Komunikaty PR

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

2025-02-20  |  17:00
Biuro prasowe

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny dla każdego energetyk – światło dzienne. Dzięki niemu nie tylko poprawisz swoją produktywność, ale także zadbasz o zdrowie psychiczne i fizyczne.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy VELUX, lepiej czujemy się we wnętrzach z dużą ilością światła dziennego. Takiej odpowiedzi udzieliło 78 proc. Polaków. Ponad połowa zadeklarowała pogorszenie samopoczucia w pomieszczeniach bez dostępu do naturalnego światła i świeżego powietrza. 33 proc. pytanych osób odczuwało wtedy zmęczenie, a 24 proc. przygnębienie (1).

Chcesz lepiej zdać egzamin? Zajmij miejsce przy oknie

Badania dowodzą, jak olbrzymi wpływ ma światło dzienne na naszą produktywność i zdolność uczenia się. W jednym z testów ustalono, że firmy odnotowały 15 proc. wzrost wydajności, gdy pracownicy zostali przeniesieni do budynków lepiej doświetlonych światłem dziennym. W innym badaniu studenci rozwiązujący ten sam test w warunkach dobrego oświetlenia osiągnęli od 7 do 18 proc. lepsze wyniki niż Ci, którzy przebywali w ciemnych salach. 

Większa liczba okien to jednak nie tylko kwestie wizualne. Światło dzienne jest kluczowym elementem zdrowego klimatu w pomieszczeniach, pozytywnie wpływając na nasze zdrowie, produktywność i samopoczucie. Nie istnieje takie sztuczne źródło światła, które dorównywałoby jakością dziennemu. Dlatego powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na zapewnienie jego wystarczającej ilości i w domu, i przy biurku do pracy.

Wyniki badań firmy VELUX dowodzą także, że odpowiednia ilość światła dziennego w domu niemal o połowę zmniejsza ryzyko odczuwania niskiego poziomu energii życiowej. Doskonały stan zdrowia i ciągłą energię deklarowały osoby, które nie musiały korzystać ze sztucznego światła w ciągu dnia.

velux_01

W zdrowym domu, zdrowy duch. Relacje mają znaczenie

Dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego, kluczowy jest także stan relacji z najbliższymi. Potwierdza to pedagożka, terapeutka rodziców i par, Aga Rogala:

Nierozwiązane konflikty, brak otwartej komunikacji i wzajemnego wsparcia - wciąż stanowi to treść wielu rozmów w gabinetach terapeutycznych. Tymczasem to, co buduje dobry klimat w domu, nie jest skomplikowane, choć istotnie - wymaga zatrzymania, zainteresowania, poświęcenia czasu i uwagi. Choćby proste pytanie “jak minął ci dzień?”, zadane bliskiej osobie. Gest, który wyraża zainteresowanie oraz czas zarezerwowany na tę codzienną rozmowę. To pierwszy, najłatwiejszy krok, by pokazać “jesteś dla mnie ważny”. I by tego właśnie doświadczyć od najważniejszych w życiu osób.”

velux_01

Znana historia opowiedziana na nowo

Wpływ światła dziennego na zdrowie fizyczne i psychiczne w humorystyczny sposób przedstawia nowa wersja znanego wiersza „Paweł i Gaweł”. Jego autorką jest pisarka Anna Tywonek. Losy bohaterów potoczyły się zupełnie inaczej, gdyż do swojego domu postanowili wpuścić więcej światła i świeżego powietrza.

velux-3

W informacji prasowej zawarte zostały wyniki badań pochodzące z raportów firmy VELUX: Barometr zdrowych domów i Barometr zdrowych budynków. Raporty są dostępne tutaj oraz wyniki badań ARC Rynek i Opinia, na zlecenie firmy VELUX, na temat „Wpływu dostępu światła dziennego na aspekty życia”, metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-60 lat, w terminie 23.02-1.03.2023 r. W tekście wykorzystano także dane z książki: „Dobre środowisko wewnętrzne czujesz jakbyś był na zewnątrz w trakcie łagodnego lata. Przewodnik jak zaprojektować zdrowy dom”. Tytuł oryginału: „A good indoor environment feels like being outside on a mild summer’s day. A guide to designing healthy homes.”

Źródło: VELUX

 

(1) Badanie ARC Rynek i Opinia, na zlecenie firmy VELUX na temat „Wpływu dostępu światła dziennego na aspekty życia”, wykonane metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-60 lat, w terminie 23.02-1.03.2023 r.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli Biuro prasowe
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.