Dzień Ojca – czym zaskoczyć tatę w dniu jego święta?
23 czerwca to data dobrze znana dzieciom oraz dorosłym – to właśnie w tym dniu obchodzony jest Dzień Ojca! Poniżej kilka faktów związanych z tą okolicznością oraz krótki poradnik, czym zaskoczyć tatę w dniu jego święta, by sprawić mu radość.
Święto zapoczątkowano w Stanach Zjednoczonych na początku XX wieku, ale szybko przyjęło się także w Europie. Obecnie Dzień Ojca obchodzi się praktycznie na całym świecie, nie oznacza to jednak, że wszyscy świętują tego samego dnia. Na Litwie Dzień Ojca przypada na pierwszą niedzielę czerwca, w Austrii tatusiowie świętują w drugą niedzielę czerwca, natomiast w krajach skandynawskich w drugą niedzielę listopada.
W Polsce jest to dość nowe święto, bo wprowadzone dopiero w 1965 roku, a jego data została ustalona na 23 czerwca.
Prezenty od serca
Przygotowując prezenty z okazji Dnia Ojca warto pamiętać, że najcenniejsze są te wykonane samodzielnie i wręczane od serca. Tata z pewnością ucieszy się nawet z symbolicznego prezentu i wspólnie spędzonego czasu. Najważniejsze, by 23 czerwca być razem z nim i celebrować Dzień Ojca.
Wspólny spacer, obiad, oglądanie rodzinnych albumów? To zawsze dobry pomysł. Rodzinne chwile można dodatkowo osłodzić, sięgając po ulubione żelki HARIBO. To smak radości, który wielu ojców z pewnością pamięta z dzieciństwa! Klasyczne Złote Misie to propozycja dla wielbicieli tradycyjnych owocowych smaków, a Happy Cola kwaśne z pewnością zaskoczą połączeniem słodyczy z kwaśną posypką. Będą idealne jeśli tata jest zwolennikiem innowacyjnych smaków. Wariantem łączącym różne gusta jest nowość HARIBO – Starmix.
To kompozycja 6 rodzajów żelek w jednej paczce, która dzięki różnorodności smaków i kształtów zapewnia wspaniałą zabawę i daje możliwość dzielenia się. Żelki wisienki, dżdżownice, smoczki, dwuwarstwowe żabki czy misie – niezależnie od wyboru – zawsze będzie smacznie!
Symboliczny upominek, dużo uśmiechu i miłości – to przepis na radosne świętowanie dla dzieci i dorosłych! Wspaniałego Dnia Ojca!
O HARIBO:
Firma HARIBO założona została przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn.
Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela HAns RIegel oraz nazwy miejscowości BOnn.
Od 1992 roku produkty HARIBO dostępne są w Polsce. Mocno owocowe żelki, delikatne pianki oraz kolorowe rozpuszczalne gumy do żucia MAOAM bardzo szybko zyskały popularność wśród dzieci i… dorosłych.
Najbardziej rozpoznawalnym produktem HARIBO są „ZŁOTE MISIE” – różnokolorowe żelki w 6 smakach.
Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy!
Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!
Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata?" – opowieści o pozytywnym ojcostwie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.