Dzień Promocji Wolontariatu w Wola Parku
Dlaczego warto zostać wolontariuszem, jak i komu można pomóc, jakie oferty wolontariatu są dostępne na Woli i Bemowie – na te i inne pytania odpowiedzą wolontariusze w ramach Dnia Promocji Wolontariatu. 5 marca przedstawiciele Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo oraz miejskiego projektu „Ochotnicy warszawscy” zapraszają do specjalnie przygotowanego stanowiska w Wola Parku. Akcji, skierowanej do wszystkich, którzy już aktywnie działają lub dopiero myślą o rozpoczęciu wolontariatu, będzie towarzyszyła wyjątkowa wystawa fotograficzna z życia wolontariusza autorstwa Mariana Rynkiewicza.
Odwiedzając stanowisko Dnia Promocji Wolontariatu w Wola Parku, wolontariusze opowiedzą nie tylko o idei wolontariatu, ale przede wszystkim o podejmowanych działaniach. To okazja, aby dowiedzieć się jak zaangażować się w pomoc, jakie są rodzaje pomocy oraz do jakich akcji można się przyłączyć na terenie całej Warszawy.
Wolontariusze pomogą wszystkim chętnym zarejestrować się na stronie internetowej dla warszawskich wolontariuszy www.ochotnicy.waw.pl. Portal działa w ramach projektu, realizowanego we współpracy z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi. Jego celem jest wspieranie i podnoszenie kompetencji wolontariuszy oraz wzmacnianie zaangażowania w wolontariat w Warszawie poprzez promowanie i zwiększanie liczby jego organizatorów.
Wszyscy zgadzamy się co do tego, jak cenne jest wzajemne wspieranie się. Nawet najdrobniejsza pomoc przynosi wiele dobrego nie tylko dla osoby, której się pomaga. To także satysfakcja dla osoby, która niesie tę pomoc. W naszych działaniach staramy się pomagać w różny sposób. Organizujemy akcje wspierające osoby starsze i osamotnione, a także dzieci i młodzież. Wolontariat to zdecydowanie jeden z najpiękniejszych sposobów wsparcia – powiedziała Katarzyna Olesińska, Community Engagement Leader w Ingka Centres.
Ingka Centres, właściciel Wola Parku, od wielu lat aktywnie angażuje się w życie lokalnych społeczności. Przykładem jest m.in. zeszłoroczna akcja #WSPIERAJMYSIĘ w Święta, podczas której seniorom przekazano tysiąc świątecznych koszyków. Wielkanocne paczki trafiły do mieszkańców Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Gdańska oraz Lublina dzięki partnerstwu z Caritas Polska, a także wsparciu rzeczowemu sklepów IKEA. W kolejnej świątecznej kampanii Wola Park przygotował paczki z upominkami, które w grudniu 2020 roku trafiły do 100 seniorów mieszkających w okolicy. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane we współpracy z dwoma klubami seniora prowadzonymi przez Spółdzielnię Mieszkaniową Wola.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.