Dlaczego warto wprowadzać kolory do otoczenia dziecka?
Brief me
Klaudyny 16/41
01-684 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Ciężko wyobrazić sobie świat bez kolorów. To one mają wpływ na nasze wybory, odbiór środowiska oraz nastrój. Odgrywają także niezwykle istotną rolę w życiu najmłodszych. Niebieskie niebo, żółte słońce, zielona trawa... To właśnie przez pryzmat kolorów dzieci poznają świat i zapamiętują to, co je otacza. Barwy mają także wpływ na proces ich rozwoju, wpływając na zdolności poznawcze, emocje, kreatywność, a nawet zdolność uczenia się. Świadome wykorzystywanie kolorów i wprowadzanie ich do otoczenia ma zatem niebagatelne znaczenie. Dlaczego warto wnosić kolory do życia najmłodszych?
Regulacja emocji
Dziecko tuż po urodzeniu nie widzi świata tak, jak widzi go dorosły. Jego postrzeganie kształtuje się dopiero w trakcie rozwoju. Niemowlęta lubią kolory naturalne, cieliste, które kojarzą się z ciałem matki. Jednak już po kilku tygodniach ich świat zaczyna systematycznie „nabierać barw”.
Wpływ barw na nasz rozwój potwierdzają badania z 2018 roku. Wynika z nich, że włączenie kolorów do procesu nauki jest świetnym sposobem na ułatwienie zrozumienia nowych tematów. Barwy mogą również wpływać na zachowanie i naukę najmłodszych. Warto jednak pamiętać, że każde dziecko jest inne. Dlatego ważne jest, aby rodzice obserwowali swoje dzieci i dostosowywali środowisko do ich indywidualnych potrzeb.
Zrozumienie roli kolorów w rozwoju dzieci może pomóc rodzicom, nauczycielom i opiekunom w tworzeniu bardziej inspirujących i przyjaznych środowisk dla najmłodszych. Kolory inspirują dzieci do wyrażania swojej kreatywności. Rysowanie, malowanie i tworzenie sztuki to doskonały sposób, aby dzieci mogły eksperymentować z barwami i rozwijać swoje zdolności artystyczne. Kolorowa przestrzeń może stymulować wyobraźnię i pomagać w rozwoju nowych umiejętności.
Badania nad psychologią kolorów wykazały, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy kolorami a emocjami – zarówno u dzieci, jak i dorosłych. I tak oto każdego z nas pewne barwy mogą np. uspokajać, a inne drażnić. Co interesujące, nie ma tu jasnego wyjaśnienia od czego odczucia te są zależne.
Rozwijanie kreatywności
Z kolei w codziennych aktywnościach warto zwrócić uwagę na zabawki, którymi otaczamy swoje pociechy. Kupując produkty dla dzieci, powinniśmy przywiązywać uwagę nie tylko do ich funkcjonalności, ale także konkretnych barw. Nie zapominajmy jednak, że należy wprowadzać je stopniowo, ponieważ zbyt duża intensywność kolorów może wywołać u dzieci odwrotne skutki i wpłynąć na drażliwość i niepokój. Kolory mają na nas wpływ przez całe życie, dlatego w starszym wieku są połączone z dojrzałością emocjonalną dzieci, a ich świadome wykorzystanie może wspierać harmonijny rozwój młodego umysłu.
Jesteśmy świadomi jak istotne są kolory w rozwoju dzieci. To przez ich pryzmat poznają świat, dlatego otaczanie się nimi to same zalety. Nasze zabawki projektowane są tak, aby wspierać rozwój dzieci od najmłodszych lat, jak również w tym nieco starszym etapie – zaznacza Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Kolorami można świetnie wyrazić i pokazać różnorodność oraz nauczyć tolerancji do innych. Produkty z serii Rainbow High będą tu propozycją idealną, ponieważ każda z bohaterek jest indywidualistką i posiada własne hobby np. inżynieria muzyczna, animacja komputerowa, sztuki sceniczne czy cyfrowe media. Ponadto lalki mają swoją unikatową barwę, a cała kolekcja składa się w kolory tęczy – dodaje.
Lalki Rainbow High to jedne z najbardziej rozpoznawalnych zabawek na rynku. Fenomen lalek sprawia, że ich popularność nieustannie rośnie. Zabawki zawdzięczają swoją popularność licznym zaletom, jakim są nie tylko kolory, lecz także wyjątkowe charaktery każdej bohaterki. Lalki posiadają ruchome nogi i ręce, a także mnóstwo akcesoriów, pozwalających na aktywną zabawę.
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Chatsworth w Kalifornii i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!TM, Little Tikes®, Rainbow HighTM, Shadow HighTM, Bratz®, MiniverseTM MGA, Na! Nie! Nie! SurpriseTM, Mermaze MermaidzTM Color Change, Micro Games of AmericaTM, Baby Born® Surprise i Zapf Creation®.

Gwiazdkowe spotkanie ze Świnką Peppą w centrum handlowym Reduta – spędź świątecz

Odliczanie do Świąt w Fabryce Norblina czas zacząć!

Biedronka i Czarny Kot w Atrium Biała!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aneta Glam-Kurp: Na wielu osobach bardzo się zawiodłam i w tej chwili nie mam żadnych przyjaciół. Moim stylem życia przyciągałam tylko interesownych ludzi
Uczestniczka programu „Żony Miami” podkreśla, że kiedyś miała bardzo duże grono przyjaciółek i koleżanek, ale czas i różne życiowe sytuacje szybko zweryfikowały te znajomości. Okazało się bowiem, że te kobiety nie były jej przychylne, nie ceniły jej towarzystwa ani też nie imponowała im jej osobowość, tylko zasobność portfela. Były więc blisko, bo wiedziały, że dzięki niej mogą się pławić w luksusach. Aneta Glam-Kurp zakończyła więc wszystkie toksyczne znajomości i teraz jest już ostrożniejsza. Jak przekonuje, zamiast fałszywych przyjaciół woli nie mieć żadnych.
Prawo
Polacy nie mają w zwyczaju sporządzać testamentów. Co piąty uważa, że ma jeszcze czas na taką decyzję

Tylko 9 proc. Polaków w wieku powyżej 45 lat przygotowuje testament. Ponad 40 proc. przyznaje, że nigdy się nad tym nie zastanawiało, a prawie jedna czwarta uważa, że nie ma nic cennego, co mogłaby po sobie zostawić. Decyzję o sporządzeniu dokumentu przekładamy na później, tymczasem pozwala on zabezpieczyć interes spadkobierców i zapobiega konfliktom. – Warto się zastanowić i zabezpieczyć swoją rodzinę, żeby po śmierci majątek trafił w odpowiednie ręce – przekonuje dr Dawid Rejmer, radca prawny w Kancelarii Finansowej LEX.
Handel
Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen

W Polsce wciąż na śmietnik trafia niemal 5 mln t jedzenia rocznie. Ponad połowa Polaków źle gospodaruje produktami spożywczymi, ale wraz z dynamicznym wzrostem cen żywności rośnie też potrzeba ograniczenia tego zjawiska. Za tym idzie rosnąca popularność aplikacji, które z tym walczą. Jedną z nich jest Foodsi, która pozwala kupić po niższej cenie produkty spożywcze i gotowe dania, które niesprzedane w danym dniu trafiłyby na śmietnik. Twórcy tego rozwiązania rozszerzają funkcjonalność o dostawy do domu.