Komunikaty PR

Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym

2024-11-05  |  12:00
Biuro prasowe

Łamigłówki, zagadki, krzyżówki to nie tylko świetny sposób na relaks, ale także pomysł na integrację 
z bliskimi.
 Wspólne rozwiązywanie zagadek to doskonała okazja do spędzenia czasu w gronie rodziny i przyjaciół. Element rywalizacji, który możemy wprowadzić podczas tego wyzwania, sprawia, że zabawa staje się jeszcze bardziej ekscytująca – mówi Danuta Marciniak z Wydawnictwa Logi, która popularyzuje tę formę rozrywki.

 

Łamigłówki działają na każdego inaczej, ale przeważają głosy, że są niezwykle odstresowujące. Niektórzy siadają przed snem z ołówkiem i gumką i rozwiązują łamigłówki na zakończenie dnia – zauważa Danuta Marciniak. Z drugiej strony, są też ludzie, którzy łamigłówki rozwiązują rano, twierdząc, że pobudza ich to bardziej niż kubek kawy – dodaje ekspertka.

 

Łamigłówki to nie tylko rozrywka, ale również narzędzie wspomagające rozwój intelektualny. Badania prowadzone w Japonii wykazały, że regularne rozwiązywanie łamigłówek pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy. Moja córka, Urszula, zakładając Wydawnictwo Logi, miała wizję, że logiczne myślenie może poprawić jakość życia, a jej marzeniem było, aby łamigłówki trafiły pod strzechy – wspomina Danuta Marciniak, obecna właścicielka wydawnictwa. 

 

Jest to szczególnie istotne w dobie życia online, gdy sporo osób wybiera „scrollowanie” mediów społecznościowych zamiast czytania książek i wciąż nie wiemy, jaki to będzie miało wpływ na rozwój intelektualny nowych pokoleń. Zdaniem ekspertki warto łączyć różnorodne formy spędzania czasu wolnego – także rozwiązania offline, do których niewątpliwie zalicza się rozwiązywanie łamigłówek. 

 

Zgodnie z badaniami, regularne rozwiązywanie łamigłówek lub krzyżówek ma pozytywny wpływ na naszą pamięć oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób otępiennych. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.