Trendy wnętrzarskie na rok 2021
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Jeszcze rok temu przebywanie we własnym domu stanowiło o wiele mniejszą część naszego życia. Większość dnia spędzaliśmy w pracy, dojeżdżając w obie strony samochodem, metrem lub autobusem. Po jej zakończeniu często mieliśmy zaplanowane zajęcia na siłowni, pójście do kina lub na kolację w ulubionej restauracji. Mówiąc najprościej, wielu z nas nie przebywało tak często w swoich czterech kątach. Wszystko to zmieniła pandemia koronawirusa. Teraz większość z nas pracuje, prowadzi spotkania towarzyskie, a nawet ćwiczy we własnym domu. Dostosowując sposób życia do nowych warunków, zaczęliśmy zwracać większą uwagę na przestrzeń w której żyjemy.
Jak zatem kształtują się trendy we wnętrzach AD 2021? Czy trwająca pandemia miała wpływ na to jak urządzamy przestrzeń? Co liczy się teraz najbardziej w urządzaniu wnętrz? Architekci i projektanci wnętrz zgodnie wskazują jako punkt wyjścia pojawienie się szczególnej potrzeby wygody. Wystarczy pomyśleć o komfortowych, odpowiednio wyprofilowanych meblach wypoczynkowych, obleczonych w miękkie, przyjemne w dotyku tkaniny, ciepłych kolorach, zapełnionych półkach z książkami (ale już nie tymi dopasowanymi kolorystycznie, a raczej powieściami z postrzępionymi okładkami, które czytaliśmy i pokochaliśmy dawno temu). W trendach salonowych znajdziemy teraz także przyjemne puszyste dywany, luksusowe świece zapachowe, czy dekoracje pochodzące od lokalnych rzemieślników. To co nasze, polskie, rodzime, jak nigdy wcześniej, jest teraz bardzo w cenie.
Fokus na funkcje i rozmiar
Nowe tendencje uwzględniają w wyposażeniu domu meble pochodzące od polskich producentów, trwałe, komfortowe i dobrze wykonane. Wszystko po to, by zaaranżować salon, w którym będziemy mieć na co dzień luksus wypoczynku na własnych zasadach - na modułowej sofie z rozkładaną funkcją relaksu, barem ze schowkiem i wygodnymi zagłówkami, umieszczonymi tam, gdzie najbardziej ich potrzebujemy. Wybrane kolekcje Gala Collezione, jak np. Serena, Karato skonstruowano tak, by można było łatwo zmieniać konfigurację mebla w trakcie jego użytkowania. Mebel stworzony z pojedynczych modułów możemy „rozpiąć”, tworząc na potrzeby chwili lub wizyty gości kilka niezależnych siedzisk. Teraz, gdy wciąż wiele godzin spędzamy w mieszkaniach, panuje silny trend idący w stronę dużych mebli i foteli, pozwalających na swobodny wypoczynek. Minimalizm może więc w tym roku zniknąć z projektów architektów. Ponieważ spędzamy więcej czasu w domach, potrzebujemy więcej przedmiotów, które przykują naszą uwagę. Zbyt pusta przestrzeń, w której codziennie funkcjonujemy, po jakimś czasie większości z nas wyda się zwyczajnie bezduszna.
Kształty, które dodadzą salonowi charakteru
W 2021 roku idealnie sprawdzą się meble o oryginalnych kształtach. Niezależnie czy będzie to dwuosobowa sofa, narożnik, czy przestronny mebel modułowy. Swoją unikalnością i stylistycznym dopasowaniem, pozwolą miło spędzić czas w gronie rodziny, zrobić dobre wrażenie podczas wielogodzinnych rozmów z przyjaciółmi, zachęcając swą formą do wypoczynku. Kolekcje takie jak Voss, Forli, Lorien, Axel, Nicea, Genova czy Nola pozwolą stworzyć oryginalną aranżację, pasującą do naszych zmieniających się potrzeb.
Akcent kolorystyczny
Z rozmowy ze specjalistami z Gala Collezione wynika, że w nowych trendach rysuje się także potrzeba odejścia od utartych schematów i zastąpienia meblarskich wyborów nutą szaleństwa. Sofa czy fotel w intensywnym kolorze ”podkręcą” wystrój salonu, zmieniając klasyczne wnętrze w wyjątkową przestrzeń. Żółta sofa, musztardowy szezlong czy różowy narożnik pozwolą na rozbudzenie kreatywności w doborze pozostałych elementów wyposażenia, tworząc przestrzeń, która będzie w pełni odzwierciedlać naszą osobowość i temperament.
www.GalaMeble.com
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.