Biedronka nagrodzi uczniów!
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Rywalizację szkół w konkursie „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków” będą wspierać przedstawiciele czterech żywiołów, a jednocześnie – członkowie Gangu: Słońce Sonia (ogień), Kropla Ksenia (woda), Drzewo Dobromir (ziemia) i Chmurka Celinka (powietrze). Wraz z nimi, dzieci z „zerówki” i klas I-III poszerzą wiedzę o energii słonecznej, czystości wód i znaczeniu wody dla planety, zjawiskach atmosferycznych czy świecie roślin. Co więcej, uczniowie sami będą mogli zostać Fajniakami, czyli kimś, kto troszczy się o przyrodę i wie, jak o nią dbać, a także uczy dobrych nawyków innych. Wszystko to dzięki specjalnym materiałom edukacyjnym, przygotowanym przez Biedronkę we współpracy z metodykiem edukacji wczesnoszkolnej.
Za sprawą Fajniaków staramy się zaangażować najmłodszych do troski o naturę i ekologię, dlatego wystartowaliśmy z konkursem dla szkół podstawowych. Udział w nim mogą wziąć także „zerówki”. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas lekcje przekażą najmłodszym wiedzę, która zostanie z nimi już na zawsze
Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w sieci Biedronka
Zostań członkiem Gangu Fajniaków
Jak wziąć udział w konkursie? Najpierw nauczyciel chętnej klasy musi zarejestrować się na stronie i pobrać materiały. To scenariusze lekcji, audiobooki Gangu Fajniaków oraz wideo z doświadczeniami ekologicznymi. Potem zadaniem nauczyciela będzie przeprowadzenie zgodnej ze scenariuszem lekcji na temat jednego z żywiołów – ognia, wody, ziemi lub powietrza. Aby pokazać, jak najmłodsi zgłębiają tajniki przyrody, nauczyciel będzie musiał także udokumentować zajęcia, wykonując zdjęcie lub zrzut ekranu, bo z uwagi na obecną sytuację, pomocnicze materiały przystosowane są także do nauki zdalnej. Ostatnim krokiem jest zebranie indywidualnych prac plastycznych uczniów, które inspirowane są jednym wybranym żywiołem.
Biedronka nagrodzi aż 400 najlepszych klas, po 100 z każdego filaru tematycznego. Zwycięzcy otrzymają maskotki odpowiadające wybranemu żywiołowi, magiczne ołówki do posadzenia w doniczce oraz dyplomy. Na nauczycieli nagrodzonych klas czekają natomiast bony zakupowe do sklepów Biedronka, a na 1000 pierwszych nauczycieli, którzy wyrażą chęć wzięcia udziału w konkursie – także maskotki „Gangu Fajniaków”, książki o przygodach bohaterów i naklejki z Fajniakami.
Każda szkoła lub przedszkole, które przeprowadzą lekcje związane z wszystkimi czterema żywiołami, będą mogły liczyć też na jedną z 15 nagród Grand Prix. Zwycięstwo w tej kategorii oznacza dofinansowanie o wartości 3000 zł na renowację terenów zielonych wokół placówki lub zakup ekologicznych sprzętów do szkoły, takich jak energooszczędne żarówki czy kosze do segregacji.
Konkurs „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków” trwa od 21 września do 18 listopada 2020 r. Ogłoszenie listy zwycięzców nastąpi 3.12.2020. Więcej informacji o zasadach konkursu oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie internetowej: www.szkolneprzygodyfajniakow.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.