Komunikaty PR

Zadbaj o planetę! Oddaj elektrograty i otrzymaj od Castoramy polskie wrzosy

2023-09-06  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Już 7 września rusza kolejna akcja Castoramy “Kwiaty za elektrograty”. Popularna sieć DIY przez trzy dni będzie przyjmować odpady elektryczne i elektroniczne, które w bezpieczny sposób zostaną poddane utylizacji. W zamian osoby, które oddadzą zepsuty sprzęt otrzymają polskie wrzosy. Zbiórka będzie realizowana we wszystkich sklepach Castorama na terenie kraju.

 

Castorama kolejny raz promuje postawy proekologiczne i zachęca swoich klientów do odpowiedzialnej segregacji. Cyklicznie prowadzona zbiórka cieszy się od 13 lat dużą popularnością. W ramach tegorocznej, jesiennej akcji, każda osoba może otrzymać nawet dziesięć sadzonek wrzosów. Kwiaty przyznawane są na podstawie rodzaju przekazywanego sprzętu. Castorama przyjmuje od sprzętu AGD, przez telefony komórkowe, elektronarzędzia, komputery, telewizory, aż po baterie.

 

Akcja “Kwiaty za elektrograty” to odpowiedź na współczesne problemy ekologiczne. Według danych Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w 2021 roku w Polsce zebrano 6560 tys. ton elektrośmieci. W porównaniu z 2018 rokiem to wzrost o 180%*. Troska o środowisko to jeden z priorytetów Castoramy. Sieć regularnie edukuje i inspiruje klientów do podejmowania odpowiedzialnych wyborów zarówno w obszarze budownictwa, codziennego użytkowania produktów, jak i ich utylizacji. W minionej, wiosennej edycji zebrano w jeden weekend rekordową liczbę elektrośmieci - aż 497 ton odpadów, które w bezpieczny sposób zostały poddane utylizacji. 

 

Castorama, jako firma odpowiedzialna społecznie, dba o planetę każdego dnia. W pracy zwracamy uwagę na redukcję odpadów i ich odpowiednią segregację. Co więcej, tworzymy produkty z recyklingu, np. doniczki, stworzone z folii LDPE, wykorzystywanej w sklepach do zabezpieczania palet. To nie wszystko – działamy nie tylko wewnątrz naszej organizacji, ale także motywujemy klientów do odpowiedzialnych wyborów. - powiedział Paweł Świętochowski, Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.

 

Wrzosy, które będą rozdawane w ramach jesiennej akcji pochodzą od polskiego producenta. Aby jak najdłużej cieszyły oko, należy odpowiedni o nie dbać. Przede wszystkim konieczne jest ich regularne nawadnianie i zapewnienie im odpowiedniego podłoża dedykowanego wrzosom, które dostępne jest w Castoramie. Rośliny te lubią światło i osłonięte od wiatru stanowiska. Nie warto jednak wystawiać ich na bezpośrednie, ostre słońce, ponieważ takie warunki im nie służą. Dodatkowo wrzosy można cyklicznie nawozić specjalnym biohumusem.

 

Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - MB Recycling. Regulamin akcji dostępny jest na https://www.castorama.pl/kwiaty-za-elektrograty-2023 i w Punktach Obsługi Klienta w sklepach stacjonarnych.

*Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, https://www.gov.pl/web/gios, Warszawa 2021

 

***

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 99 sklepach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia prawie 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej 1470 sklepów w 8 krajach Europy – szczegóły na stronach castorama.pl oraz kingfisher.com. Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać na stronie Zrównoważony rozwój (castorama.pl).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.

Moda

Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.