Komunikaty PR

Styropian biały czy grafitowy? Wybór materiałów w nowej rzeczywistości

2021-04-16  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Oszczędzanie energii to już nie jest hasło, ani apel. To konkretne działania i obowiązki, które dotyczą np. budujących domy. W 2021 roku takie osoby muszą pamiętać, że zaostrzyły się wymagania co do energooszczędności budynków, a to ma wpływ na wybór technologii i materiałów budowlanych.

Nowe przepisy określane są jako warunki techniczne 2021 lub standard energetyczny 2021, jeśli zatem chcemy, choćby pobieżnie, zapoznać się ze zmianami, warto ich szukać pod tymi dwoma hasłami. – Standard energetyczny opisany jest przez wskaźniki i wzory, ale i tak łatwo się zorientować, jaki jest cel zmian: dom ma wykorzystywać mniej energii, zwłaszcza tej nieodnawialnej. Olbrzymim „konsumentem” energii jest ogrzewanie, zatem coraz większego znaczenia nabierają technologie, które pozwalają jak najwięcej ciepła zatrzymać w budynku – mówi Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej najpopularniejszy materiał ociepleniowy – styropian.

W dużej mierze zatem to termiczna izolacja domu przesądza o tym, w jakim stopniu jesteśmy w stanie oszczędzać energię i, nie zapominajmy o tym, pieniądze. Im mniej energii potrzeba do wyprodukowania i utrzymania ciepła w domu, tym mniej za to płacimy.

Skuteczna bariera

Wszystko zaczyna się od projektu. Już na tym etapie wszystkie parametry domu muszą być tak obliczone – przy uwzględnieniu m.in. źródeł energii, materiałów budowlanych, wielkości otworów, czyli okien i drzwi – by w ostatecznym rozrachunku dom spełniał obowiązujący od początku tego roku standard energetyczny.

W przypadku ścian, podłóg czy dachu kluczowe znaczenie ma jak skuteczną będą barierą dla ciepła – ile go zostanie wewnątrz domu, a ile bezproduktywnie się wydostanie. – Skuteczność tej bariery zależy od warstwy ociepleniowej, inaczej od warstwy izolacji termicznej. Najczęściej wybieranym materiałem ociepleniowym jest styropian, trzeba jednak pamiętać, że poszczególne rodzaje styropianu różnią się właściwościami. Kluczowy zatem jest właściwy wybór – tłumaczy Dariusz Pruszkowski.

Skuteczność warstwy izolacji zależy od kombinacji dwóch elementów. Po pierwsze chodzi o parametr styropianu, który nazywa się współczynnikiem przewodzenia ciepła, inaczej lambda. Im jest niższy, tym lepiej, to znaczy, że mniej ciepła „ucieknie”. Po drugie chodzi o grubość warstwy. Z tego powodu każdy styropian nadaje się do tego, by używać go w standardzie energetycznym 2021, trzeba tylko robić to umiejętnie. Najprościej mówiąc, cieńsza warstwa styropianu o lepszych parametrach da ten sam efekt, co grubsza warstwa styropianu o gorszych parametrach.

- Współczynnik przewodzenia ciepła będzie zawsze oznaczony na etykiecie. Jednak już na pierwszy rzut oka możemy rozróżnić rodzaje styropianu. Niższy współczynnik ma styropian pasywny np. taki jak Passive Pro 31. Łatwo go poznać po ciemnoszarym kolorze, który jest skutkiem dodatku grafitu. Z kolei styropian uniwersalny, taki jak np. Fasada Pro 40, jest biały. Dodatkowo staramy się uwzględnić wszystkie ważne informacje o styropianie w naszych nazwach, dlatego liczby 31 w przypadku Passive Pro i 40 w przypadku Fasady nawiązują do współczynnika przewodzenia ciepła – wskazuje doradca techniczny w firmie Styropmin.

Projektując dom, warto poświęcić więcej uwagi szczegółom związanym z technologiami budowlanym. Poprośmy projektanta, by przedstawił nam różne warianty związane z wyborem różnych materiałów i omówił z nami ich plusy i minusy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.