Wiosenna metamorfoza mieszkania: 5 trendów, które warto znać
Ptaki śpiewają coraz głośniej, a nasza okolica emanuje coraz większą paletą kolorów. To znak, że nadeszła wiosna. Większa ilość słońca nie tylko dodaje nam energii, ale także skłania nas ku zmianom – zarówno w życiu, jak i w mieszkaniach. Jak wykorzystać aktualne trendy i wprowadzić świeży powiew do wnętrza?
Pomaluj swój świat
Wiosna to dobry moment, żeby odświeżyć swoje lokum i wypróbować nowych kolory na ścianach. Dodadzą one naszym wnętrzom świeżości niewielkim kosztem. To dobry moment również ze względu na możliwość częstszego wietrzenia pomieszczeń. Jakie kolory warto rozważyć? Dziś z mody odchodzą jasne, neutralne barwy – i ustępują nietypowym odcieniom, a nawet ich intensywnym tonom. Z pewnością modne są wciąż pastele – szczególnie: róż czy żółty.
Pozwól mieszkaniu kwitnąć
Kwiatów i florystycznych wzorów nigdy za wiele, ale szczególnie nie powinno ich zabraknąć o tej porze roku. Wiosenne wzory świetnie sprawdzą się na dekoracyjnych poszewkach – chociażby na poduszkach na salonowej kanapie. To, o czym nie powinniśmy zapominać, to fakt, że wzory muszą pozostać w spójnej kolorystyce. Inaczej wnętrze mieszkania może wyglądać chaotycznie i nieestetycznie, a nawet podświadomie drażnić. Same kwiaty nie tylko udekorują lokum, ale pozwolą nam poczuć się niczym w ogrodzie, rozpylając słodki i przyjemny zapach. Tworzenie istnej dżungli w mieszkaniu ma wielu zwolenników – o czym świadczy choćby fakt istnienia grup na Facebooku poświęconych wyłącznie pielęgnacji roślin i ciekawym gatunkom.
Nowe szaty
Za oficjalne rozpoczęcie wiosny uważa się nie tylko pierwszy przebiśnieg, ale także... pozimowe mycie okien – czy gruntowne porządki. Perfekcyjnym dopełnieniem florystycznych wzorów będą nowe firanki i zasłony, które zawisną na błyszczących oknach. W tym przypadku warto postawić na schludne, lejące i przejrzyste firanki, które wprowadzą do naszego mieszkania umilające każdy dzień ciepłe promienie słońca. Dobrym trikiem będzie również posiadanie dodatkowych zasłon na zmianę – na sezon wiosenno-letni i jesienno-zimowy. Wybierając te pierwsze, postawmy na ożywiające wzory i kolory, ale i mniejszą przepuszczalność światła. Z kolei drugie mogą mieć ciemniejsze barwy i być zrobione z grubszych tkanin.
Zmiany większego kalibru
Wszystkie wcześniejsze rady tyczyły się raczej delikatnych zmian. Natomiast jeśli myślimy o większym remoncie, jednym z najsilniejszych trendów w tym sezonie jest wystrój wnętrza w stylu paryskim. Sprawdza się on szczególnie w małych przestrzeniach – ale oczywiście nie tylko. Styl ten charakteryzuje się mieszaniem epok – w tego typu wnętrzach znaleźć możemy zarówno stare obrazy, jak i nowoczesne grafiki. Ta sama zasada tyczy się mebli – awangardowe meble, zestawione z tymi bardziej nowoczesnymi, to chyba najlepsza definicja stylu paryskiego.
– Wśród kupujących mieszkania coraz bardziej widocznie rysuje się trend urządzania mieszkań w duchu łączenia stylów. Ludzie są już zmęczeni katalogowymi, idealnymi wnętrzami. Chcą je dopasować do indywidualnych potrzeb, a często nawet wyszukują perełek z drugiej ręki, co stanowi o ich unikatowości. Dobrze wpisuje się w tę tendencję styl paryski, łączący różne nurty. Choć na pozór mogłoby się wydawać, że tego typu wnętrza to raczej relikt przeszłości, to połączenie artyzmu i awangardy z nowoczesnością wprowadza do mieszkań powiew świeżości, szybko likwidując to przeświadczenie. Co więcej, perfekcyjnie wplata się we wszechobecne zainteresowanie poprzednimi epokami i szeroko pojętym stylem vintage – komentuje Emil Basta z biura sprzedaży wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Dodatki w stylu vintage
Elementy z drugiej ręki stanowić będą ciekawe urozmaicenie naszych czterech kątów. Co więcej, możemy je zdobyć, nie płacąc ani złotówki, czy tylko za drobną opłatą. Oczywiście stoliki, ramki czy wazony znajdziemy w sieciowych sklepach, jednak warto rozejrzeć się za tego typu meblami na pchlich targach, a nawet w piwnicy naszych dziadków.
Czy zdecydujemy się na kosmetyczne zmiany, czy diametralny remont – nasze mieszkanie tętnić będzie wszechobecną rześkością. Warto zatem najpierw określić budżet, a później zaplanować, jakie działania można w nim zmieścić. Lepiej postawić na kilka mniejszych niż jedno, ale bardziej kosztowne – efekt zdecydowanie będzie bardziej widoczny.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.