Biedronka wspiera ekologiczną podróż śmieciarki Mieci po polskim wybrzeżu
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Jak wygląda proces recyklingu? Dlaczego warto segregować plastikowe butelki? Na te oraz podobne pytania, odpowiedzi uzyskają turyści wypoczywający nad polskim morzem dzięki ekologicznej kampanii edukacyjnej. Już od 16 lipca sieć sklepów Biedronka zaprasza na wakacyjną trasę mobilnej strefy edukacyjnej – Mieci – między innymi do Łeby, Władysławowa i Helu.
Miecia to wyjątkowa żółta śmieciarka, która pełni rolę mobilnej interaktywnej wystawy ukazując w nowoczesny sposób zasady recyklingu. Przy jej drzwiach wejściowych zawieszona jest zgniatarka, dzięki której każdy chętny ma możliwość zgniecenia butelki, wyrzucenia jej do żółtego kosza i rozpoczęcia w ten sposób drogi butelki do pełnego recyklingu. W efekcie można nie tylko zobaczyć jak wygląda ten proces, ale również dotknąć powstałe w taki sposób tworzywo. Najmłodsi zwiedzający ucieszą się z możliwości zabawy na zamontowanej na górze pojazdu zjeżdżalni, a poprzez rożnego rodzaju gry zręcznościowe będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat segregacji odpadów.
Poszanowanie środowiska jest jednym kluczowych priorytetów sieci Biedronka. W związku z wakacjami zachęcamy turystów do zwrócenia uwagi na kwestie recyklingu plastiku oraz czystości mórz i plaż, na których wypoczywamy. Plastik nie tylko zaśmieca wybrzeża, ale też szkodzi zwierzętom morskim. Chcemy wspierać kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących recyklingu zwłaszcza wśród najmłodszych. Dlatego zdecydowaliśmy się kolejny raz zostać partnerem organizowanej przez Rekopol akcji edukacyjnej „Działaj z impetem”, której elementem jest śmieciarka Miecia - Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Ochrony Środowiska sieci Biedronka
Trasa Mieci obejmuje 7 nadmorskich miejscowości. Śmieciarka będzie czekać na parkingach sklepów Biedronka. 16 lipca zawita do Dziwnowa. Następnego dnia pojawi się w Rewalu. Kolejnym przystankiem na trasie będzie Trzebiatów (18 lipca), a następnie Łeba (20 lipca). Stamtąd Miecia uda się do Władysławowa (21 lipca), by dotrzeć później do Nowego Dworu Gdańskiego (22 lipca). Przedostatni przystanek będzie w Jastarni (24 lipca), a w dniach 25-31 lipca Miecia zaparkuje na promenadzie w Helu.
Biedronka dba nie tylko o plaże i morza, jest również partnerem inicjatywy Czyste Tatry. Celem tego cyklicznego projektu jest ochrona najwyższego pasma polskich gór oraz edukacja ekologiczna przez akcję ich sprzątania. W sobotę 22 sierpnia na szlaki Tatr wyruszą wolontariusze, by wziąć udział w wielkim porządkowaniu, realnie poprawiając czystość Tatr.
Sieć Biedronka poza działaniami edukacyjnymi, realnie obniża zużycie plastiku. Przykładowo, w wyniku odchudzenia butelek wody Polaris, w latach 2017-2019 roku ograniczono zużycie plastiku o około 440 ton rocznie. Dodatkowo aż 90% odpadów wytwarzanych podczas działań operacyjnych sklepów sieci Biedronka poddawanych jest procesom odzysku.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.