Komunikaty PR

Dlaczego warto wprowadzać kolory do otoczenia dziecka?

2023-11-20  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Klaudyny 16/41
01-684 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Ciężko wyobrazić sobie świat bez kolorów. To one mają wpływ na nasze wybory, odbiór środowiska oraz nastrój. Odgrywają także niezwykle istotną rolę w życiu najmłodszych. Niebieskie niebo, żółte słońce, zielona trawa... To właśnie przez pryzmat kolorów dzieci poznają świat i zapamiętują to, co je otacza. Barwy mają także wpływ na proces ich rozwoju, wpływając na zdolności poznawcze, emocje, kreatywność, a nawet zdolność uczenia się. Świadome wykorzystywanie kolorów i wprowadzanie ich do otoczenia ma zatem niebagatelne znaczenie. Dlaczego warto wnosić kolory do życia najmłodszych?

Regulacja emocji

Dziecko tuż po urodzeniu nie widzi świata tak, jak widzi go dorosły. Jego postrzeganie kształtuje się dopiero w trakcie rozwoju. Niemowlęta lubią kolory naturalne, cieliste, które kojarzą się z ciałem matki. Jednak już po kilku tygodniach ich świat zaczyna systematycznie „nabierać barw”.

Wpływ barw na nasz rozwój potwierdzają badania z 2018 roku. Wynika z nich, że włączenie kolorów do procesu nauki jest świetnym sposobem na ułatwienie zrozumienia nowych tematów. Barwy mogą również wpływać na zachowanie i naukę najmłodszych. Warto jednak pamiętać, że każde dziecko jest inne. Dlatego ważne jest, aby rodzice obserwowali swoje dzieci i dostosowywali środowisko do ich indywidualnych potrzeb.

Zrozumienie roli kolorów w rozwoju dzieci może pomóc rodzicom, nauczycielom i opiekunom w tworzeniu bardziej inspirujących i przyjaznych środowisk dla najmłodszych. Kolory inspirują dzieci do wyrażania swojej kreatywności. Rysowanie, malowanie i tworzenie sztuki to doskonały sposób, aby dzieci mogły eksperymentować z barwami i rozwijać swoje zdolności artystyczne. Kolorowa przestrzeń może stymulować wyobraźnię i pomagać w rozwoju nowych umiejętności.

Badania nad psychologią kolorów wykazały, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy kolorami a emocjami – zarówno u dzieci, jak i dorosłych. I tak oto każdego z nas pewne barwy mogą np. uspokajać, a inne drażnić. Co interesujące, nie ma tu jasnego wyjaśnienia od czego odczucia te są zależne.

Rozwijanie kreatywności

Z kolei w codziennych aktywnościach warto zwrócić uwagę na zabawki, którymi otaczamy swoje pociechy. Kupując produkty dla dzieci, powinniśmy przywiązywać uwagę nie tylko do ich funkcjonalności, ale także konkretnych barw. Nie zapominajmy jednak, że należy wprowadzać je stopniowo, ponieważ zbyt duża intensywność kolorów może wywołać u dzieci odwrotne skutki i wpłynąć na drażliwość i niepokój. Kolory mają na nas wpływ przez całe życie, dlatego w starszym wieku są połączone z dojrzałością emocjonalną dzieci, a ich świadome wykorzystanie może wspierać harmonijny rozwój młodego umysłu.

Jesteśmy świadomi jak istotne są kolory w rozwoju dzieci. To przez ich pryzmat poznają świat, dlatego otaczanie się nimi to same zalety. Nasze zabawki projektowane są tak, aby wspierać rozwój dzieci od najmłodszych lat, jak również w tym nieco starszym etapie – zaznacza Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Kolorami można świetnie wyrazić i pokazać różnorodność oraz nauczyć tolerancji do innych. Produkty z serii Rainbow High będą tu propozycją idealną, ponieważ każda z bohaterek jest indywidualistką i posiada własne hobby np. inżynieria muzyczna, animacja komputerowa, sztuki sceniczne czy cyfrowe media. Ponadto lalki mają swoją unikatową barwę, a cała kolekcja składa się w kolory tęczy – dodaje.

Lalki Rainbow High to jedne z najbardziej rozpoznawalnych zabawek na rynku. Fenomen lalek sprawia, że ich popularność nieustannie rośnie. Zabawki zawdzięczają swoją popularność licznym zaletom, jakim są nie tylko kolory, lecz także wyjątkowe charaktery każdej bohaterki. Lalki posiadają ruchome nogi i ręce, a także mnóstwo akcesoriów, pozwalających na aktywną zabawę.


MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Chatsworth w Kalifornii i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!TM, Little Tikes®, Rainbow HighTM, Shadow HighTM, Bratz®, MiniverseTM MGA, Na! Nie! Nie! SurpriseTM, Mermaze MermaidzTM Color Change, Micro Games of AmericaTM, Baby Born® Surprise i Zapf Creation®.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Pszczoła i przyjaciele – czyli wiosenny event w ETC Swarzędz Biuro prasowe
2024-05-15 | 12:30

Pszczoła i przyjaciele – czyli wiosenny event w ETC Swarzędz

Centrum handlowe ETC Swarzędz zaprasza wszystkie dzieci na niezapomnianą podróż do świata natury. 17 i 18 maja swarzędzkie centrum handlowe zmieni się w fascynującą krainę
Dziecko Allegro zaprasza do wzięcia udziału w specjalnym konkursie
2024-05-15 | 12:00

Allegro zaprasza do wzięcia udziału w specjalnym konkursie

Wystartował konkurs realizowany z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka — w jego ramach Allegro wspólnie ze znanymi z sieci opiekunami i rodzicami zachęca do spędzania czasu z
Dziecko Dzieci jedzą za mało produktów zbożowych, a ich najczęstszym wyborem są makarony
2024-05-14 | 09:15

Dzieci jedzą za mało produktów zbożowych, a ich najczęstszym wyborem są makarony

Większość rodziców deklaruje, że ich dzieci zjadają średnio co najmniej 4 posiłki dziennie. Wśród grup produktów spożywanych przez najmłodszych przetwory zbożowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.