Komunikaty PR

Włoskie Dolce Vita na polskim stole

2023-08-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Aż trudno w to uwierzyć, ale wszystko zaczęło się w 1912 roku w malowniczym włoskim regionie Marche. To tutaj, wśród wspaniałych winnic i oliwnych gajów rozpoczęła się prawdziwa rewolucja w naczyniach i akcesoriach z plexiglasu. Ale zanim do tego doszło przedsiębiorca Enriko Guzzini dawał upust swoim fantazjom produkując przedmioty z… rogu wołu. W małym warsztacie powstawały głównie akcesoria dla palaczy – fajki, lufki na cygaretki, popielnice… Włoskim dżentelmenom brakowało jednak czegoś bardziej praktycznego i ekskluzywnego zarazem. Perino (syn Enriko) – wpadł więc na pomysł produkcji łyżek do butów. A skoro łyżki, to dlaczego nie pójść dalej i nie wymyślić czegoś dla pań domu? Sztućcami do nakładania sałaty Guzzini podbili serca domowych gospodyń, które odtąd nakładały pięknie uformowanymi łyżką i widelcem tonący w pachnących pomidorach i parmezanie pasta fresca.
A żeby było poręcznie i wygodnie sztućce powinny być lekkie i estetycznie się prezentować. I tak w 1938 roku, kolejne już pokolenie Guzzini, wprowadziło do produkcji plexiglas czyli szkło akrylowe. Robione z niego naczynia były przezroczyste, nietłukące, a jak się znacznie później okazało, mogły być poddawane recyclingowi. Wraz z pojawieniem się technologii odlewania akrylu firma rozpoczęła współpracę z najlepszymi projektantami. To właśnie dla Guzzini słynny Luigi Massoni zaprojektował w latach 60. genialny bufet na trzech kółkach z okrągłymi blatami, a kilka lat później lampkę-grzybek „Brumbury”. Największą popularność włoskiej firmie zapewniły jednak naczynia, które zachwycały kolorami, a dzięki nowym technologiom, wyglądały jak ze szkła. Prezentowały się bardzo elegancko i wykwintnie, konkurując na stole z prawdziwym szkłem czy szlachetną porcelaną.

 

I tak jest do dziś. Po ponad stu latach od powstania, włoska marka wypuszcza na stoły nową, wspaniałą kolekcję, którą nie bez powodu tytułuje „Dolce Vita”. Uczmy się więc od Włochów czerpać radość z życia! Lato sprzyja takim postanowieniom. Zaproś rodzinę, przyjaciół, nakryj pięknie stół w ogrodzie, i ucztujcie do białego rana. Co powinno się na nim znaleźć?
W nowej serii „Dolce Vita” jest wszystko czego potrzebujesz. Dzbanek na wodę lub orzeźwiającą lemoniadę – zamykany, z przykrywką, żeby cierpki zapach cytryn i limonek nie wabił owadów. Do niego set czterech wysokich szklanek i taca, na której warto postawić zestaw. Oczywiście wszystkie produkty możesz nabyć osobno. Sałaty, owoce, lody i sorbety podasz w pięknych dużych misach lub mniejszych miseczkach i salaterkach. Do wybory masz trzy rozmiary (śr. 20, 25 i 30 cm). Prezentują się naprawdę okazale – są masywne, o grubych rantach, wyglądają jak szklane i dużo osób się na to „nabiera”. Bo szkło, choć szlachetniejsze, ma jednak swoje wady – jest ciężkie, łatwo je zarysować i stłuc, a sztuczne, pochodzące z recyclingu tworzywo, wydaje się wieczne. Nie ucierpi nawet podczas mycia w zmywarce. Do mis na sałaty dobierz koniecznie sztućce do serwowania. No i pora na słodkości. Ciasta, torty, kruche ciasteczka podaj na paterach. Do wyboru dwa rodzaje – na wysokiej nóżce lub klasyczna taca, obie nakrywane przezroczystą kopułą chroniącą łakocie przed nieproszonymi gośćmi. Owoce najlepiej rozłożyć w misach typu koszyk, a słone przekąski, np. orzeszki, w kwadratowych miseczkach.

Seria „Dolce Vita” to nie tylko naczynia na niezobowiązujące przyjęcie na luzie. Z powodzeniem sprawdzą się też na uroczystym obiedzie – możesz śmiało postawić je obok porcelanowej zastawy, z pewnością dodadzą jej szyku, a nakryciu nowoczesności. Maja piękne, świetliste kolory inspirowane kamieniami szlachetnymi (turkusowy błękit, szmaragdowa zieleń, ametystowy fiolet i bursztynowy żółcień). Namawiamy do łączenia kolorów – taki barwny miks na stole sprawi, że nakrycie będzie ciekawsze, a przyjęcie weselsze! A więc „La Dolce Vita”!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Wyznania miłosne w architekturze Biuro prasowe
2024-07-01 | 08:00

Wyznania miłosne w architekturze

W świecie architektury, za fasadami monumentalnych budowli, kryją się niezwykłe historie miłości, pasji i zawiści. Jedną z nich jest życie ikonicznej Eileen Gray - kobiety bez formalnego
Dom Delektuj się latem z Fiskars
2024-06-28 | 14:00

Delektuj się latem z Fiskars

Lato to doskonały czas na urządzenie pikniku z przyjaciółmi albo rodziną. Tym razem użyjmy do przygotowania i serwowania pysznych dań produktów Fiskars, a gotowanie
Dom LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT
2024-06-26 | 16:10

LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT

Duńska marka meblowa BoConcept zaprasza na jedno z największych wydarzeń promocyjnych tego roku - Letnią Wyprzedaż. W dniach 15 czerwca – 31 lipca 2024 roku, znaczną część kolekcji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Konsument

Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów

Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.