Komunikaty PR

WNĘTRZARSKIE TRENDY OKIEM PROJEKTANTKI – MAGDALENA MIŚKIEWICZ PODSUMOWUJE MIJAJĄ

2020-12-16  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

2020 rok upłynął pod znakiem pandemii. Niecodzienna sytuacja wpłynęła na wiele sfer naszego prywatnego i zawodowego życia. Czy zmieniły się też nasze oczekiwania względem domowych wnętrz oraz upodobania estetyczne? Jakie wnętrzarskie trendy dominowały w mijającym roku i jakie prognozy można dziś wysnuć na 2021? Te pytania zadaliśmy Magdalenie Miśkiewicz, projektantce wnętrz i właścicielce pracowni Miśkiewicz Design.

Czy pandemia wpłynęła na oczekiwania klientów pracowni projektowych, a jeśli tak to w jaki sposób?

Magdalena Miśkiewicz: Wiosną obawialiśmy się, że wybuch pandemii zablokuje pracę biur projektowych. Na szczęście dość szybko okazało się, że Polacy nie rezygnują z kupowania, wykańczania i remontowania mieszkań. W branży projektowej panował więc w tym roku, podobnie jak w latach poprzednich duży ruch.

Zmienił się natomiast sposób komunikacji projektanta z klientami. Zamiast spotykać się osobiście, korzystamy z komunikatorów internetowych. Nie wpływa to na przebieg prac projektowych i oszczędza wszystkim czas. Klienci chętniej decydują się obecnie na usługę projektowania „pod klucz”, częściej też powierzają projektantom nadzory podczas prac remontowych. Ze względu na braki w magazynach i wydłużone terminy dostaw, inwestorzy proszą nas o szybsze wykonanie książek projektowych, tak aby zamówione elementy wyposażenia dotarły na czas. Jeśli natomiast chodzi o ich oczekiwania projektowe, to zdecydowanie częściej klienci proszą nas o uwzględnienie wygodnego miejsca do pracy w mieszkaniu czy w domu. Nie zawsze mamy możliwość wygospodarowania osobnego pomieszczenia na gabinet, ale musimy przewidzieć w projekcie przestrzeń do pracy i spotkań online. Taką, która z jednej strony zapewni użytkownikom spokój i pozwoli skupić się na sprawach zawodowych, a z drugiej da możliwość normalnego funkcjonowania pozostałym domownikom.

W jaki sposób brak największych imprez targowych wpłynął na tegoroczne wnętrzarskie trendy w naszym kraju, a także na Pani pracę? Skąd czerpała Pani inspiracje do projektów wnętrz?

MM: Muszę przyznać, że najbardziej brakowało nam w pracowni targów w Mediolanie. Tam zawsze do tej pory szukałyśmy inspiracji, poznawałyśmy nowe technologie, rozwiązania i najświeższe trendy w designie. W tym roku miałyśmy już wykupione bilety, zarezerwowane noclegi i nagle, z dnia na dzień wszystko się urwało. Głównym źródłem inspiracji stał się internet – portale wnętrzarskie i instagram, a także „burze mózgów” wewnątrz pracowni. Pandemia wszystkim nam uświadomiła, jak bardzo ważny i potrzebny jest bezpośredni kontakt z osobami z branży, możliwość przyjrzenia się „na żywo” materiałom, dotknięcia ich – te wszystkie interakcje, wymiana myśli, pomysłów i doświadczeń mają ogromne znaczenie w pracy projektanta wnętrz. I tego bardzo nam obecnie brakuje.

A co było modne w mijającym roku? Czy możemy mówić o kontynuacji wcześniejszych trendów, czy też pojawiło się coś nowego na rynku?

MM: Raczej kontynuujemy i rozwijamy to, co pojawiło się już wcześniej. W dodatkach i dekoracjach nadal modne pozostaje złoto, a jeśli chodzi o tkaniny utrzymuje się trend na miękkie welury i naturalne tkaniny o wyraźnym splocie. Doceniamy przytulny klimat retro – zaokrąglone linie mebli i lamp to powrót do estetyki lat 70. Do tego okresu nawiązuje też terrazzo czy inaczej lastryko, które kolejny rok utrzymuje się na topie wnętrzarskich trendów. Ten odkryty na nowo materiał daje projektantom ogromne możliwości i pozwala na ciekawe zabawy wzorem i kolorem.

Do łask wracają ciepłe kolory: musztardowa żółć, beże i brązy po części wypierają chłodne szarości i biele z salonów i sypialni. Kolor coraz śmielej wkracza też do naszych łazienek, udowadniając, że wcale nie muszą one być zimne i smutne, a meble nie muszą być białe. Coś, co mogliśmy zobaczyć w Mediolanie kilka lat temu, czyli kolorowe zabudowy meblowe, obecnie wiedzie prym w naszym kraju. Odcienie mięty, bladego pudrowego różu czy granatu dodają życia polskim łazienkom. Wciąż modne pozostają płytki imitujące marmur, ale tutaj też coraz częściej obok czerni i bieli pojawiają się inne, ciekawe kolory – chętniej sięgamy po płytki z brązową, złotą czy niebieską żyłką.

