Komunikaty PR

10. edycja programu „Dziel się Uśmiechem” dobiegła końca

2023-06-15  |  13:00
Biuro prasowe
  • Do programu w kończącym się właśnie roku szkolnym przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli.
  • Kolejne blisko 100 tysięcy dzieci nauczyło się dbać o zdrowy uśmiech.
  • W ciągu 10 edycji w programie wzięło udział blisko 900 tysięcy dzieci w polskich szkołach.

W dobiegającym właśnie końca roku szkolnym program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” obchodził swój jubileusz. Inicjatywa powstała w 2013 roku dzięki współpracy Mars Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża w odpowiedzi na skalę próchnicy w Polsce. Od tego czasu już blisko 900 tysięcy dzieci ze szkół podstawowych w całym kraju miało okazję wziąć udział w programie i w ciekawy, angażujący sposób poznawać zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. W ramach tegorocznej 10 już odsłony ogólnopolskiej akcji, prawie 100 tysięcy dzieci uczestniczyło w zajęciach dydaktycznych oraz zdobyło wiedzę na temat tego, jak dbać o zęby by cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.

Według badań blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków w Polsce ma próchnicą. Choroba ta wiąże się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami, może też zwiększać ryzyko występowania innych chorób oraz zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Dlatego właśnie Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż wspierani merytorycznie przez ekspertów z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej konsekwentnie realizują działania, których celem jest uczenie dzieci szkolnych oraz ich rodziców i opiekunów zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” już po raz czwarty była Magdalena Różyczka – polska aktorka i działaczka społeczna.

W jubileuszowej edycji udział wzięło blisko 100 tysięcy uczniów z prawie 900 szkół podstawowych w całym kraju. Nie byłoby to możliwe bez aktywnego zaangażowania a w realizację programu ponad 1200 nauczycieli. Na finansowanie programu firma Mars Polska tradycyjnie przeznaczyła 1% ze sprzedaży gum bezcukrowych Orbit® we wrześniu i październiku. W tym roku dzięki wsparciu konsumentów kwota ta osiągnęła aż 811 tysięcy złotych

Dekada trwania programu „Dziel się Uśmiechem” i blisko 900 tysięcy wyedukowanych dzieci to dla nas powód do ogromnej dumy. Jako producent gum bezcukrowych – których żucie stanowi jeden z elementów profilaktyki zdrowia jamy ustnej – oraz firma odpowiedzialna społecznie cieszymy się, że możemy wspierać młode pokolenia w edukacji prozdrowotnej. Jest tomożliwe dzięki konsekwentnej współpracy z naszymi wieloletnimi partnerami PCK, PTS i PTSD oraz dzięki wsparciu konsumentów – podkreśliła Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska

Co nas niezmiernie cieszy, w ramach jubileuszowej edycji „Dziel się Uśmiechem” do akcji przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli. To ważne, bo problem próchnicy oraz złego stanu zdrowia jamy ustnej wśród dzieci jest wciąż aktualny – zarówno w Polsce, jak i w globalnie. Według danych WHO między rokiem 1990 a 2019 więcej osób na świecie zachorowało na próchnicę niż się urodziło[1]. Sytuacja ta motywuje nas do podejmowania dalszych działań oraz do docierania z programem „Dziel się Uśmiechem” do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców ­– skomentowała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża

Nieodłącznym elementem programu jest przekazywanie zasad profilaktyki jamy ustnej w przystępnej formie czterech prostych kroków dla zdrowych i czystych zębów

  1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
  2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
  3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów. 
  4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.  

W ramach programu „Dziel się Uśmiechem” organizatorzy oraz partnerzy merytoryczni podkreślają, jak istotne jest budowanie zdrowych i dobrych nawyków od najmłodszych lat, aby uniknąć zachorowania na próchnicę w przyszłości. Dlatego właśnie w ramach startującej we wrześniu 11. edycji, program „Dziel się Uśmiechem” zostanie rozszerzony również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkolnych zerówek, dla których zaprojektowano dostosowane do wieku i angażujące materiały edukacyjne. 

 


[1] WHO Global Oral Health Report, 2022 r., s. 10.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema

Podczas najbliższej edycji Polsat Hit Festival satyryk zaprezentuje się w nietypowej dla siebie roli – zamiast jak zwykle rozśmieszać publiczność do łez, zaśpiewa. W trakcie koncertu „Gdzie się podziały tamte prywatki” w jego wykonaniu będzie można usłyszeć dwa wielkie przeboje wylansowane przed laty przez Krzysztofa Krawczyka i Andrzeja Zauchę. Tadeusz Drozda podjął wyzwanie, zapowiada, że postara się mu sprostać, a jednocześnie nie ukrywa, że nieco się stresuje chociażby z tego powodu, że wśród nowego pokolenia artystów nie ma zbyt wielu znajomych.

Muzyka

Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować

Wokalistka przyznaje, że z dużą radością przyjęła zaproszenie do udziału w Polsat Hit Festiwal 2025. Dla niej bowiem występ w Operze Leśnej w Sopocie ma niezwykle sentymentalny wymiar. Jeszcze będąc dzieckiem oglądała w telewizji koncerty z Sopotu i marzyła, by kiedyś stanąć na tej kultowej scenie. Marzenie się spełniło i teraz, kiedy tylko ma taką możliwość wraca do tego amfiteatru z ogromną przyjemnością. W piątek Bryska zaśpiewa w koncercie „Radiowy Przebój Roku”.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.