Komunikaty PR

Zacznijmy od podstaw, czyli izolacja fundamentów

2021-02-24  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Trwałe, mocne, odporne. Dom powinien się wspierać na takich właśnie fundamentach. Ich prawidłowe wykonanie i ocieplenie mają kluczowe znaczenie dla późniejszego komfortu życia, a także niebagatelny wpływ na zdrowie mieszkańców. Chcemy mieć ciepły i suchy dom? Musimy zadbać o fundamenty.

Fundamenty niejako zakorzeniają dom w ziemi. Jednocześnie oznacza to też poważne wyzwanie. Podłoże, gleba są źródłem wilgoci, zatem fundamenty powinny nie tylko dawać wsparcie całej konstrukcji domu, ale też stanowić osłonę przed pochodzącą z podłoża wodą. – Z tego względu ocieplenie domu powinno objąć cały budynek, od fundamentów przez piwnicę aż pod dach. Można to porównać do termicznej odzieży, efekt naprawdę odczujemy wtedy, gdy zaczniemy od suchych, termicznych skarpetek i zadbamy o każdy kolejny fragment garderoby – mówi Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej najpopularniejszy materiał ociepleniowy – styropian.

Wilgoć pochodzi m.in. z wód gruntowych, czy opadów (deszczu i śniegu). Może także dojść – w razie nieprawidłowego wykonania fundamentów – do kondensacji pary wodnej, co również prowadzi do zawilgocenia. Dodatkowo możemy mieć do czynienia z tzw. podsiąkiem kapilarnym. To zjawisko polega na przemieszczaniu się wody w ośrodku porowatym jakim są cegły czy beton. W praktyce zatem woda jest „przenoszona“ ku górze poprzez pory w podłożu, a w konsekwencji prowadzi do widocznych plam wilgoci na murze.

W starym budownictwie podsiąk kapilarny jest często spotykany. Jedną z przyczyn może być niepełna izolacja termiczna. Co to oznacza? Często brakuje poziomej warstwy ocieplania. – I znów wracamy do podstawowego warunku prawidłowej termoizolacji – musi obejmować każdy element domu. Izolujemy fundamenty, ściany, dach, a także – podłogi i stropy, a zatem warstwa ocieplenia układana jest zarówno po linii pionowej, jak i poziomej, a w języku budowalnym mówimy o przegrodach pionowych i poziomych –podkreśla Dariusz Pruszkowski.

Liczy się dopasowanie

To nie koniec. Różne elementy budynku mają różne potrzeby, jeśli chodzi o stosowane materiały ociepleniowe. Fundamenty (podobnie jak piwnice czy podłogi na gruncie, jeśli dom jest niepodpiwniczony) są narażone na zwiększone oddziaływanie wilgoci. Zatem termoizolacja musi mieć zwiększoną odporność na wilgoć.

Stosuje się więc specjalistyczny styropian o podwyższonej odporności na wilgoć. Przykładem takiego materiału jest np. Hydromin produkowany przez Styropmin. Już sama nazwa wskazuje, że jest przeznaczony do miejsc, gdzie ochrona przed wilgocią stanowi wyzwanie. Sprawdza się przy termoizolacji fundamentów, piwnic, cokołów, ale także może być wykorzystywany na dachach, choćby w przypadku dachów zielonych.

Eksperci do znudzenia przypominają przy tym: izolujesz fundamenty, świetnie, ale pamiętaj – ważnym częścią tych prac jest ocieplenie poziome – będzie to podłoga piwnicy lub np. podłoga parteru domu. Chodzi o to, by warstwa ocieplenia nie miała przerw i szczelnie otulała cały dom.

Lepiej zapobiegać

Jeśli wilgoć wda się w ściany, musimy wtedy rozpocząć niezwykle trudną walkę na dwa fronty. Po pierwsze - o wysuszenie, co jest długotrwałe i skomplikowane, oddziałujemy z zewnątrz i przede wszystkim na skutki. Po drugie - o zniwelowanie niekorzystnego wpływu na domowników. Wilgoć w domu to przecież ryzyko dla zdrowia. Nie chodzi tylko o przeziębienia, ale i o znaczenie poważniejsze schorzenia układu oddechowego, czy np. alergie. Rośnie także ryzyko pojawienia się szkodliwych dla ludzi grzybów czy pleśni.

Ale, co najważniejsze, wszystkiemu temu można zapobiec na etapie budowy domu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.