Z pełną prędkością. Biuro Stadler w Warszawie zaprojektowane przez BIT CREATIVE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Szwajcarska firma Stadler od ponad 80 lat buduje pojazdy szynowe, które zapewniają bezpieczeństwo i wygodę podróżujących na całym świecie. Aranżując więc swoje biuro w Warszawie postawili na te dwie wartości. Miało być one przyjazne spędzającym tu większą część dnia pracownikom oraz komfortowe. Motywem przewodnim stały się elementy identyfikacji wizualnej marki, które odpowiedzialni za koncept wnętrz architekci z pracowni BIT CREATIVE, jak zwykle wykorzystali w nieszablonowy sposób.
960 mkw. imponującej przestrzeni o jednolitym wizualnie charakterze. Tak prezentuje się warszawska siedziba firmy Stadler - producenta pojazdów szynowych, zlokalizowana w kompleksie biurowym Business Garden w Warszawie. Zanim jednak nabrała ona konkretnej formy, odpowiedzialni za projekt architekci z pracowni BIT CREATIVE musieli sprostać ściśle sprecyzowanym oczekiwaniom Inwestora, co wymagało zastosowania wielu indywidualnych rozwiązań.
- Głównym założeniem projektowym było stworzenie biura przyjaznego pracownikom i będącego interesującą wizytówką firmy opartą na brandingu marki. W projekcie pojawiło się więc dużo indywidualnych rozwiązań związanych z firmą. Nie tylko kolorystyka poszczególnych pomieszczeń, którą należało ściśle dopasować do brandbooka, ale i oryginalne grafiki na ścianach inspirowane profilem firmy oraz specjalnie zaprojektowane lampy poprawiające akustykę – tłumaczy architekt Barnaba Grzelecki.
Wbrew ogólnym tendencjom w aranżacji przestrzeni biurowych Inwestor postawił na komfort pracy biurowej. Stąd zamiast typowych open space’ów przestrzeń funkcjonalna została podzielona na pokoje biurowe, zapewniające optymalne warunki pracy indywidualnej, a na pracę w zespołach pozwalają salki spotkań i sale konferencyjne. Największa sala konferencyjna ma 54 mkw, a mniejsze od 12 do 23 mkw.
Wizytówką firmy jest oczywiście recepcja - zaprojektowana zgodnie z brandbookiem marki. Centralnym elementem jest tu minimalistyczna w formie lada recepcyjna obłożona spiekiem kwarcowym. Efektownie podświetlona prezentuje się ona niezwykle dostojnie na tle niebieskiej ściany z również podświetlonym logiem firmy. W tej części biura odnajdziemy także imponujących rozmiarów mapę całego świata z zaznaczonymi miejscami związanymi z działalnością firmy. Pomieszczenie ociepla drewniana okładzina na ścianie i oryginalna drewniana konstrukcja sufitu.
Z kolei ideą przewodnią sal konferencyjnych są sztandarowe produkty Inwestora, czyli pociągi i tramwaje, wśród których znalazły się Flirt i Kiss, jeżdżące w Polskich miastach. W dwóch salach na ścianach pojawiają się grafiki związane z pociągami naniesione na panele Pet. Także ściany korytarzy w ciekawy sposób zostały urozmaicone grafikami przedstawiającymi pojazdy. Zaprojektowała je specjalnie na potrzeby projektu grupa Kolektyf. Ich uzupełnieniem są nawiązujące do nich naklejki na szklanych drzwiach i przeszkleniach sal spotkań i pomieszczeń socjalnych. Poszczególne pomieszczenia łączy brandowa kolorystyka - granat i biel oraz użycie naturalnych materiałów jak drewno, kamień i beton.
- Bardzo istotna w projekcie była dobra akustyka pomieszczeń, którą uzyskaliśmy poprzez użycie materiałów typu PET na ścianach i sufitach. W kilku salach pojawiły się też specjalnie zaprojektowane lampy, łączące nowoczesne oświetlenie z materiałem akustycznym. Także w pokojach biurowych na ścianach i sufitach zostały wykorzystane materiały akustyczne we wzorach specjalnie zaprojektowanych dla tej inwestycji. Przewodni kolor został zaś wpleciony w posadzki i meble - wyjaśnia architekt Jakub Bubel.
Na powierzchni biura znajdują się także dwa coffee pointy oraz przestronna kantyna, gdzie pracownicy mogą spożywać posiłki. Ta ostatnia, zlokalizowana w centrum biura, została zaprojektowana w intensywnie granatowym kolorze. Dwie ściany pomieszczenia wyłożone są lakierowanymi lamelami, a dwie rysunkiem nieba wydrukowanym na płytach PET. Dzięki temu nie tylko zachowana została spójność koncepcji aranżacji wnętrz, ale też zbudowane poczucie komfortu i pogody ducha, tak ważne we współczesnych biurach.
Inwestor: Stadler
Lokalizacja: Kompleks biurowy Business Garden przy ul. Żwirki i Wigury 18a, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Joanna Zaorska
Zdjęcia: Fotomohito
www.bitcreative.info
Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.