Komunikaty PR

Spotkanie współczesnego lokalnego designu z tradycyjnym rzemiosłem

2021-04-28  |  11:55
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Co się stanie, gdy czworo młodych, współczesnych projektantów z Ammanu, Delhi i Bangkoku spotka się z lokalnymi rzemieślnikami? Powstaną produkty LOKALT, dzięki którym rękodzieło nabierze nowoczesnego stylu! Nowa limitowana kolekcja będzie dostępna w sklepach stacjonarnych już od czerwca 2021 roku.

Miski, wazony, dywany, a może zupełnie coś nowego? Czterech projektantów rzuciło wyzwanie znanym formom i z pomocą lokalnych rzemieślników, stworzyło projekty pozwalające spojrzeć na kulturę regionów i rękodzieło z zupełnie innej perspektywy. Każdy z elementów kolekcji IKEA LOKALT został wykonany ręcznie, dzięki czemu poszczególne przedmioty opowiadają własną, wyjątkową historię.

Haft prosto z Ammanu

Tania Haddad udowadnia, że miasto może stać się inspiracją do stworzenia artykułów, od których ciężko oderwać wzrok. Dzięki ręcznie haftowanej narzucie i poszewkom na poduszki LOKALT w ciągu jednej chwili przeniesiemy się do tętniących życiem wschodnich dzielnic Ammanu. Na tekstyliach uchwycone zostały szczegóły charakterystyczne dla miejsca pochodzenia projektantki, takie jak anteny satelitarne, oazy zieleni, starożytne budynki czy taksówki, a także kolorowe samochody! W stolicy Jordanii przerabianie i ozdabianie swojego auta to już tradycja, dlatego tak ważnym było dla Tanii zawarcie ich w swoim projekcie. Produkty zostały stworzone we współpracy z organizacją społeczną Jordan River Foundation, która dba o stałe zatrudnienie kobiet w regionach, gdzie najbardziej tego potrzebują.

Opowieści z Delhi

W Indiach zwyczaje i tradycje mają bardzo duże znaczenie, a zdobyte umiejętności pozostają w rodzinach przez pokolenia. Z przekazywanej wiedzy i kultury skorzystała Akanksha Deo, projektując unikalne artykuły odzwierciedlające historię twórców i ich społeczności. Pełen ekspresji i kolorów dywan LOKALT oddaje naturalne ukształtowanie kraju pochodzenia projektantki, dzięki czemu zachwyca i pozwala wyruszyć w podróż bez konieczności opuszczania własnego mieszkania. Został on wykonany tradycyjną techniką tkacką, tak zwanego ręcznego tuftowania – podobnie jak wzory na poszewkach z tej samej serii.

Z myślą o minimalistach, Akanksha zaprojektowała także bardziej stonowany, biało-czarny dywan LOKALT. Wykonany został z wełny, która jest materiałem zrównoważonym, odnawialnym, trwałym i po prostu pięknym.

Tajskie wzornictwo i szacunek

W Tajlandii przyjmując i wręczając podarunki należy pamiętać, aby robić to obiema rękami. Zwyczaj ten stał się inspiracją dla prac zespołu THINKK – duetu Ploypan Theerachai i Decha Archjananun. Połączyli oni tradycje z użytecznością, dodając do misek oraz wazonu LOKALT dwa uchwyty. Własnoręczne wykonanie ceramicznych dodatków zostało dodatkowo podkreślone przez pozostawione odciski palców rzemieślników zatrudnionych
w przedsiębiorstwie społecznym Doi Tung DP. Detale te nie tylko dodają produktom unikalnego charakteru, ale pozwalają również poznać bliżej azjatycką kulturę.

Design z troską o ludzi

Przedmioty z kolekcji LOKALT są wyjątkowe nie tylko ze względu na swoje wzornictwo, ale również historię ludzi, którzy za nimi stoją. Poprzez współpracę IKEA z firmami, takimi jak Jordan River Foundation, zatrudnione zostały mieszkanki kraju i uchodźczynie, dzięki czemu mogły zapewnić sobie oraz swojej rodzinie utrzymanie.

Jako duża firma, współpracując z przedsiębiorstwami społecznymi, możemy pomóc w tworzeniu nowych miejsc pracy tam, gdzie było to najbardziej potrzebne. Ponadto uczymy się bardzo dużo o rzemiośle i kulturze oraz o tym, jakie możliwości i ograniczenia musimy brać pod uwagę, kiedy za każdym szwem stoją ludzie – mówi Maria O’Brian, liderka kreatywna kolekcji IKEA LOKALT.

Nierówności społeczne to jedno z wyzwań, z którymi IKEA postanowiła się globalnie zmierzyć. W ramach strategii People & Planet Positive firma wspiera i współpracuje z przedsiębiorstwami społecznymi na całym świecie, a 6. kwietnia 2021 roku wystartował także program akceleracji dla tego typu organizacji w Polsce i Rumunii. Więcej na ten temat: http://biuroprasowe.ikea.pl/135444-ikea-wspiera-przedsiebiorcow-spolecznych.

Limitowana kolekcja LOKALT dostępna będzie stacjonarnie lub w odbiorze własnym od czerwca 2021 roku tylko w wybranych sklepach IKEA – w Warszawie Janki, Warszawie Targówek, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Katowicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.