Komunikaty PR

Stół, komoda, biurko. Szkło w meblach

2021-02-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Do pobrania Artykuł ( 0.11 MB )

Szkło używane jest w meblarstwie od setek lat, ale dopiero dwudziestowieczny rozwój technologii produkcyjnych pozwolił na uwolnienie jego potencjału. Szkło jest współcześnie często stosowane w meblach i blatach. Najnowocześniejsze technologie szklane umożliwiają spełnienie wymagań każdego projektanta.

Używane od setek lat

Ciężko jest sobie wyobrazić współczesność bez szkła. Świadczą o tym liczne fakty – np. w Stanach Zjednoczonych co roku zużywa się dziesięć milionów ton szkła[1]. Jest ono powszechnie używane w szeroko rozumianej architekturze, oknach, używa się go również jako materiału wykończeniowego i konstrukcyjnego mebli.

Szklane elementy w meblach znane są od setek lat, ale dopiero rozwój technologii produkcyjnych w dwudziestym wieku otworzył przed nimi nieznane wcześniej możliwości. Nie zmienia to faktu, że we wcześniejszych stuleciach szkło również było popularnym materiałem w meblarstwie. Dla przykładu, caryca Katarzyna miała szklane drzwi, ściany, łuki i kolumny w swoim pałacu w Carskim Siole, a rosyjscy szklarze wykonali szklane łoże dla szacha Persji w 1824 roku[2].

Szkło pozwala wprowadzić do wnętrza świeżość i nowoczesność, więc nie powinno dziwić, że było jednym z ulubionych materiałów dwudziestowiecznych projektantów. Używali go twórcy art deco i moderniści, świetnie również odnalazło się we współczesnych stylach wnętrzarskich, takich jak skandynawski czy minimalistyczny.

Najsłynniejsze szklane projekty

W meblarstwie szkło najczęściej używane jest do produkcji stołów. Jednym z najsłynniejszych jest zaprojektowany przez Isamu Noguchiego stolik kawowy znany jako stół Noguchi[3]. Łączył on w sobie obłą, biomorficzną szklaną taflę z krągłymi, drewnianymi nogami i był jednym z największych sukcesów Herman Miller, znanej w USA firmy meblarskiej. Również Oscar Niemeyer, słynny brazylijski architekt, znany z projektu Brasilii, wykonał stoły i biurka na zlecenie włoskiej firmy Estel. Są one uznawane za arcydzieła minimalistycznego dizajnu[4].

Ze szkła można tworzyć nie tylko stoły, ale również krzesła. Słynne jest, wykonane w całości ze szkła, krzesło Shiro Kuramaty[5]. Serię szklanych krzeseł wykonał również Guillermo Santoma, kataloński projektant[6]. Jak widać, szkło może być nie tylko jednym z materiałów, może również być głównym tworzywem konstrukcyjnym mebla.

Żeby móc zaspokoić potrzeby i kreatywność projektantów, branża szklarska cały czas pracuje nad rozwijaniem swoich technologii i produktów, które z powodzeniem spełniają coraz to bardziej wyszukane gusta i wymagania rynku. Jednym z nich jest Pilkington Optiwhite™, bezbarwne szkło o obniżonej zawartości żelaza. Jest to jeden z produktów najchętniej wykorzystywany w meblarstwie z uwagi na swoją bezbarwność, co ma ogromne znaczenie m. in. wszędzie tam, gdzie widoczne są krawędzie.

Szkło ożywi każde wnętrze

Rozwiązania takie jak Pilkington Optiwhite™, dzięki wysokiej przepuszczalności światła oraz dużej transparentności jest w stanie rozświetlić każdą przestrzeń i wprowadzić do niej żywą grę świateł. Użyte w gablotach lub drzwiczkach uwydatni ukryte za szklaną przegrodą przedmioty, a użyte w stołach lub blatach jest w stanie pięknie je wyeksponować, nadając wnętrzu elegancji i charakteru.

Szkło hartowane sprawdzi się w łazienkach i kuchniach, gdzie może posłużyć jako materiał na płytki czy kafelki – mówi Magdalena Skoczyńska, Strategic Sales & VAP Manager Pilkington Polska. – Jego wysoka wytrzymałość sprawia, że świetnie sprawdzi się również jako półka. Jest odporne na działanie wody, jak też ciepła. Dodatkowo, jest łatwe do utrzymania w czystości, co bezpośrednio przekłada się na jego popularność w pomieszczeniach narażonych na zabrudzenie. Jednakże, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać go w meblach do salonu czy sypialni.

Jak widać, współczesne szkło pozwala na spełnienie nawet najbardziej wymagających i ekstrawaganckich projektów. Świetnie sprawdzi się w praktycznie każdej przestrzeni, rozświetlając je i optycznie powiększając. Wybór różnych typów szkła np. samoczyszczące czy antymikrobowe otwiera nieskończone możliwości przed projektantami w ich codziennej pracy ze szkłem.

KONIEC

 

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia, części zamienne i specjalistyczne rynki szyb transportowych. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz cyfrowych oznakowań i wyświetlaczy. Produkty technologiczne obejmują bardzo cienkie szkło do wyświetlaczy, soczewki i światłowody do drukarek oraz włókno szklane używane w separatorach akumulatorów i paskach rozrządu silnika. Posiadamy duże udziały w większości rynków produktów architektonicznych i motoryzacyjnych na świecie, o szerokim zasięgu geograficznym, co pozwala nam odpowiadać na potrzeby klientów, których działalność, szczególnie w przypadku rynku oryginalnych szyb samochodowych, ma coraz bardziej globalny charakter. Obecnie, NSG Group prowadzi działalność produkcyjną na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2020 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,60 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 28% w Azji, łącznie z Japonią i 27% w obu Amerykach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

 


[1] https://cen.acs.org/materials/inorganic-chemistry/glass-recycling-US-broken/97/i6

[2] https://www.cmog.org/article/glass-furniture-19th-century

[3] https://www.idesign.wiki/coffee-table-isamu-noguchi-1944/

[4] https://www.idesign.wiki/estel-executive-collection-by-oscar-niemeyer/

[5] https://www.moma.org/collection/works/155077

[6] http://www.etageprojects.com/mirage-by-guillermo-santom

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.