Komunikaty PR

Surowość i prostota – nowa definicja luksusu w aranżacji łazienki

2020-12-28  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania TECE ( 0.49 MB )

Luksus przestał być postrzegany w kategoriach przepychu i ekskluzywności. Bogate zdobienia, dekoracyjne glazury i rozwiązania dostępne dla wybranych zostały zdetronizowane. Do przestrzeni sanitarnych wkroczyły minimalizm, prostota i funkcjonalność. Radzimy, jak – w myśl nowej definicji luksusu – urządzić komfortową, przestronną i nowoczesną łazienkę.

Mniej znaczy więcej

Współczesny luksus przybrał nowe szaty. Stylizowane kreacje zostały zastąpione przez minimalistyczne formy, surowe materiały i wysoką jakość znajdującą potwierdzenie w funkcjonalności oraz nowoczesnej technologii. Znakiem rozpoznawczym stała się przestronność, wielkopowierzchniowe płytki wiernie odzwierciedlające strukturę kamienia czy marmuru, a także estetyczna spójność.

Pierwszym elementem, który warto wziąć pod rozwagę podczas aranżacji łazienki jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni. Stelaże podtynkowe z ukrytym mechanizmem spłukiwania, wielofunkcyjne elementy wyposażenia, takie jak toaleta myjąca, która zastąpi tradycyjną miskę WC i bidet, czy odwodnienie prysznicowe zamiast brodzika – to tylko kilka przykładów praktycznych rozwiązań. Dzięki nim możemy zwiększyć powierzchnię użytkową łazienki - a ta w dzisiejszych czasach jest prawdziwym luksusem – radzi Aleksandra Drozdalska, ekspert marki TECE.

Surowość i szlachetność

Wybierając płytki ceramiczne do luksusowej łazienki warto skierować swoją uwagę na motywy naturalne, których piękno zachwyca od pokoleń. Nie musimy od razu decydować się na marmur Carrara. Dzięki rozwojowi technologii możliwości mamy niemal nieograniczone. Mogą to być spieki kwarcowe, które potrafią wykazywać się nawet lepszymi parametrami użytkowymi niż ich oryginały. Materiał ten możemy wykorzystać na ścianach, podłogach, w zabudowie umywalki, jak również w formie blatów czy frontów mebli. Podobne zastosowanie mają także klasyczne płytki ceramiczne z motywem kamienia czy marmuru.

Znamienity charakter tych materiałów wykończeniowych podkreślą z kolei szlachetne detale. Przycisk spłukujący czy profil prysznicowy w kolorze czerwonego lub optycznego złota niczym biżuteria wydobędą urok łazienki. Osoby wierne bardziej stonowanej estetyce mogą zdecydować się na elementy noir, czyli na czerń, ale w matowym wydaniu. Istotnym aspektem jest tu jednak spójność wzornicza. Dlatego ważne jest, aby wszystkie elementy współgrały ze sobą. W praktyce oznacza to zastosowanie armatury, przycisku spłukującego czy odpływu i profili kabiny w jednakowym kolorystycznym wariancie – podpowiada ekspert TECE.

Smart nowym Premium

Inteligentna technologia otworzyła drzwi dla nowoczesnej funkcjonalności. I nie chodzi tu o rozwiązania, których celem jest zaskakiwanie użytkowników. Przemyślane elementy wyposażenia mają oferować nowy wymiar komfortu, ale być przy tym proste oraz intuicyjne w obsłudze.

Dzięki współczesnej generacji rozwiązań sanitarnych design idzie w parze z najwyższymi standardami funkcjonalności. Przykładem może być terminal WC oraz przyciski wyposażone w czujnik ruchu i technologię LED. W przypadku tych rozwiązań spłukiwanie odbywa się bezdotykowo, a kontury klawiszy podświetlają się, gdy użytkownik znajdzie się w polu działania czujnika. Jeżeli zależy nam na tym, aby łazienka wpisywała się w nowe standardy luksusu, możemy także zastąpić tradycyjną miskę WC modelem z funkcją myjącą. Dzięki temu dbanie o higienę stanie się bezpieczne, skuteczniejsze, bardziej przyjazne dla użytkowników, domowego budżetu i środowiska – mówi Aleksandra Drozdalska.

Luksusowa łazienka nie przypomina już salonów kąpielowych sprzed lat – bogatych w zdobienia i w niepraktyczną funkcjonalność. Liczy się umiar, szlachetne materiały, wysoka jakość. Czas zmienić definicję w słowniku – wykreślić ekskluzywność i przepych. Luksus jest na wyciągnięcie ręki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.