Komunikaty PR

Spełnij noworoczne postanowienie: oszczędzaj więcej wody!

2021-01-14  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.08 MB )

Noworoczne postanowienia jedni traktują bardzo serio, a inni podchodzą do nich z przymrużeniem oka. Trudno jednak nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że każdy pretekst jest dobry, by zadbać o środowisko. Wraz z początkiem nowego roku każdy z nas może pomóc chronić zasoby planety. W jaki sposób? Oszczędzając wodę!

Zakręcanie wody w trakcie mycia zębów, kilkuminutowy, ekonomiczny prysznic zamiast kąpieli w wannie, rezygnacja z mycia naczyń pod bieżącą wodą czy zbieranie i wykorzystywanie deszczówki do podlewania ogrodu – to tylko niektóre dobre nawyki, których powinniśmy nabrać, jeśli chcemy ograniczyć zużycie wody w naszym domu.

Mała zmiana, wielki efekt

Oprócz zmiany codziennych zwyczajów, warto też zrobić przegląd kuchennych i łazienkowych urządzeń, a w razie potrzeby wymienić kilka z nich na nowe, zużywające mniej wody. Zacznijmy od sprawdzenia kranów i spłuczek w toalecie. Specjaliści wyliczyli, że przez zużytą uszczelkę w ciągu roku z kranu może „wykapać” nawet 5 tysięcy litrów wody (przy założeniu, że ścieka ona z częstotliwością jednej kropli na sekundę)! Natomiast nieszczelna spłuczka w toalecie, której efektem jest strużka wody o grubości jednego milimetra, to strata blisko 800 litrów rocznie.

W oszczędzaniu wody w łazience z pomocą przychodzi marka Geberit, która od początku swojej działalności troszczy się o zasoby planety. Spłuczki podtynkowe, które znajdziemy w ofercie tego szwajcarskiego producenta, standardowo przystosowane są do spłukiwania w systemie 6/3 litra. Można je jednak w prosty sposób – poprzez regulację zaworu spustowego – dostosować do spłukiwania w systemie zredukowanym 4,5/3 litra, a nawet 4/2 litra (pod warunkiem, że miska ustępowa przystosowana jest do takiego oszczędnego spłukiwania). Badania przeprowadzone według systemu certyfikacji BREAM dla budynków ekologicznych pokazują, że już spłukiwanie toalety w systemie 6/3 litra (zamiast 6 litrów) to oszczędność na poziomie 38%. Jeśli natomiast zdecydujemy na się na ultra-oszczędny system 4/2 litra możemy zaoszczędzić dodatkowe 33%, w porównaniu do standardowego spłukiwania 6/3 litra!

Oszczędna spłuczka – DIY

A co jeśli chcemy oszczędzać wodę, a w łazience mamy tradycyjną toaletę z natynkową, ceramiczną spłuczką? Czy jesteśmy skazani na kosztowny remont? Na szczęście nie – i tutaj znów z pomocą przychodzi Geberit. Choć marka ta powszechnie kojarzy się ze spłuczkami podtynkowymi, w jej ofercie – a także w ofercie marki Koło – znajdziemy również tradycyjne ceramiczne spłuczki, wyposażone w nowoczesne zawory spustowe z możliwością regulacji ilości spłukiwanej wody. Co więcej, Geberit jest też producentem uniwersalnych zaworów spustowych i napełniających, które mogą być montowane w spłuczkach natynkowych innych marek. Wyposażając posiadaną dotychczas spłuczkę w taki zestaw zaworów możemy zredukować ilość wody wykorzystywanej do spłukania toalety z poziomu 9/4,5 litra do 6/3 litra.

Zobacz, jak zamontować zawór spustowy i napełniający Geberit w spłuczce ceramicznej: https://youtu.be/hCU0x5rBiPs

Jak widać, nawet stara spłuczka może oszczędzać wodę przez długie lata. Skąd ta pewność? Dodatkową zaletą zaworów i spłuczek Geberit, na którą warto zwrócić uwagę, są wysokiej jakości, solidne silikonowe uszczelki. Eliminują one nieszczelności systemu i chronią przed niekontrolowanym wyciekiem wody. Uszczelki stosowane w produktach Geberit mogą pracować nawet 20 lat, zachowując swoje właściwości – przez cały ten czas skutecznie dbają o to, by nie zmarnowała się nawet kropla.

Nowoczesne technologie są eko!

Ci, którzy są w trakcie budowy lub remontu domu czy mieszkania mogą pójść znacznie dalej. Na początek warto zdecydować się na miskę wc przystosowaną do oszczędnego spłukiwania. W ofercie marek Geberit oraz Koło znaleźć można toalety typu Rimfree®, umożliwiające dokładne spłukiwanie w systemie 2/4 litrów. Technologia Rimfree®, zastosowana w miskach wc z serii Geberit Acanto, Geberit ONE, Koło Nova Pro Premium czy Koło Modo, pozwala też zapomnieć o używaniu silnych detergentów do czyszczenia toalety, co także przyczynia się do zmniejszenia zużycia wody.

A może zamiast tradycyjnej miski wc zamontować w łazience toaletę myjącą Geberit AquaClean, która łączy funkcje toalety i bidetu? To najprostszy i bardzo wygodny sposób na utrzymanie higieny intymnej. Unikalna technologia natrysku WhirlSpray, zapewnia przyjemne i dokładne mycie przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia wody, dzięki napowietrzeniu strumienia. Przy okazji można swobodnie zrezygnować z innych produktów higienicznych np. nawilżonych chusteczek, które niekorzystnie wpływają na środowisko.

W obecnych czasach, wszyscy, którzy chcą być eko, powinni nabrać dobrych nawyków i postawić na nowoczesne technologie. Marnotrawienie wody, spowodowane naszą niedbałością lub nieświadomością istnienia produktów, które pomagają oszczędzać jej cenne zasoby i ograniczać zużycie chemicznych detergentów to kwestia, wobec której nikt nie powinien pozostawać obojętny. Warto dotrzymać noworocznego postanowienia i już od dziś oszczędzać wodę, bo jak widać nawet niewielkie zmiany, takie jak wymiana zaworów w spłuczce toaletowej czy uszczelki i perlatora w kranie, mogą przynieść znaczące korzyści naszej planecie.

Chcesz być eko? Postaw na sprawdzone, przyjazne środowisku produkty Geberit, które pomogą

Ci oszczędzać wodę każdego dnia:

  • oszczędzające wodę uniwersalne zawory spustowe i napełniające Geberit do spłuczek ceramicznych (natynkowych)
  • przyciski uruchamiające do spłukiwania dwudzielnego: Geberit Sigma 20 i  Geberit Sigma 30
  • podtynkowe elementy montażowe Geberit Duofix do montażu misek wiszących z możliwością zmniejszenia ilości spłukiwanej wody do 4/2 litra
  • miski wc z technologią Rimfree®: Geberit Acanto, Geberit ONE, Koło Nova Pro Premium, Koło Modo
  • toalety myjące Geberit AquaClean

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.