Wiosenna metamorfoza mieszkania: 5 trendów, które warto znać
Ptaki śpiewają coraz głośniej, a nasza okolica emanuje coraz większą paletą kolorów. To znak, że nadeszła wiosna. Większa ilość słońca nie tylko dodaje nam energii, ale także skłania nas ku zmianom – zarówno w życiu, jak i w mieszkaniach. Jak wykorzystać aktualne trendy i wprowadzić świeży powiew do wnętrza?
Pomaluj swój świat
Wiosna to dobry moment, żeby odświeżyć swoje lokum i wypróbować nowych kolory na ścianach. Dodadzą one naszym wnętrzom świeżości niewielkim kosztem. To dobry moment również ze względu na możliwość częstszego wietrzenia pomieszczeń. Jakie kolory warto rozważyć? Dziś z mody odchodzą jasne, neutralne barwy – i ustępują nietypowym odcieniom, a nawet ich intensywnym tonom. Z pewnością modne są wciąż pastele – szczególnie: róż czy żółty.
Pozwól mieszkaniu kwitnąć
Kwiatów i florystycznych wzorów nigdy za wiele, ale szczególnie nie powinno ich zabraknąć o tej porze roku. Wiosenne wzory świetnie sprawdzą się na dekoracyjnych poszewkach – chociażby na poduszkach na salonowej kanapie. To, o czym nie powinniśmy zapominać, to fakt, że wzory muszą pozostać w spójnej kolorystyce. Inaczej wnętrze mieszkania może wyglądać chaotycznie i nieestetycznie, a nawet podświadomie drażnić. Same kwiaty nie tylko udekorują lokum, ale pozwolą nam poczuć się niczym w ogrodzie, rozpylając słodki i przyjemny zapach. Tworzenie istnej dżungli w mieszkaniu ma wielu zwolenników – o czym świadczy choćby fakt istnienia grup na Facebooku poświęconych wyłącznie pielęgnacji roślin i ciekawym gatunkom.
Nowe szaty
Za oficjalne rozpoczęcie wiosny uważa się nie tylko pierwszy przebiśnieg, ale także... pozimowe mycie okien – czy gruntowne porządki. Perfekcyjnym dopełnieniem florystycznych wzorów będą nowe firanki i zasłony, które zawisną na błyszczących oknach. W tym przypadku warto postawić na schludne, lejące i przejrzyste firanki, które wprowadzą do naszego mieszkania umilające każdy dzień ciepłe promienie słońca. Dobrym trikiem będzie również posiadanie dodatkowych zasłon na zmianę – na sezon wiosenno-letni i jesienno-zimowy. Wybierając te pierwsze, postawmy na ożywiające wzory i kolory, ale i mniejszą przepuszczalność światła. Z kolei drugie mogą mieć ciemniejsze barwy i być zrobione z grubszych tkanin.
Zmiany większego kalibru
Wszystkie wcześniejsze rady tyczyły się raczej delikatnych zmian. Natomiast jeśli myślimy o większym remoncie, jednym z najsilniejszych trendów w tym sezonie jest wystrój wnętrza w stylu paryskim. Sprawdza się on szczególnie w małych przestrzeniach – ale oczywiście nie tylko. Styl ten charakteryzuje się mieszaniem epok – w tego typu wnętrzach znaleźć możemy zarówno stare obrazy, jak i nowoczesne grafiki. Ta sama zasada tyczy się mebli – awangardowe meble, zestawione z tymi bardziej nowoczesnymi, to chyba najlepsza definicja stylu paryskiego.
– Wśród kupujących mieszkania coraz bardziej widocznie rysuje się trend urządzania mieszkań w duchu łączenia stylów. Ludzie są już zmęczeni katalogowymi, idealnymi wnętrzami. Chcą je dopasować do indywidualnych potrzeb, a często nawet wyszukują perełek z drugiej ręki, co stanowi o ich unikatowości. Dobrze wpisuje się w tę tendencję styl paryski, łączący różne nurty. Choć na pozór mogłoby się wydawać, że tego typu wnętrza to raczej relikt przeszłości, to połączenie artyzmu i awangardy z nowoczesnością wprowadza do mieszkań powiew świeżości, szybko likwidując to przeświadczenie. Co więcej, perfekcyjnie wplata się we wszechobecne zainteresowanie poprzednimi epokami i szeroko pojętym stylem vintage – komentuje Emil Basta z biura sprzedaży wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Dodatki w stylu vintage
Elementy z drugiej ręki stanowić będą ciekawe urozmaicenie naszych czterech kątów. Co więcej, możemy je zdobyć, nie płacąc ani złotówki, czy tylko za drobną opłatą. Oczywiście stoliki, ramki czy wazony znajdziemy w sieciowych sklepach, jednak warto rozejrzeć się za tego typu meblami na pchlich targach, a nawet w piwnicy naszych dziadków.
Czy zdecydujemy się na kosmetyczne zmiany, czy diametralny remont – nasze mieszkanie tętnić będzie wszechobecną rześkością. Warto zatem najpierw określić budżet, a później zaplanować, jakie działania można w nim zmieścić. Lepiej postawić na kilka mniejszych niż jedno, ale bardziej kosztowne – efekt zdecydowanie będzie bardziej widoczny.
![Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1068143937,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024
![Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit](/files/_uploaded/glownekonf_1952727664,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
![„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!](/files/_uploaded/glownekonf_1305400198,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/luna-alive-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](/files/1922771799/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Podróże
Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
![](/files/1922771799/carlos-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.