15 milionów dzieci przez 17 lat wzięło udział w programach CSR Grupy Maspex
Dzieci i młodzież są naszą przyszłością. To również oni – jako decyzyjni dorośli – już niedługo będą odpowiedzialni za losy planety. Właśnie dlatego bardzo istotne jest promowanie wśród nich zdrowych nawyków i życia w zgodzie z naturą. Grupa Maspex w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” i swoich działań CSR od wielu lat prowadzi programy społeczne i programy edukacyjne skierowane do najmłodszych. Do tej pory w tych działaniach wzięło udział już ponad 15 milionów dzieci. W ich realizację co roku zaangażowani są uznani eksperci i partnerzy merytoryczni. Tegoroczne edycje (w roku szkolnym 2022/2023) wspierane są m.in. przez właściwe wydziały Komendy Głównej Policji, psychologów, metodyków, dietetyków, UNEP/GRID-Warszawa, Czepczyński Family Foundation oraz Interzero.
Wiele kierunków – wspólny cel
Zrozumienie znaczenia właściwego sposobu żywienia, zasad bezpieczeństwa, aktywności fizycznej czy nawyków ekologicznych w codziennym życiu to pierwsze kroki w kierunku lepszej przyszłości najmłodszych pokoleń. To właśnie one już niedługo będą podejmowały ważne decyzje dotyczące codziennego życia, zwyczajów, a co za tym idzie – będą miały wpływ na kondycję naszej planety. Niezwykle ważna więc jest edukacja dzieci i młodzieży – zarówno w domu, jak i podczas zajęć wczesnoszkolnych i szkolnych. Z myślą o przyszłych pokoleniach i w odpowiedzi na aktualne wyzwania społeczne oraz potrzeby dzieci i rodziców Grupa Maspex stworzyła skierowane do najmłodszych programy społeczne o charakterze edukacyjnym. Firma już od 17 lat zachęca najmłodszych do uprawiania sportu i aktywnego spędzania czasu. Działania edukacyjne to również szerzenie wiedzy wśród dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia, roli warzyw i owoców w codziennej diecie, ekologii i ochrony środowiska, a także zasad dbania o bezpieczeństwo. To unikalne projekty, które cieszą się uznaniem wśród rodziców i nauczycieli, czego efektem są miliony wyedukowanych przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych i liceów.
Niemal 3 miliony dzieci zdobywało wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa
Jednym z projektów prowadzonych przez Grupę Maspex jest „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. To program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, realizowany od 14 lat przez markę Puchatek. Projekt ma na celu wykształcanie wśród pierwszoklasistów prawidłowych nawyków w zakresie bezpieczeństwa w pięciu strefach: na drodze, w domu, w szkole, w internecie, a także w relacji z rówieśnikami. Bo to właśnie świeżo upieczeni uczniowie stają przed wieloma obowiązkami i wyzwaniami po raz pierwszy – nawiązują nowe relacje, samodzielnie wracają ze szkoły, wyjeżdżają na wycieczki klasowe, zostają sami w domu czy korzystają z internetu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bezpłatnych materiałów edukacyjnych – pomocy dydaktycznych wraz ze scenariuszami, filmów edukacyjnych czy kart pracy – opracowanych przez ekspertów, w tym psychologów, metodyków i opiniowanych przez właściwe wydziały Komendy Głównej Policji. Do tej pory w projekcie wzięło udział już ponad 3 miliony dzieci, a w tegorocznej edycji (w roku szkolnym 2022/2023) bierze udział 225 tysięcy uczniów i 8 tysięcy nauczycieli z 7 tysięcy szkół podstawowych. Podobnie jak w zeszłym roku uczestnicy XIV edycji programu mają możliwość wziąć udział w kreatywnym konkursie szkolnym. Wszystkie szczegóły na ten temat można znaleźć na stronie www.akademiapuchatka.pl.