Zamknięci w domach jeszcze bardziej lubimy otaczać się materiałami nawiązującymi do natury. Stąd rosnąca popularność plecionek, rattanów, wikliny, rafii, bambusa i traw pampasowych, a także naturalnych doniczkowych roślin i roślinnych motywów w dekoracjach, tapetach itp.

Co Pani zdaniem wydarzy się w nadchodzącym roku? Czego będą oczekiwać inwestorzy? Jakie są Pani prognozy na 2021 rok?

MM: Wydaje mi się, że czas pandemii, trudny dla wszystkich, spowoduje, że kolor we wnętrzu będzie milej widziany. Jakbyśmy chcieli „kolorować” swój świat i życie. Uważam, że w najbliższym czasie nastąpi przełamanie monochromatycznych wnętrz, a akcenty kolorystyczne fantastycznie wzbogacą wystrój mieszkań. Barwne zabudowy, dekoracje, tkaniny i tapety dodadzą nam witalności i radości. Kolory, wykorzystane przez projektantów wnętrz w odpowiedni i przemyślany sposób potrafią kompletnie odmienić z pozoru proste i nudne wnętrze.

Zwrócimy się też w kierunku bardziej zindywidualizowanych przestrzeni. Większa ilość czasu, którą spędziliśmy i nadal spędzamy w domach zaowocuje przemyśleniami na temat wystroju i naszych potrzeb. Coraz bardziej zależy nam na projektach, które odzwierciedlają nasz charakter, osobowość i zainteresowania. Dlatego w najbliższym czasie będziemy tworzyć wnętrza niebanalne, dalekie od mainstreamowych – takie, w których nie brakuje pamiątek z dzieciństwa, osobistych akcentów i przedmiotów z duszą. Myślę, że więcej będzie też projektów eklektycznych, będziemy śmielej bawić się stylami i kolorami. Jako pracownia Miśkiewicz Design mieliśmy już okazję pracować przy tego rodzaju realizacjach – mam tu na myśli chociażby współpracę z Andrzejem Piasecznym.

Z drugiej strony spodziewam się też, że przebywanie w domach zmobilizuje niektórych do porządkowania najbliższego otoczenia i zredukowania codziennego chaosu wokół nas. Obudzi potrzebę czystej przestrzeni i klarowności we wnętrzach, większą dbałość o detal, formę i funkcjonalność. Pomoże uświadomić sobie, co tak naprawdę jest nam potrzebne w codziennym życiu, a czego mamy po prostu za dużo. Podejście „less is more” daje możliwość krytycznego spojrzenia na własne mieszkanie. Co tak naprawdę nam się w nim podoba, z czego korzystamy, a co głównie „zbiera kurz”? Może są to elementy, które wprowadzają ogólny chaos i zaburzają odbiór całości? Do takich wniosków dojdziemy w roku 2021. Pojawi się też zwiększona potrzeba funkcjonalności, która zmodyfikuje panujące trendy. Na przykład złote wykończenia nadal będą modne, ale w wersji satynowej, ponieważ takie łatwiej utrzymać w czystości. Podobnie mozaiki ustąpią miejsca bardziej funkcjonalnym płytkom wielkoformatowym. Powiedziałabym więc, że w nadchodzącym roku wnętrzarskie trendy zdominuje „racjonalne szaleństwo”.

Zdjęcia: Łukasz Zandecki

Więcej na: https://www.miskiewiczdesign.pl/realizacje/

O pracowni Miśkiewicz Design

Miśkiewicz Design to nowoczesne studio projektowe, w którym wieloletnie doświadczenie idzie w parze z odważnymi rozwiązaniami i czerpaniem inspiracji z najnowszych trendów. Filozofia architektów pracowni założonej i prowadzonej przez Magdalenę Miśkiewicz bazuje na trzech podstawowych elementach: indywidualnym podejściu, aktywnym poszukiwaniu najlepszych w danym przypadku rozwiązań oraz na bliskiej relacji z klientem. Realizacje studia projektowego cieszą się uznaniem zarówno wśród miłośników ponadczasowej klasyki, jak i wielbicieli nowoczesnych, minimalistycznych przestrzeni. Miśkiewicz Design realizuje projekty wnętrz na terenie Warszawy. Stawia na najwyższą jakość wszystkich elementów i dopracowanie najdrobniejszych detali, zapewniając klientom komfort, wygodę i modne wnętrze na długie lata. www.miskiewiczdesign.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.