Bezpieczny powrót do szkoły z centrum handlowym Westfield Arkadia
Miasteczko Ruchu Drogowego, spotkanie ze strażakami i zbiórka krwi – te i inne atrakcje zostały zaplanowane przez centrum handlowe Westfield Arkadia w ramach wydarzenia „Back to school”. W piątek i sobotę, 9 i 10 września, z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego, centrum przygotowało wiele niespodzianek z myślą o dzieciach, młodzieży i ich rodzicach. Celem akcji jest zarówno edukacja, budowanie poczucia odpowiedzialności, jak i rozbudzanie kreatywności wśród najmłodszych.
Zbiórka krwi i bezpłatne badanie profilaktyczne
W piątek, 9 września wszyscy chętni będą mogli oddać krew w krwiobusie w ramach zbiórki organizowanej we współpracy z Klubem Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Dar Serca”. Jest to kolejna okazja, by zwrócić uwagę na szczególną rolę krwi – jest ona niezbędna, by skutecznie ratować zdrowie i życie ludzi. Ponadto tego i kolejnego dnia wszyscy chętni będą mogli wykonać bezpłatne, profilaktyczne badanie poziomu witaminy D w busie uPacjenta, a jego wyniki będą dostępne online już kolejnego dnia. Warto je wykonać przed zbliżającym się okresem jesienno-zimowym, ponieważ niski poziom witaminy D w organizmie może wpływać na zwiększoną podatność na infekcje i przeziębienia.
Edukacyjne i kreatywne atrakcje dla dzieci
Kolejne atrakcje zostały zaplanowane na sobotę, 10 września. Na terenach zielonych przed Westfield Arkadia stanie Miasteczko Ruchu Drogowego przygotowane przez policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego. Dzieci będą mogły w nim zdać zarówno teoretyczny, jak i praktyczny egzamin na kartę rowerową. Przed centrum handlowym pojawi się również wóz strażacki, w którym dzieci będą mogły spotkać się ze strażakami oraz obejrzeć sprzęt, w który jest on wyposażony. Tego dnia odbędą się także warsztaty pod okiem animatorki-plastyczki, podczas których najmłodsi samodzielnie wykonają przybory szkolne, takie jak np. okładki na książki, stemple z imionami czy plany lekcji. Będzie to również okazja do zabawy i ćwiczeń w strefie gier plenerowych. Na dzieciaki będą czekały m.in. deska równoważnia, tor przeszkód, limbo, krykiet oraz jenga i domino XL.
– Westfield Arkadia jest zaangażowanym inicjatorem lokalnych aktywności, dlatego przygotowaliśmy wydarzenie, podczas którego dzieci będą mogły m.in. zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz wziąć udział w egzaminie na kartę rowerową, a wszyscy chętni oddadzą krew w krwiobusie czy zbadają tak ważny dla naszego zdrowia poziom witaminy D – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia, i dodaje – Celem organizowanego przez nas wydarzenia jest aktywizacja mieszkańców Warszawy poprzez edukowanie o bezpieczeństwie i profilaktyce zdrowotnej.
Wydarzenie „Back to school” zostało objęte patronatem Aleksandra Ferensa, burmistrza dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy, Pawła Michalca, burmistrza dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy oraz Krzysztofa Strzałkowskiego, burmistrza dzielnicy Wola m.st. Warszawy.
Harmonogram wydarzenia „Back to School”:
- 9 września, piątek:
- 10.00-15.00 – zbiórka krwi w krwiobusie
- 10.00-15.00 – profilaktyczne badania poziomu witaminy D w busie uPacjenta
- 10 września, sobota
- 10.00-15.00 – profilaktyczne badania poziomu witaminy D w busie uPacjenta
- 11.00-14.00 – wizyta strażaków i wozu strażackiego
- 11.00-16.00 – Miasteczko Ruchu Drogowego
- 11.00-19.00 – atrakcje dla dzieci, warsztaty pod okiem animatorki, strefa gier plenerowych

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.