Akademia Bezpiecznego Puchatka co roku zdobywa uznanie wśród nauczycieli Jak pokazały wyniki ankiety podsumowującej XIII edycję programu, 99% nauczycieli realizujących projekt oceniło materiały edukacyjne dobrze i bardzo dobrze, a 97% nauczycieli było zainteresowanych udziałem w kolejnych edycjach projektu. Zdaniem opiekunów klas dla 99% dzieci materiały były atrakcyjne i 99% nauczycieli wyraziło chęć polecenia udziału w programie swoim kolegom i koleżankom. |
9 milionów dzieci edukowało się na temat życia w zgodzie z naturą
Efektywne przekazywanie dzieciom wiedzy na temat szacunku do przyrody to wyzwanie na miarę dzisiejszych czasów. Aby wspierać rodziców i opiekunów w tym zakresie, powstał program edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. To projekt skierowany do przedszkolaków i uczniów klas I-III szkół podstawowych, który pomaga wykształcać wśród najmłodszych prawidłowe nawyki dbania o planetę. Kampania realizowana jest już od 15 lat przez markę Kubuś należącą do Grupy Maspex. Wszystkie dotychczasowe edycje objęły zasięgiem już ponad 9 milionów dzieci z całej Polski. W tegorocznej edycji (w roku szkolnym 2022/2023) bierze udział ponad 1 200 000 dzieci z ponad 8 400 przedszkoli i ponad 6 tysięcy szkół podstawowych, czyli z co trzecie przedszkole i co druga szkoła podstawowa w Polsce. Dzięki programowi najmłodsi uczą się zasad ochrony środowiska, szacunku do roślin i zwierząt, zasad segregacji odpadów i recyklingu, tego, skąd biorą się zmiany klimatyczne oraz właściwego odżywiania, gospodarowania pieniędzmi czy aktywnego spędzania czasu w zgodzie z naturą. Materiały edukacyjne, które obejmują filmy, piosenki i audiobooki, zostały przygotowane przez zespół ekspertów – metodyka i psychologa, a partnerem merytorycznym XV edycji jest organizacja pozarządowa UNEP/GRID-Warszawa. Partnerzy współtworzący tegoroczny projekt to również fizyk i popularyzator nauki Tomasz Rożek, Czepczyński Family Foundation oraz Interzero.
17 lat zachęcania dzieci do uprawiania sportu
Poza nauką zasad bezpieczeństwa i dbania o planetę Grupa Maspex wspiera najmłodszych również w zakresie dbania o aktywność fizyczną i zachęca do uprawiania sportu – piłki nożnej, poprzez organizowany we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Do tej pory w projekcie wzięło udział już ponad 3 miliony uczestników. Finał rozgrywek odbywa się na stadionie PGE Narodowy.
W tym roku do rywalizacji w Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” mogą przystąpić wyłącznie drużyny szkolne, dziewcząt i chłopców, w trzech kategoriach wiekowych: do 8, 10 i 12 lat. Zapisy trwają do 31 stycznia 2023 r. na stronie internetowej www.zpodworkanastadion.pl, na której dostępny będzie także szczegółowy harmonogram rozgrywek. Pierwszy etap rywalizacji najmłodsi piłkarze i piłkarki rozpoczną w marcu 2023 r.
Formuła turnieju i wysoki poziom sportowy sprawiają, że dotychczas zagrało w nim już ponad 100 reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych. Swoją przygodę z futbolem w ramach rozgrywek zaczynali m.in. Paulina Dudek (obecnie Paris Saint-Germain), Ewa Pajor (VfL Wolfsburg), Arkadiusz Milik (Juventus), Piotr Zieliński (SSC Napoli), Bartosz Bereszyński (UC Sampdoria), Jakub Moder (Brighton & Hove) czy Kacper Kozłowski (Vitesse). Ważną rolą Turnieju jest promocja piłki nożnej wśród dziewczynek, które stanowią około 30 proc. uczestników. |
Niemarnowanie żywności ważnym elementem zrównoważonego stylu życia
Działania edukacyjne, które w tym roku objęły aż 215 tysięcy dzieci, to również „Akademia Lubella”, mająca na celu budowanie świadomości uczniów klas VI-VIII na temat prawidłowych nawyków żywieniowych, w tym niemarnowania żywności. Zapisy trwają na stronie www.akademialubella.pl.
Ponad 50 „Kubusiowych Szpitali”
Dzięki inicjatywie „Kubusiowe Szpitale” zostało odmalowanych ponad 50 oddziałów pediatrycznych w całej Polsce. Choroba nie jest dla dzieci przyjemnym doświadczeniem, dlatego marka Kubuś stara się choć trochę pocieszyć małych bohaterów, zmieniając wnętrza oddziałów szpitalnych w kolorowe, bajkowe krainy.
Długofalowość, unikalność, szeroki zasięg, współpraca z zaufanymi partnerami merytorycznymi i odpowiedź na aktualne wyzwania sprawiają, że to właśnie te programy każdego roku angażują coraz więcej młodych ludzi, którzy – dzięki tym inicjatywom – uczą się zrównoważonego podejścia do życia.
Więcej o Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” Grupy Maspex przeczytać można na stronie https://maspex.com w zakładce zrównoważony rozwój.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.