BLISKO walczy o równość dla osób pracujących w żłobkach
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
W odpowiedzi na decyzję rządu o przyznaniu dodatku w wysokości 1000 zł wyłącznie dla pracownic_ków żłobków publicznych, organizacja BLISKO uruchomiła kampanię, mającą na celu wsparcie wszystkich osób pracujących z dziećmi, niezależnie od miejsca zatrudnienia. Inicjatywa zrodziła się z potrzeby walki o równe traktowanie opiekunek_ów w placówkach niepublicznych, często współpracujących z gminami w opiece nad rodzinami, którym samorządy nie mogą zapewnić wsparcia.
Nierówność w traktowaniu sektora prywatnego i publicznego
Obecnie jedynie 20 proc. osób pracujących w żłobkach w Polsce może liczyć na rządowy dodatek w wysokości 1000 zł, mimo że zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych wykonywana jest ta sama, kluczowa praca. Decyzja ta pogłębia nierówności, choć samorządy przyznają, że współpraca z sektorem prywatnym jest niezbędna, aby sprostać zapotrzebowaniu na opiekę nad dziećmi. BLISKO postanowiło działać, zachęcając społeczeństwo do podpisania petycji na stronie Nasza Demokracja. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi organów ustawodawczych na problem nierównego traktowania kadry pracującej w prywatnych żłobkach.
Fundament edukacji dzieci
Jak wskazuje BLISKO, wczesna edukacja i opieka nad dziećmi to kluczowy etap w ich rozwoju. Wspieranie opiekunek_ów to inwestycja w przyszłość całego społeczeństwa. Dążenie do sprawiedliwości i równości w wynagrodzeniach i dodatkach dla całej kadry pracującej z najmłodszymi, bez względu na sektor zatrudnienia, jest nie tylko kwestią fair play, ale również koniecznością społeczną.
- Pierwsze trzy lata życia to czas, w którym mózg dziecka rozwija się w tempie, jakiego już nigdy później nie osiągnie. To wtedy powstają fundamenty dla emocji, relacji i zdolności poznawczych, które będą towarzyszyć dziecku przez całe życie. Jak mówi pedagogika Reggio Emilia, dzieci uczą się poprzez bliskość i eksplorację, a każda chwila spędzona z troskliwym opiekunem kształtuje ich przyszłość. Każde spojrzenie pełne ciepła, każdy uśmiech i przytulenie to nie tylko gest - to budowanie świata, w którym dziecko odkrywa, że jest kochane, bezpieczne i ważne. Właśnie dlatego osoby pracujące w żłobkach pełnią tak kluczową, społecznie ważną rolę - to one, na co dzień, stają się fundamentem rozwoju, wspierając dzieci w najważniejszych momentach ich życia. Ich praca to więcej niż opieka - to budowanie przyszłości pełnej możliwości, a jakość tej opieki to najcenniejszy dar, jaki możemy dać naszemu dziecku - komentuje Aleksandra Kozera, założycielka i CEO BLISKO.
Podpisz petycję i wspieraj opiekunów dzieci!
BLISKO zachęca wszystkich, którzy troszczą się o dobro najmłodszych, do podpisania petycji na stronie Nasza Demokracja. Wspólne przyczynią się do równego traktowania edukatorek_ów żłobkowych oraz poprawy sytuacji osób codziennie dbających o przyszłość dzieci.
O BLISKO:
BLISKO to unikalna inicjatywa, powstała z pasji do innowacyjnego podejścia do edukacji wczesnodziecięcej. Aleksandra Kozera, założycielka BLISKO, dostrzegła potrzebę stworzenia przestrzeni, w której kluczowy etap życia dziecka - pierwsze pięć lat - jest wspierany z pełnym zaangażowaniem. BLISKO jest marką parasolową, pod którą prowadzone są dwa główne działania: żłobki i przedszkola bliskościowe oraz sieć franczyzowa. Obecnie w 77 placówkach BLISKO wspierana jest edukacja i rozwój 863 dzieci.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.