Komunikaty PR

Świetlne trendy 2021: kuchnia w paski

2021-01-15  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Domeną nowoczesnej kuchni jest spójność, dlatego najlepiej sprawdzą się w niej taśmy LED, które pozwalają uzyskać jedną linię światła. Są piękną dekoracją i pozwalają budować atmosferę. W kuchniach z ciemnymi meblami, które są i będą w modzie, nastrojowe światło to bohater pierwszoplanowy.

W kuchni najszybciej zmieniają się kolory. Zanikają jasne, ustępując miejsca ciemniejszym. W 2021 roku wszechobecne będą czerń, szarość i antracyt. Wielką trójkę ciemnych kolorów uzupełnią wykończenia w naturalnych barwach. – To szybki, postępujący trend, który był wyraźny w 2020 roku. W 2021 coraz częściej będziemy widywać kuchnie w ciemnych kolorach połączonych z wykończeniem drewnianym lub wykonanym z materiałów imitujących drewno – przewiduje Michał Kichler, menedżer produktu i marketingu w firmie Häfele.

Barwa światła zdalnie sterowana

W parze z ciemnymi barwami musi iść odpowiednie oświetlenie, które wprowadza balans i podkreśla kolory. To ważne szczególnie w takich krajach jak Polska, gdzie liczba dni słonecznych nie przekracza stu, a jesienią i zimą zmierzch zapada szybko. – Musimy zatem często zastępować światło naturalne tym sztucznym. W znacznym stopniu wpływa to na nasze samopoczucie i nastrój. Odczuwamy to zwłaszcza teraz, gdy więcej czasu spędzamy w domu. Powinniśmy więc mieć możliwość dostosowania światła do pory dnia czy do aktualnego momentu, inaczej mówiąc: potrzeby chwili – wskazuje ekspert.

Chodzi o możliwość przełączania temperatury barwowej światła pomiędzy ciepłą a zimną. Barwa światła buduje nastrój, atmosferę, a to coraz ważniejsza rola światła, także w kuchni, gdzie inna barwa sprawdzi się o środku dnia, a inna wieczorem. – Możliwość zmieniania temperatury barwowej dają nam taśmy LED Multi White – informuje Michał Kichler. – Można je zintegrować z systemami nowej generacji, które pozwalają zdalnie sterować także natężeniem światła, a nawet programować swojego rodzaju świetlne sceny, scenariusze. Kontrolujemy światło przy pomocy telefonu lub przełącznika komunikującego się w technologii Bluetooth Mesh, całkowicie rezygnując z przewodów. To bardzo wygodne i funkcjonalne. Przyzwyczailiśmy się, że coraz więcej rzeczy w domu obsługujemy zdalnie. Tego samego chcemy od oświetlenia – dodaje.

Nastrojowe paski światła

To właśnie taśmy LED będą w nowym roku głównymi bohaterami, całkowicie zastępując bardzo popularne do niedawna światło punktowe. Nowoczesne kuchnie są bowiem wyrażone za pomocą linii, które przebiegają przez nią w sposób równomierny i ciągły. Paski światła wpisują się w ten trend znakomicie. – Najlepiej jak punkty świetlne, czyli diody LED w taśmach, są niewidoczne, a zlewają się w jednolite światło na całej długości taśmy – podpowiada Michał Kichler.

Taśmy mają jeszcze jedną cechę, która stała się bardzo pożądana w ostatnim czasie – mogą być schowane. Umieszcza się je tak, aby świeciły z tyłu mebla, z boku lub z dołu. Wtedy subtelnie ozdabiają wnętrze i delikatnie wydobywają meble z tła. Oświetlenie powinno być cienkie – dostępne są taśmy szerokości zaledwie 5 mm – i wywoływać wrażenie smukłego paska. – Minimalistyczne kuchnie, które są i będą w modzie, uwielbiają takie oświetlenie. Zresztą nie tylko kuchnie, bo taśmy LED dekorują obecnie wszystkie pomieszczenia – zauważa przedstawiciel firmy Häfele.

Temperaturę barwową taśm bez problemu można dobrać do stylu mebli, ale liczą się jeszcze inne elementy. W tej kwestii producenci oświetlenia musieli się dostosować do zmieniających się trendów, więc dodatkowo udostępniają profile, a nawet klosze w kolorze czarnym i innych ciemnych barwach.

Kiedyś najbardziej liczyła się użytkowa funkcja światła. Teraz chodzi przede wszystkim o dekorację i budowanie odpowiedniego klimatu, który dodatkowo można zmieniać w zależności od nastroju. I to kilkoma kliknięciami w telefonie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.