Komunikaty PR

Z podróży do wnętrza – wakacyjne inspiracje i pomysły na aranżację łazienki

2023-07-26  |  12:05

Podróżowanie to nie tylko doskonały sposób na wypoczynek. To także źródło wyjątkowych inspiracji – nie tylko tych kulinarnych. Niezależnie od tego, dokąd zmierzamy, warto uważnie obserwować otoczenie. Dzięki temu z wakacyjnego urlopu, oprócz pamiątek i pięknych wspomnień, możemy przywieźć oryginalne pomysły na aranżację wnętrz.

Pamiątki z wakacji to nie tylko zdjęcia, drobne dekoracje czy upominki – przeżycia i wspomnienia można utrwalić również w innych sposób. Jednym z nich jest sztuka uważnej obserwacji, inspirowania się lokalną kulturą, rozwiązaniami, designem, a następnie zaimplementowanie ich w codziennym otoczeniu i wnętrzach. Idealną przestrzenią są łazienki, które możemy urozmaicić barwami, wzorami, trendami i stylami z całego świata. 

Ze Skandynawii przez Francję do Japonii

Styl skandynawski uważa się dziś za flagowy „produkt aranżacyjny” krajów nordyckich. W rzeczywistości powstał w Danii w latach 30-tych XX wieku, swój pełny rozkwit zaliczając w połowie lat 50-tych. Jego główne cechy to funkcjonalność, prostota i przytulny klimat, realizowane z zastosowaniem naturalnych materiałów i jasnych kolorów. – Stylistyka skandynawska padła w Polsce na bardzo podatny grunt, eliminując z naszych mieszkań ciężkie meblościanki, wzorzyste kanapy i natłok dekoracji. Rozgościła się również w łazienkach, do których chętniej wybieramy jednolite kafelki, jasne barwy i zabudowę z naturalnego drewna. Funkcję dekoracji przejęła z kolei prosta armatura oraz strategicznie rozlokowane punkty światła. Łazienki urządzone w stylu skandynawskim są przytulne i sprzyjają wyciszeniu – mówi Joanna Karolczak, ekspert marki TECE.

Minimalizm – słowo klucz współczesnych aranżacji – to również cecha coraz modniejszej w ostatnich latach stylistyki japońskiej. Ją również chętnie implementujemy w łazienkach, celując w meble i dodatki o prostej formie oraz w stonowanych kolorach. Jasne barwy natury nabierają w łazienkach z Dalekiego Wschodu nieszablonowej urody. Szczególnie prezentują się w zestawieniu z zielenią i błękitem oraz z szarościami czy czernią. Idealnym dopełnieniem aranżacji są proste w formie baterie, dodatki z kamienia, bambusa, drewna oraz rośliny, które zbliżają nas do natury.

Jeśli pociąga nas kolor i wzór, zajrzyjmy do łazienek krajów śródziemnomorskich – przywieziemy z nich błękit morza, ciepło piasku, fiolet lawendy, zieleń oliwek oraz wachlarz ornamentów i mozaik, które można stosować w roli motywów wiodących bądź dekoracji. Możliwości jest wiele. Prowansja, Toskania, Grecja – każdy z tych regionów ma swoje cechy charakterystyczne, które można przywołać ciekawymi dodatkami, roślinami czy tekstyliami. Co poza tym? Wolnostojące wanny, umywalki w kształcie mis, postarzane meble o giętej linii, ozdobna i miękka w formie armatura, a przede wszystkim – naturalne materiały w ciepłych barwach – całoroczne lato.

Naturalnie i artystycznie

Pomysły aranżacyjne do swoich wnętrz możemy czerpać nie tylko z gotowych łazienek odwiedzanych podczas podróży, lecz również – z natury otaczającej nas w odwiedzanych miejscach. To ona staje się często główną inspiracją dla koncepcji materiałowych oraz kompozycji kolorystycznych. 

Tonacje zieleni drzew i krzewów, botaniczne motywy dyktowane kwiatami i kształtami liści, błękit wody o różnych porach dnia, szarości oraz beże piasku i kamienia, czerń lawy i skał – to nieprzebrane źródło inspiracji do projektów naszych łazienek oraz szerokiej gamy wyposażenia. – Skały Morza Egejskiego, pustynie Ameryki, aura londyńskich ulic, kamienne mury  świątyń u brzegów Morza Jońskiego – to kolory świata, które potrafią zawładnąć wyobraźnią projektantów, dając efekt w postaci serii przycisków łazienkowych. To tylko jeden z licznych przykładów na to, jak natura inspiruje nas do kreowania nowych rozwiązań, korzystania z jej niezwykłych struktur i odcieni – mówi Joanna Karolczak.

Barwy czerpane z natury w niewymuszony sposób łączą się z naturalnymi materiałami – kamieniem czy drewnem. To surowce, które oferują nieprzebrane wręcz kompozycje struktur i tekstur, kreujących przytulny klimat oraz budujących efekt głębi. Dostępne są nie tylko w postaci glazury czy zabudowy meblowej – na rynku znajdziemy również przyciski spłukujące wykonane z drewna, kamienia lub marmuru.

Zwiedzanie świata to również zwiedzanie zabytków i muzeów. Projektanci wnętrz wiedzą najlepiej, że czasem jedno dzieło sztuki wystarczy za inspirację do wyjątkowej aranżacji. Przykładem niech będzie łazienka w stylistyce obrazów Mondriana - które znajdują się m.in. w muzeach Hagi, Amsterdamu czy Nowego Jorku - zrealizowana dzięki odpowiedniej konfiguracji płytek i nietypowej kolorystycznie armatury.

Higieniczne zwyczaje

Podpatrzone na świecie rozwiązania to nie tylko sfera estetyki kolorystycznej czy materiałowej. Podczas podróży warto również czerpać inspiracje z podejścia do takich kwestii, jak higiena.

W Japonii do codziennej higieny – zarówno ciała, jak i otoczenia – przywiązuje się bardzo dużą wagę. W japońskiej łazience zawsze znajduje się prysznic, z którego korzysta się przed kąpielą w wannie. W naszych warunkach obie funkcje idealnie spełnia wanna z parawanem, pozwalająca na swobodną kąpiel oraz korzystanie z deszczownicy czy prysznica. - Warto wiedzieć, że to właśnie Japończycy ze swoją pasją do higieny rozpowszechnili także ideę toalety myjącej. Automatyczne miski z funkcją mycia są dziś powszechnie dostępne oraz polecane przez specjalistów, a stosowane w nich rozwiązania sprzyjają higienie oraz ekologii. Przy ich wyborze warto jednak kierować się prostotą działania, brakiem konieczności podłączenia do prądu oraz intuicyjną obsługą – dodaje ekspert marki TECE.

Podróżując po świecie obserwujmy zwyczaje miejscowej ludności i podejście do aranżacji wnętrz. Pewne rozwiązania mogą nas zaskoczyć. Innym pozwolimy rozgościć się także w naszych łazienkach. To niezwykła pamiątka, a zarazem sposób na oryginalną i funkcjonalną przestrzeń sanitarną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Muzyka

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.