Spieki kwarcowe jak tafla wody
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Rynek oferuje wiele zróżnicowanych materiałów przeznaczonych do wykończenia budynków. Dekton, czyli mieszanka kwarcu, porcelany i szkła, to rozwiązanie wyjątkowo wszechstronne i wytrzymałe, które także świetnie wpisuje się w obowiązujące trendy. Najnowsza kolekcja spieków kwarcowych Dekton Liquid od Cosentino, zaprojektowana we współpracy z PATTERNITY, londyńską pracownią projektową o międzynarodowej sławie, posiada nie tylko niesamowite walory estetyczne, ale także ogromną wytrzymałość, co czyni je wprost idealnym materiałem wykończeniowym do wykorzystania w kuchni, łazience, a nawet na elewacji.
Specjalistki od wzorów
Współzałożycielki PATTERNITY, Anna Murray i Grace Winteringham, od 2009 roku dekodują wizualne rytmy i cykle życia codziennego. Wiedzione głęboką miłością do wzorów i ich potężnej mocy przyciągania uwagi, stworzyły wiodące na świecie internetowe archiwum, skupiające motywy graficzne z różnych dziedzin – od sztuki, nauki i przyrody, po modę i design. PATTERNITY szybko rozwinęły się ponad platformę hipnotyzujących obrazów, stając się interdyscyplinarnym studiem kreatywnym z bogatym programem wydarzeń i inicjatyw edukacyjnych. Unikalna perspektywa Anny i Grace spotkały się z uznaniem takich firm jak Céline, Levi’s, Nike, czy Selfridges, a teraz także hiszpańskiego producenta wielkoformatowych płyt Cosentino.
Fascynacja naturą
Kolekcja Dekton Liquid, zainspirowana przez naturę, celebruje dynamizm i ulotność wzorów tworzonych na powierzchni wody i innych cieczy. Każdy z trzech odcieni Cosentino jest estetyczną innowacją, a cała kolekcja dotyka przyszłości światowych trendów. Zgodnie z etosem projektantek, koncepcja Dekton Liquid koncentruje się wokół piękna przyrody, świadomości ekologicznej i celebrowania praktyk zrównoważonego projektowania, niezwykle ważnych dla Cosentino. Kolekcję LIQUID tworzą trzy unikalne odcienie – Liquid Sky, Liquid Shell oraz Liquid Embers.
Liquid Sky przywodzi na myśl wzór wykonany japońską techniką dekorowania papieru, z użyciem „pływających farb”, zwany marmoryzowaniem. Unikalne połączenie białej podstawy z szarymi przeżyleniami odnosi się do wzajemnego oddziaływania żywiołów i ich nieustającego ruchu.
Subtelny i miękki Liquid Shell to celebracja kształtów kryjących się pod falami mórz. Wzór odzwierciedla fale wygładzające powierzchnię wody, a wibrujący perłowy odcień łączy złamaną biel i falujący wzór krajobrazu dna oceanu.
Liquid Embers reprezentuje z kolei miejsce spotkania ognia i cieczy, przestrzeń leżącą gdzieś głęboko pod powierzchnią Ziemi. Ciemny odcień nawiązuje do węgla i magmy, pozwalając stworzyć intrygujące, przyciągające wzrok aranżacje łazienki, kuchni, fasad, okładzin ścian, podłogi czy schodów. „Wzór Embers jest inspirowany naturą i wodą. Woda jest tożsama z wolnością, którą szczególnie cenimy sobie w projektowaniu, a natura to pierwiastek, bez którego architektura według nas nie istnieje. W projektach Studio.O. natura zajmuje szczególną rolę i dlatego cenimy jej ślad w materiałach, z których korzystamy. W kolekcji Liquid naszą uwagę przykuł wzór Embers, który dzięki ciemnej bazie jest szlachetny, a odcienie błękitu, będące znakiem wody, dodają mu świeżości i nuty szaleństwa”- mówią o nowej kolekcji Cosentino Aga Kobus i Grzegorz Goworek, właściciele pracowni projektowej Studio.O.
Więcej na: www.cosentino.com
Luksus, który nie przytłacza
Klienci zaakceptowali naszą wizję architektoniczną
Pure Concept Natura i struktura w nowej kolekcji płytek ceramicznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.