduszek, pledów czy dywanów zewnętrznych, stają się jednocześnie naturalnym nośnikiem kolorów. Wprowadzić do ogrodu czy na taras letnie barwy – czyste, świeże, energetyczne – pozwalają m.in. fotele z serii RAINBOW i sofy z linii ISLA.

Wyższy poziom wygody

Ostatni z kluczowych trendów, które nadadzą ton naszym ogrodom, tarasom i balkonom w tym roku, to indywidualizacja. Swobodnie dobieramy meble, które odpowiadają na nasze własne wyobrażenie o idealnej formule letniego relaksu w plenerze. W znacznej mierze zapewne stąd bierze się popularność bestsellerowego fotela wiszącego COCOON, dostępnego w tym roku już nie tylko w bieli i w czerni, lecz także w naturalnym odcieniu brązu. W modelu COCOON DE LUXE przynosi go trwały i praktyczny ekorattan.

Tarasowo-ogrodowym hitem stają się w związku z tym także sofy modułowe. – Z różnorodnych segmentów można łatwo skomponować komfortowy mebel doskonale dopasowany do warunków przestrzeni i oczywiście preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu – podkreśla Monika Bielska. Znakomitym przykładem jest kolekcja BERG, obejmująca siedziska i stoliki do własnej aranżacji. Warto wspomnieć, że taką sofę w zależności od bieżących potrzeb można też zamienić np. w dwa szezlongi albo w szerokie ogrodowe łóżko. Moduły nie są bowiem łączone raz na zawsze. Z biegiem czasu można je też uzupełniać o kolejne elementy zestawu.

W trend indywidualizacji plenerowej strefy wypoczynku wpisuje się ponadto stale wzbogacany asortyment mebli towarzyszących (stolików kawowych i okolicznościowych, pufów, parawanów) oraz najróżniejszych dodatków. Wszystko rzecz jasna po to, by letni salon pod chmurką nie ustępował pokojowi dziennemu ani urodą, ani komfortem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.