Komunikaty PR

Branża zabawek rozwija się i ma się dobrze.

2024-02-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Klaudyny 16/41
01-684 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Potwierdza to marka MGA Entertainment Poland, notując wysokie wyniki za 2023 rok, które udało się osiągnąć poprzez stawianie na rozwój i topowe, innowacyjne produkty. Kluczem do sukcesu było zrozumienie potrzeb klienta, który staje się coraz bardziej świadomy, że w wyborze zabawek nie liczy się tylko dobra zabawa, ale przede wszystkim bezpieczeństwo.

Przeprowadzona przez Market Hub analiza rynku zabawek w Polsce jasno obrazuje dynamiczny rozwój branży. Prognozy przychodów tego sektora notują nieustający wzrost aż do 2028 r., kiedy to przewiduje się przekroczenie wartości 230 miliardów USD. Jest to ciekawe zjawisko, biorąc pod uwagę zmniejszającą się liczbę dzieci w naszym kraju.

Główną rolę we wzroście sprzedaży notują zabawki edukacyjne. Nic dziwnego, że są to produkty pożądane, ponieważ to właśnie one stymulują rozwój mózgu naszych dzieci. Odpowiednio zaprojektowane i dobrane do wieku oraz umiejętności motorycznych malucha potrafią mieć pozytywny wpływ na logiczne myślenie, koordynację ruchową i zdolności poznawcze.

Coraz bardziej świadomi konsumenci potrzebują więc zmian i innego, nieszablonowego myślenia w produkcji zabawek. Poszukują ciekawych, innowacyjnych produktów edukacyjnych, które dadzą radę sprostać ich wymaganiom. Tak więc, producenci, którzy będą bacznie obserwować te preferencje i na nie odpowiadać mogą wiele zyskać.

Zabawa w duchu play value, edutainment i STEAM

Producenci zabawek coraz chętniej stawiają na zasadę play value, która charakteryzuje się wartością i uniwersalnością. Krótko mówiąc, przedmioty do zabawy muszą być atrakcyjne i zachęcać dziecko do zaangażowania w kreatywną, pełną przygód i wrażeń zabawę taką, która ma prawdziwą wartość.

Popularnością cieszy się także edutainment, czyli nowa metoda nauki, która łączy edukację (education) i rozrywkę (entertainment) poprzez wykorzystanie aktywności, takich jak np. gry i zabawy szybko zyskuje na popularności. Idea ta opiera się na przekonaniu, że dzieci najefektywniej uczą się, gdy proces ten jest przyjemny, angażujący, inspirujący i kreatywny. Ponadto na rozpoznawalności zyskuje również zabawa STEAM, czyli skrót od angielskich słów science (nauka), technologu (technologia), engineering (inżynieria), arts (sztuka) i maths (matematyka). Metodologia ta odwraca tradycyjny proces nauczania, w którym to dziecko jest biernym odbiorcą przekazywanej przez nauczyciela wiedzy.

Rodzice są coraz bardziej świadomi roli zabawek (i zabawy w znaczeniu ogólnym) w rozwoju dzieci i bardzo chętnie sięgają po produkty, które są uniwersalne – nie tylko dostarczają walorów rozrywkowych, ale także (a może przede wszystkim?) edukacyjnych.

Co jest teraz w trendzie?

Wiele wskazuje na to, że niedługo dużą popularnością będą cieszyć się zabawki licencjonowane. Obserwujemy to już teraz – odbiorcy (i nie mówię tutaj wyłącznie o dzieciach) uwielbiają produkty, które znają, i które mogą zobaczyć w innym, odświeżonym wydaniu. Współprace marek mogą być kluczowe w utrzymaniu silnej pozycji na rynku – tłumaczy Piotr Respondowski, Dyrektor Sprzedaży, MGA Entertainment Poland.

Podążając za głosem klientów oraz trendami, marka MGA Entertainment w 2023 roku nawiązała współprace z markami takimi jak m.in.: Haribo, Crayola czy Hello Kitty. Dzięki wyjątkowej kooperacji znanych i uwielbianych brandów oferta MGA poszerzyła się o niezwykłe produkty.

Co więcej, w ubiegłym roku na rynek wypuszczone zostały również nowe wersje kultowego produktu Mniverse – Make it Mini Food!, który doczekał się także nietuzinkowej kampanii digitalowej. Powstała także innowacyjna kampania finecast dla L.O.L Surprise! Nie sposób nie wspomnieć również o serialu animowanym BABY born® emitowanym na portalu You Tube, który był odpowiedzią na nieustannie rosnące grono fanów kultowej lalki.

Mijający rok możemy uznać za udany. Obfitował on w nowe projekty i wyjątkowe współprace, które miały na celu zaspokoić potrzeby odbiorców, zarówno tych dużych, jak i małych, a także zwiększyć różnorodność krajobrazu branży. W 2024 roku obiecujemy nie zwalniać tempa – podsumowuje Piotr Respondowski.


MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!TM, Little Tikes®, Rainbow HighTM, Shadow HighTM, Bratz®, MiniverseTM MGA, Fluffie StuffiezTM, Na! Na! Na! SurpriseTM, Micro Games of AmericaTM, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie Biuro prasowe
2024-04-28 | 20:00

Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie

Niezależnie od panującej na zewnątrz pogody i natłoku obowiązków warto znaleźć każdego dnia czas na aktywność fizyczną – również w czasie ciąży czy połogu. O
Dziecko Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
2024-04-26 | 14:00

Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze

25 kwietnia 2024 roku w auli Kazimierza Lepszego w budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach zainagurowano współpracę w ramach umowy podpisanej
Dziecko „Mój zaczarowany świat” – startuje konkurs dla przedszkoli w całej Polsce
2024-04-26 | 10:05

„Mój zaczarowany świat” – startuje konkurs dla przedszkoli w całej Polsce

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka w czerwcu, Primater ogłasza dedykowany przedszkolom konkurs plastyczny „Mój zaczarowany świat”. Zwycięska placówka dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.