Avenida Poznań po raz kolejny rozbłyśnie na fioletowo dla wcześniaków
PR Inspiration
Pl. Wolnica 13/14
31-060 Kraków
magdalena.zybala|prinspiration.pl| |magdalena.zybala|prinspiration.pl
790 770 220
prinspiration.pl/
Szacuje się, że już co 10-te dziecko na świecie rodzi się zbyt wcześnie, tj. między 22 a 37 tygodniem ciąży. W Polsce każdego roku przychodzi na świat 26 tysięcy wcześniaków. Część z nich waży mniej niż 1 kg. 17 listopada obchodzony jest jako Światowy Dzień Wcześniaka. Na symboliczny fioletowy kolor zaświeca się wówczas szereg znanych budynków na całym świecie. W akcji po raz kolejny udział bierze także Avenida Poznań.
Wcześniactwo jest jednym z poważnych wyzwań współczesnej medycyny, która mimo nieustannego postępu nie zna wielu odpowiedzi na jego temat. 17 listopada od lat obchodzony jest jako Światowy Dzień Wcześniaka. Jego celem jest zwiększenie wrażliwości oraz społecznej wiedzy na temat wcześniactwa – przyczyn, skutków oraz potrzeby specjalistycznej opieki wobec przedwcześnie urodzonych dzieci, a także ich rodzin. Oprócz kampanii informacyjnej ważnym wydarzeniem przykuwającym uwagę społeczeństwa jest podświetlanie tego dnia różnorodnych lokalnych, ogólnopolskich i światowych budynków na fioletowo. Iluminacja pojawia się corocznie m.in. na. Bramie Brandemburskiej w Berlinie, Empire State Building w Stanach Zjednoczonych, Niagarze czy Pałacu Kultury i Nauki w Polsce.
Jak mówią poznańscy organizatorzy akcji: Fioletowa iluminacja to dla nas – rodziców wcześniaków, naszych rodzin, lekarzy neonatologów znak, że jesteście Państwo z nami. Dlaczego fioletowy? To kolor utożsamiany z wrażliwością i wyjątkowością, tj. cechami, które charakteryzują przedwcześnie urodzone dzieci. W akcji iluminacji budynków, budowli i symboli Poznania oprócz Avenidy corocznie udział biorą m.in.: Ratusz na Starym Rynku, Muzeum Powstania Wielkopolskiego, Fontanna na Placu Wolności, Centrum Kultury Zamek, Brama Poznania, czy Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wielkopolskim koordynatorem akcji jest poznańska Fundacja Laboratorium Marzeń, której misją jest opieka nad rodzinami z najmniejszymi i najbardziej potrzebującymi dziećmi – zadbanie nie tylko o pomoc medyczną i edukacyjną dla dziecka, ale także zapewnienie wsparcia dla jego najbliższych. Fundacja traktuje marzenia jako element terapii dla dziecka, rodziców i całej rodziny.
Avenida Poznań rozbłyśnie na fioletowo już 17 listopada w godzinach 16.00 – 24.00, solidaryzując się w walce o zdrowie i życie Małych Wojowników.
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, Peek&Cloppenburg, Mango, TKmaxx, H&M, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.
Z myślą o komforcie swoich Klientów Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.
W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.