Komunikaty PR

Domoteka zaprasza na Zielony Domomarket

2022-03-23  |  01:00
Biuro prasowe

Od kilku sezonów możemy obserwować znaczący wzrost zainteresowania zielenią i roślinami we wnętrzach. Nowe rozwiązania dekoracyjne i architektoniczne z udziałem flory będzie można poznać́ już̇ 25 i 26 marca 2022 w organizowanych przez Domotekę targach roślin i dodatków do wnętrz. 

 

Ogrody wertykalne, rośliny doniczkowe, akcesoria do ich eksponowania i pielęgnowania, a przede wszystkim sposoby aranżowania wnętrz za pomocą̨ roślin na większą i mniejszą skalę – to wszystko czeka na odwiedzających Zielony Domomarket w Domotece. 

Trend stawiający na obecność roślin we wnętrzach na niemal masową skalę trwa już jakiś czas i nie wygląda na chwilową modę̨. Należy do tych tendencji, które wynikają ze zmian stylu życia, w tym przemian urbanistycznych. Zwróciliśmy się w stronę naturalnej roślinności, bo w naszym otoczeniu – na ulicach, przed oknami, miejscach pracy i użyteczności publicznej – jej brakuje. Nowe apartamentowce i biurowce wyrastają szybko, ale zbudowanie dla nich zielonego zaplecza wymaga czasu. Rozwiązaniem mogą być żywe zielone ściany i fasady, zwłaszcza że często łączą się z innymi projektowymi rozwiązaniami proekologicznymi i zrównoważonym budownictwem. 

 

– Początek wiosny to najlepszy moment na zajęcie się roślinami, ale braliśmy pod uwagę także inny, może nawet bardziej znaczący aspekt wydarzenia. W obecnej, wymagającej sytuacji potrzebujemy wiele optymizmu i energii do działania, a chyba nic skuteczniej ich nie dodaje niż otoczenie roślin, domowych i ogrodowych, oraz towarzystwo innych ludzi i wzajemna wymiana pomysłów i wiedzy. Nie mówiąc o tym, jak ekscytującą ideą jest potraktowanie roślin jako stałego, efektownego i funkcjonalnego elementu architektonicznego wnętrza – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki. 

 

Wśród wystawców znajdą się między innymi Florabo – firma, która projektuje i wykonuje kompleksowe aranżacje roślinne do wnętrz, a także produkuje innowacyjne rozwiązania do ekspozycji roślin, takie jak zielone ekrany czy ściany roślinne oraz Vertiforma, marka oferująca ręcznie wytwarzane ogrody wertykalne. Na targach będzie również̇ obecna pracownia florystyczna Blooming Art. Łącznie swoją ofertę̨ zaprezentuje 20 marek. 

Podczas Domomarketu odbędzie się akcja Zielony Weteran Florabo. Jest ona szansą dla roślin-emerytów na znalezienie nowych opiekunów, a dla opiekunów – na kupienie (za niewielką kwotę) zdrowych, okazałych roślin, które właśnie przechodzą na emeryturę po niełatwej pracy w warszawskich biurowcach. Dodatkowe atrakcje to warsztaty tworzenia dekoracji techniką makramy (prowadzone przez Inspiradonię) i obrazów z chrobotka, efektownej rośliny z potencjałem (Z Pasją Tworzone) oraz warsztaty dla dzieci z sadzenia kwiatów (Akademia Harmonika). 

 

– W ramach weekendu Zielony Domomarket, którego głównym roślinnym wystawcą jest Florabo, do kupienia lub zaadoptowania w Domotece będzie ponad 3000 egzotycznych roślin. W Domotece będzie można kupić lub zaadoptować za darmo rośliny, które przechodzą na emeryturę po czasie spędzonym w warszawskich biurowcach, czyli tak zwanych zielonych weteranów. Do kupienia będą także rośliny kolekcjonerskie, czyli takie, których unikalne piękno wyjątkowo zachwyca i dekoruje wnętrza – komentuje Karolina Rudnicka, Menadżer projektu Zielony Weteran we Florabo. 

 

Zielony Domomarket
Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka

ul. Malborska 41, Warszawa 

25 marca, piątek: 12:00-20:00
26 marca, sobota: 10:00-20:00
Wstęp bezpłatny 

 

Więcej informacji na temat targów znajduje się na stronie www.domoteka.pl 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Urodzinowe prezenty z okazji 25-lecia CH Borek Biuro prasowe
2024-10-03 | 01:20

Urodzinowe prezenty z okazji 25-lecia CH Borek

Centrum Handlowe Borek jest już z Wami od ćwierćwiecza! Przez ten długi czas dokładaliśmy wszelkich starań, aby wszyscy – nasi sąsiedzi i przyjaciele, wracali do nas jak
Zakupy Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka
2024-10-01 | 14:00

Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka

  Czy kraje bałtyckie – Litwa, Łotwa i Estonia - to dobry kierunek ekspansji zagranicznej? Sprawdźmy to! Szacuje się, że będą to jedne z najszybciej rozwijających się
Zakupy W Pepco rusza projekt Cena jakiej nie było
2024-09-30 | 12:00

W Pepco rusza projekt "Cena jakiej nie było"

Pepco zaskakuje nowymi, niższymi cenami kilkudziesięciu linii produktowych ze swojej podstawowej oferty. Asortyment tańszych towarów obejmuje m.in. ubrania dla dzieci i dorosłych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.