Komunikaty PR

Barbie stawia na świadomość!

2020-02-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Wielość bodźców, które docierają do najmłodszych odbija się niekorzystnie na ich samopoczuciu. Czy w czasach „homo tabletis” dzieci potrafią się „wyłączyć”? Marka Barbie® do tego zachęca.

Otaczająca nas rzeczywistość sprzyja narażeniu na kontakt ze zbyt dużą ilością bodźców i komunikatów. Nie jest to korzystne dla dorosłych, a tym bardziej dla dzieci. Dzisiaj dzieci według badań i obserwacji śpią średnio o 1-2 godziny mniej, niż tego potrzebują. To odbija się na ich zdrowiu i samopoczuciu. Nadmiar zadań, informacji, barw i dźwięków, z którymi każdego dnia styka się dziecko może powodować nadpobudliwość i rozdrażnienie oraz problemy z koncentracją. Częsty płacz, agresja czy odwrotnie – smutek i wyobcowanie mogą być konsekwencją przestymulowania.

Każdy rodzic chce, by jego dziecko rozwijało się prawidłowo i w pełni wykorzystało swój potencjał. By tak się stało rozwój dziecka powinien być zrównoważony i dostosowany do niego. Ważne by pamiętać, że nie chodzi tylko o zdobywanie wiedzy i umiejętności, ale również o rozwój fizyczny i psychiczny. By dziecko rozwijało się właściwie powinno mieć czas na naukę, zabawę i odpoczynek – czas dla siebie, który spożytkuje wedle własnego pomysłu i potrzeby. Czas, który pozwoli mu się wyciszyć.

Dostrzegając potrzebę wykształcenia nawyku dbania o swoje zdrowie psychicznie i równowagę emocjonalną u najmłodszych marka Barbie wprowadziła serię Barbie Wellness. Lalki, które dzieci dobrze znają i kojarzą jedynie z zabawą, dzięki łagodnej muzyce pozwolą im się wyciszyć i „wyłączyć się” z pełnego bodźców świata dorosłych. Jest to też odpowiedź na rosnące zainteresowanie dziewczynek praktykami wspomagającymi balans emocjonalny, takich jak joga (wzrost o 63% w ciągu ostatnich 5 lat) oraz medytacja (wzrost o 90%)1.

Dzięki nowej serii dziewczynki poznają codzienne rytuały, które pozwalają zachować równowagę emocjonalną. Seria obejmuje trzy kluczowe motywy: medytację, zdrowie fizyczne i dbanie o dobre samopoczucie. Zabawa lalkami z serii Wellness zapewnia nie tylko dobrą rozrywkę w odgrywanie scenek, które dzieci znają ze świata dorosłych, ale także zachęca do tworzenia własnych historii, a przede wszystkim uczy zdrowych nawyków.

Seria Barbie Wellness:

Lalka Barbie Medytacja uczy relaksującej medytacji. 5 ćwiczeń medytacyjnych z łagodnymi dźwiękami i światłami uruchamia się jednym przyciskiem, a dziecko może wybrać swoją ulubioną odprężającą sesję. By pomóc najmłodszym wyrażać emocje zestaw zawiera szczeniaczka, któremu można przyczepić chmurkę z symbolem jednej z emocji jakie towarzyszą dziecku podczas medytacji. Wspólne ćwiczenia z Barbie uspokajają dziecko i wyciszają. Sprawdzą się również idealnie jako pomysł na wspólne spędzenie czasu z mamą lub tatą.

Inna lalką z serii Wellness jest Barbie Relaks w Kąpieli, który pokazuje dziecku jak z codziennej czynności uczynić przyjemny, odprężający rytuał. Do zestawu dołączony jest uroczy szczeniaczek oraz akcesoria kąpielowe takie jak gąbka, ręcznik czy płyny do kąpieli. Dzięki saszetkom z kolorowym proszkiem woda zamieni się w bąbelkową pianę.

Serię Wellness uzupełniają 3 lalki Barbie Relaks sprzedawane oddzielnie. Każda z nich to inny etap dbania o swoją kondycję psychiczną:

  1. Trening - z matą i obręczą do ćwiczeń, hantlami oraz butelką na wodę
  2. Odpoczynek – z wygodną poduszką, opaską na oczy i telefonem, który należy wyłączyć przed snem.
  3. Spa - z akcesoriami do kąpieli takimi jak poduszeczka, świeczka, maseczka czy nawet żółta kaczuszka. Każdej z nich towarzyszy szczeniaczek, który posiada swoje miniakcesoria do relaksu.

[1] źródło: Mintel

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.