Komunikaty PR

Wiosna – czas na termomodernizację!

2021-03-29  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Niespodziewanie mroźny luty zastopował budowy i remonty. Już za chwilę ruszą jednak na nowo. Marzec to ostatni dzwonek, by dobrze zaplanować prace na najlepszy okres do wykonania ocieplenia domu, czyli na wiosnę. Dodatkowy „obowiązek” w tym roku to sprawdzenie nowych wymogów dotyczących energooszczędności budynków.

Nowe regulacje obowiązują od początku 2021 roku (PATRZ RAMKA). Wymagania dotyczące budynków to element szeroko zakrojonej polityki Unii Europejskiej zmierzającej do upowszechnienia zeroemisyjnego budownictwa. Obecne wymagania póki co mają sprawić, że budynki będą potrzebować mniej energii, w praktyce zatem będą lepiej i efektywniej zatrzymywać ciepło. Docelowo mają jednak być całkowicie samowystarczalne, jeśli chodzi o produkcję i wykorzystanie energii. Oznacza to zatem, że cel ten może być osiągnięty nie tylko poprzez wykorzystanie lepszych, energooszczędnych materiałów budowlanych, ale i montowanie odnawialnych źródeł energii.

- Już teraz wiele osób budujących domy chce produkować własną energię, stąd popularność np. instalacji fotowoltaicznych. My zaś widzimy, jak rośnie zainteresowanie materiałami  budowlanymi, dzięki którym oszczędzanie energii jest możliwe – wskazuje Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej najpopularniejszy materiał ociepleniowy – styropian.

Czas na pasywność

Nowe regulacje, zwane także standardem energetycznym 2021, określają, mówiąc najprościej, ile ciepła ma zostać wewnątrz budynku. Parametry wyliczone są dla ścian, dachów, podłóg, ale też dla okien czy drzwi. W przypadku okien czy drzwi to producenci musieli dostosować się do wymagań i zacząć produkować bardziej energooszczędne elementy. Zadaniem inwestora, czy właściciela domu jest jedynie sprawdzenie, czy kupuje stolarkę okienną i drzwiową, która odpowiada nowym normom.

Nieco inaczej jest w przypadku np. styropianu. – Skuteczność warstwy ociepleniowej zależy od dwóch rzeczy, po pierwsze – od parametrów styropianu, a po drugie – od grubości warstwy. Parametr, o którym mówimy w tym kontekście, to tzw. lambda, czyli współczynnik przewodzenia ciepła.  Im niższy, tym materiał jest bardziej energooszczędny, więcej ciepła zatrzymuje wewnątrz domu. Niższy współczynnik mają styropiany pasywne, np. takie jak Passive Pro 31. W praktyce zatem ten sam efekt wymagany przez nowe normy uzyskamy, kładąc cieńszą warstwę styropianu pasywnego lub grubszą warstwę styropianu uniwersalnego – wyjaśnia Dariusz Pruszkowski.

Trzeba jednak pamiętać, że gruba warstwa ocieplenia może mieć wpływ na wygląd budynku. Będzie to szczególnie istotne w przypadku termomodernizacji istniejących już domów. Może się na przykład zdarzyć, że okna „znikną” przy grubej warstwie styropianu, będą się wydawały nieproporcjonalnie małe. Coraz więcej osób zatem sięga po styropian pasywny. Nawet bez sprawdzania parametrów łatwo go rozpoznać. Ma charakterystyczny ciemnoszary kolor. To konsekwencja dodatku grafitu, który poprawia właściwości styropianu.

Zarówno w przypadku nowo budowanych domów, jak i termomodernizacji, projekt powinien określać rodzaj materiałów ociepleniowych i sposób ich użycia (np. grubość warstwy). – Rola specjalistów analizujących zapotrzebowanie  budynku na energię i potrafiących wskazać, jakimi sposobami w naszym konkretnym domu można ją najlepiej oszczędzać, będzie rosnąć. Warto jest w to zainwestować nie tylko dlatego, że takie jest prawo, również dlatego, że ma to bardzo konkretny wpływ na rachunki. Mniejsze zapotrzebowanie na energię to niższe koszty – podsumowuje doradca techniczny w firmie Styropmin.

** ** **

Nowe wymagania dotyczące energooszczędności budynków określane są jako warunki techniczne 2021 lub standard energetyczny 2021. Wyznaczają, jaki współczynnik przenikania ciepła (U) mają mieć poszczególne elementy domu. W porównaniu do poprzednich norm z 2017 roku ten współczynnik został obniżony, to znaczy, że mniej ciepła ma przenikać na zewnątrz.

Maksymalna wartość współczynnika przenikania ciepła (U) według standardu energetycznego 2021:

Ściany zewnętrzne

0,20

Dachy

0,15

Podłogi

0,30

Okna, drzwi balkonowe

0,90

Okna połaciowe

1,10

Drzwi zewnętrzne

1,30

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.