Tikkurila: wnętrza skąpane w naturalnym blasku
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Światło to jeden z istotnych czynników grających rolę przy aranżacji wnętrz. W zależności od jego ilości czy nawet kąta padania, panujące w pomieszczeniu barwy mogą prezentować się w różny sposób. Poziom natężenia promieni słonecznych w istotny sposób wpływa też na nasze ogólne samopoczucie i powstałą we wnętrzu atmosferę. Marka farb Tikkurila prezentuje inspiracje na wykorzystanie zalet naturalnego blasku we własnych czterech kątach.
Jeśli jesteśmy posiadaczami dużych okien w salonie, wykorzystajmy wpadające przez nie promienie słoneczne jako piękny efekt dekoracyjny. Delikatna tonacja Cotton z palety Tikkurila Optiva White subtelnie rozproszy światło, dzięki czemu całe pomieszczenie wypełni się pobudzającym do życia blaskiem. Odcienie off-white dobrze czują się w towarzystwie stonowanych elementów wyposażenia, takich jak prosta w formie, jasna kanapa czy drewniany stolik kawowy. W celu ożywienia aranżacji z powodzeniem możemy wykorzystać soczystą zieleń roślinności, która w swobodny sposób skontrastuje się z otaczającą bielą.
Jednym z walorów naturalnego światła jest jego moc wizualnego wydobywania form i kształtów z otaczającej przestrzeni. Przy umiejętnej grze kolorem, może nawet nadać wrażenie trójwymiarowości na płaskich powierzchniach. Zestawienie ze sobą na ścianie trzech zbliżonych do siebie piaskowych tonacji H456 Straw, X394 Expance i X457 Apatite z palety barw Tikkurila Feel the Color to gotowy przepis na niebanalną iluzję przestrzeni, która stworzy spokojny i harmonijny klimat.
We wnętrzarskich inspiracjach nie brakuje również ciekawych trików na rozjaśnienie niewielkich i słabiej oświetlonych pomieszczeń. Przy takich aranżacjach pomocne okażą się lustra, które z łatwością odbiją nawet niewielką ilość wpadających promieni słonecznych. Ich ożywiające właściwości sprawdzą się też w pokojach ze ścianami w ciemniejszych, głębokich kolorach, jak np. grafit K444. Takie zestawienie pozwoli wykreować mieniący się pod wpływem światła punkt, który pięknie rozpromieni wnętrze, dodając mu lekkości.
Więcej inspiracji na aranżacje wnętrz znajduje się na stronie: www.tikkurila.pl

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.