Komunikaty PR

Włoskie Dolce Vita na polskim stole

2023-08-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Aż trudno w to uwierzyć, ale wszystko zaczęło się w 1912 roku w malowniczym włoskim regionie Marche. To tutaj, wśród wspaniałych winnic i oliwnych gajów rozpoczęła się prawdziwa rewolucja w naczyniach i akcesoriach z plexiglasu. Ale zanim do tego doszło przedsiębiorca Enriko Guzzini dawał upust swoim fantazjom produkując przedmioty z… rogu wołu. W małym warsztacie powstawały głównie akcesoria dla palaczy – fajki, lufki na cygaretki, popielnice… Włoskim dżentelmenom brakowało jednak czegoś bardziej praktycznego i ekskluzywnego zarazem. Perino (syn Enriko) – wpadł więc na pomysł produkcji łyżek do butów. A skoro łyżki, to dlaczego nie pójść dalej i nie wymyślić czegoś dla pań domu? Sztućcami do nakładania sałaty Guzzini podbili serca domowych gospodyń, które odtąd nakładały pięknie uformowanymi łyżką i widelcem tonący w pachnących pomidorach i parmezanie pasta fresca.
A żeby było poręcznie i wygodnie sztućce powinny być lekkie i estetycznie się prezentować. I tak w 1938 roku, kolejne już pokolenie Guzzini, wprowadziło do produkcji plexiglas czyli szkło akrylowe. Robione z niego naczynia były przezroczyste, nietłukące, a jak się znacznie później okazało, mogły być poddawane recyclingowi. Wraz z pojawieniem się technologii odlewania akrylu firma rozpoczęła współpracę z najlepszymi projektantami. To właśnie dla Guzzini słynny Luigi Massoni zaprojektował w latach 60. genialny bufet na trzech kółkach z okrągłymi blatami, a kilka lat później lampkę-grzybek „Brumbury”. Największą popularność włoskiej firmie zapewniły jednak naczynia, które zachwycały kolorami, a dzięki nowym technologiom, wyglądały jak ze szkła. Prezentowały się bardzo elegancko i wykwintnie, konkurując na stole z prawdziwym szkłem czy szlachetną porcelaną.

 

I tak jest do dziś. Po ponad stu latach od powstania, włoska marka wypuszcza na stoły nową, wspaniałą kolekcję, którą nie bez powodu tytułuje „Dolce Vita”. Uczmy się więc od Włochów czerpać radość z życia! Lato sprzyja takim postanowieniom. Zaproś rodzinę, przyjaciół, nakryj pięknie stół w ogrodzie, i ucztujcie do białego rana. Co powinno się na nim znaleźć?
W nowej serii „Dolce Vita” jest wszystko czego potrzebujesz. Dzbanek na wodę lub orzeźwiającą lemoniadę – zamykany, z przykrywką, żeby cierpki zapach cytryn i limonek nie wabił owadów. Do niego set czterech wysokich szklanek i taca, na której warto postawić zestaw. Oczywiście wszystkie produkty możesz nabyć osobno. Sałaty, owoce, lody i sorbety podasz w pięknych dużych misach lub mniejszych miseczkach i salaterkach. Do wybory masz trzy rozmiary (śr. 20, 25 i 30 cm). Prezentują się naprawdę okazale – są masywne, o grubych rantach, wyglądają jak szklane i dużo osób się na to „nabiera”. Bo szkło, choć szlachetniejsze, ma jednak swoje wady – jest ciężkie, łatwo je zarysować i stłuc, a sztuczne, pochodzące z recyclingu tworzywo, wydaje się wieczne. Nie ucierpi nawet podczas mycia w zmywarce. Do mis na sałaty dobierz koniecznie sztućce do serwowania. No i pora na słodkości. Ciasta, torty, kruche ciasteczka podaj na paterach. Do wyboru dwa rodzaje – na wysokiej nóżce lub klasyczna taca, obie nakrywane przezroczystą kopułą chroniącą łakocie przed nieproszonymi gośćmi. Owoce najlepiej rozłożyć w misach typu koszyk, a słone przekąski, np. orzeszki, w kwadratowych miseczkach.

Seria „Dolce Vita” to nie tylko naczynia na niezobowiązujące przyjęcie na luzie. Z powodzeniem sprawdzą się też na uroczystym obiedzie – możesz śmiało postawić je obok porcelanowej zastawy, z pewnością dodadzą jej szyku, a nakryciu nowoczesności. Maja piękne, świetliste kolory inspirowane kamieniami szlachetnymi (turkusowy błękit, szmaragdowa zieleń, ametystowy fiolet i bursztynowy żółcień). Namawiamy do łączenia kolorów – taki barwny miks na stole sprawi, że nakrycie będzie ciekawsze, a przyjęcie weselsze! A więc „La Dolce Vita”!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Muzyka

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.